Kontrollrummet

JT - Bent Curves

gäst · 5 · 1021

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jay Thomas

  • Gäst
Allra första låten gjord med de nya monitorerna. Behöver därför återkoppling på mix och allmän ljudbalans, sitter det "rätt"?

http://soundcloud.com/busstop18/bent-curves


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Mixen låter alright. Lite monotont i detta skede. Sköna ljud!

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Sitter med minidator och mp3-lurar. I dessa tycker jag mixen lutar anigen åt höger. Summersynthen är inte riktgt i mitten. Nivåerna i ö verkar ok. Drag (när trummorna kommer in) och fin stämning i detta.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Grymt bra sväng i början. Sedan lite planlöst improviserande och då tappar jag intresset när inte mer händer. Introt som sagt helt grymt bra sväng, men vill ha mer låt liksom.

Uttalar mig enbart om låten trots att du ville ha kritik på mixen, men lyssnar i pyttehögtalare nu så....


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Fläskigt! Bra början som sagt, sen händer det för lite, det skulle ha dragit igång med dansgolvstrummande. Alla melodier är snygga, jag gillade det lite melankoliska som lät lite som oboe.
Det som låter som ett mellanting mellan hihat o virvel är lite för vasst tycker jag. Kaggen var fet o fin.

Vad kul det måste vara att bygga såna här låtar. Det kan inte jag alls, utan DAW som jag är. Och utan hjärna att använda en sån.  :wacko:
 
Edit: Lyssnar en andra gång... Nu tyckte jag inte det svängde lika mycket som första gången?!?! Måste vara jag som är lite plojty plojty.
« Senast ändrad: 24.07.2011, 11:38:03 by Håkan Nilsson »
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)