Skoj att man kan inspirera
Skall bli kul att följa denna å se vilken väg den tar, tycker den funkar
You're welcome!

bra, men skulle nog kolla över tummorna och försöka hitta någon loop åt det mer elektroniska hållet och kanske lägga den mer i bakgrunden, även kanske hitta något arpeggio som smälter i ihop med ev trumloop, är ju i det läget själv just nu...
Du har rätt om trummorna. Detta är en "egenkomponerad" interim trumloop, mest för att jag (och medverkaren JT) skall få en uppfattning om hur det borde låta

eller hur jag menar

Du får gärna föreslå en loop!

Det finns ett egenkomponerat arpeggio som används på piano och celli. JT får hjälpa mig med nåt vettigt arpeggio, eftersom han har grym utrustning jämfört med mig

Och för mig spökar den här filmen 2001: A Space Odyssey
Just det..tänkte skriva det men glömde bort, tankarna for genast till filmen 2001....kanske inte ens likt, kommer inte ihåg, men det är väl stämningen då..
Eddi: Va??
Clemens: Vilket stycke tänker ni på nu? An der schönen blauen donau? Den är ju typ signaturmelodi till filmen.
hmm.

(ska lyssna på donau ovan när jag skrivit detta inlägg klart)
Tänker lite på den gamla signaturmelodin till Mitt i Naturen (visst var det Vangelis?). Snygga pianodrillar som blir ett slags riff och det svänger också. Orkestern låter lite "tungfotad" iofs kan det ge balans åt de lätta drillarna. Som första utkast klart intressant. Antar att variation på temat kommer i en förlängning?
Ja det är tanken

"Chariots of FIRE!" hette den, det är väl hornen framförallt som ger upphov till den associationen, de kanske ändras lite smått. Ang. variation så står valet mellan en klassisk tolkning (med variation, och harmonisk&tema-utveckling), men jag tror denna blir en popsynthig-tolkning med mycket repetition.
En klassisk kanske kommer långt senare

« Senast ändrad: 23.07.2011, 11:45:54 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882