Kontrollrummet

Y-feeder - dl/92b

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Arete

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 94
    • Visa profil
Jag pular vidare med mitt projektalbum som går under namnet dl/XX för tillfället...

En ny grej jag pulade ihop senast:
http://feedlabel.se/arete/y-feeder_dl97b.mp3

Ska fixa till övergångarna lite snyggare och pula lite mer med trummorna, men hur känns den annars? Alla kommentarer, såväl våldsamt framfört ris som den vackraste ros, mottages med lika lika stor entusiasm :-)


DåligtGehör

  • Gäst
Andra gången jag lyssnar och fortfarande en lika skön - "första delen" - och lätt oroande - "andra delen" - resa. På det hela mycket bra. Funkar bra som helhet och fångar mitt intresse.

Intressanta rytmer och inte minst de metalliska percussiva ljuden är bra. Känner inte att jag direkt saknar mer trummor, men vem vet vad du har för idéer.

Någonstans vid ca: 0:50 lägger du på ett ljud till som dubblerar det som redan görs av "syntbälgen" till höger. Varför inte lite mer egna vägar? Med och motrörelser. Alternativt ett annat instrument typ stråkinstrument, distad gitarr, sax som gör små melodiska insatser. Ett riktigt instrument som när du lade in cello i ett stycke en gång.

2:20 här är ett parti som är helt underbart. Påminner om tidiga Wheater Report.

Kring 4 minuter blir det lite tjockt med ljud under en för lång tid. Det är ok som ett slags crezendo men väl länge tycker jag. T.ex. skulle jag nog prövat att hålla det jag i brist på bättre ord kallar för "metalliskt muller" lite lägre och låtit det stegras mer när det skall ta över en mer påtaglig huvudroll.

Tycker om det här!


Utloggad Arete

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 94
    • Visa profil
Tackar tackar, mycket trevligt med konstruktiv kritik :-D

Håller helt med om att jag borde låt de två ljuden som ligger vid 0:50 och framåt en bit "duellera" lite mer, fegade ur litegrann när jag pulade med dom (är bara några små grejor nu). När du säger det så kan jag också hålla med om att reverbmullret borde stegras lite snyggare, ska fixas :-)


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
snyggt verkligen..den höll mig på elerten i alla 9,11 min
har inga invändningar,kan däremot ge dig stående ovationer för beatet vid 7,15
fan vad soft..

grymmt jobbat:)
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad tsmalmbe

Mer lättlyssnat än de tidigare jag hört igenom (Harmonious, SL och WaV). Vilket är bra för en vanlig dödlig som inte är så "van" med den här genren.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Arete

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 94
    • Visa profil

Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjohej!
Har haft som vana att kommentera allt som slängs upp här. Träffar inte riktigt mina smaknerver detta, dryga nio minuter skulle kunna innehålla lite mer variationer, kanske.

HAr lyssnat genom två ggr nu, men fortfarande lämnar låten inga spår efter sig, lite jämntjock ljudvärld.
Hörs ju att det har jobbats med alstret o tummen upp för det. :)


h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
fan skit bra funkade perfa för mig som ligger o drar mig lite extra på semestern,
gillade uppplägg o ljud skarpt. bra jobbat arete'


ynto
att leva är att dö


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Attans skönt sound du har fått till Arete! Mycket filmiskt drömskt alster snyggt jobb! :)