Kontrollrummet

JT - The jesters court

gäst · 7 · 879

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jay Thomas

  • Gäst
Nya bas, ny gitarr, färska fingrar, bra humör, mycket lek i kroppen...

http://soundcloud.com/busstop18/the-jesters-court

Basen är en loopmashgrej, sedan kom bas, piano, trummor och gura till. Hemma än? Tror inte det men en liten, liten bit längre än igår. Kanske. ;)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jo bättre än igår - rätt så mysig lunk i denna och bra basljud har du fått till (på den spelade alltså) Hörde ingen direkt misshandel av gitarren heller :lol:
Kanske du skulle få in ett nytt tema i mitten nånstans vilket skulle göra det ännu mer spännande (tangenter menar jag då) men föralldel testa nån gitarrfigur kanske ...?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Jay Thomas

  • Gäst
Jo bättre än igår - rätt så mysig lunk i denna och bra basljud har du fått till (på den spelade alltså) Hörde ingen direkt misshandel av gitarren heller :lol:
Kanske du skulle få in ett nytt tema i mitten nånstans vilket skulle göra det ännu mer spännande (tangenter menar jag då) men föralldel testa nån gitarrfigur kanske ...?

Tack eddi! :)
Bastemat skulle det vara gällande Loopmashen, för inte är det någon bas inte...
Bra tips där angående ett tema, ska kolla något från " moogskafferiet". ;)
Härligt att övning ger färdighet. Basen var nästan självspelande dessutom! :)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Oj, när grovet kommer igång... Härligt! Klockorna skulle kunna lugna ner sig efter ett tag. Skön, suggestiv stämning i detta med JT-originalstämpel.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jo bättre än igår - rätt så mysig lunk i denna och bra basljud har du fått till (på den spelade alltså) Hörde ingen direkt misshandel av gitarren heller :lol:
Kanske du skulle få in ett nytt tema i mitten nånstans vilket skulle göra det ännu mer spännande (tangenter menar jag då) men föralldel testa nån gitarrfigur kanske ...?

Tack eddi! :)
Bastemat skulle det vara gällande Loopmashen, för inte är det någon bas inte...
Bra tips där angående ett tema, ska kolla något från " moogskafferiet". ;)
Härligt att övning ger färdighet. Basen var nästan självspelande dessutom! :)
Jag tittade på det där Loopmash i Cubasen och visst det är bra ljud men jag förstår baske mig inte hur jag ska bete mig det verkar ju funka utan att man spelar in nåt o inte går det att få tyst på eländet heller när det väl har kommit igång. Beundrar dig för att du lyckas få ut nåt vettigt men det kommer inte att tillhöra min verktygslåda i alla fall.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Jay Thomas

  • Gäst
Oj, när grovet kommer igång... Härligt! Klockorna skulle kunna lugna ner sig efter ett tag. Skön, suggestiv stämning i detta med JT-originalstämpel.

Tack eq! :) Ska kolla hur jag på bästa sätt ändrar trummorna, får jag håller med dig till en del.

Jo bättre än igår - rätt så mysig lunk i denna och bra basljud har du fått till (på den spelade alltså) Hörde ingen direkt misshandel av gitarren heller :lol:
Kanske du skulle få in ett nytt tema i mitten nånstans vilket skulle göra det ännu mer spännande (tangenter menar jag då) men föralldel testa nån gitarrfigur kanske ...?

Tack eddi! :)
Bastemat skulle det vara gällande Loopmashen, för inte är det någon bas inte...
Bra tips där angående ett tema, ska kolla något från " moogskafferiet". ;)
Härligt att övning ger färdighet. Basen var nästan självspelande dessutom! :)
Jag tittade på det där Loopmash i Cubasen och visst det är bra ljud men jag förstår baske mig inte hur jag ska bete mig det verkar ju funka utan att man spelar in nåt o inte går det att få tyst på eländet heller när det väl har kommit igång. Beundrar dig för att du lyckas få ut nåt vettigt men det kommer inte att tillhöra min verktygslåda i alla fall.

Det mest i Loopmash går att automatisera, så jag rekommenderar dig att klicka [W] och klicka, dra, snurra, fnittra, fippla osv. Sedan kan du titta på den automatisering som du har åstadkommit. Jag ställer oftast in det jag vill ska spela löpande, sedan användare jag mig av automationen "play" för starta/stopp den. Den är dock känslig mot när du lägger "kommandot". (taktmässigt)
MM hade en bra genomgång av Loopmash förra året där det även konstatera att trots att den är väldigt kraftfull, så är den definitivt ointuitiv.....  <_<


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Förvånad blev jag vid 39 sek, då nya ljud kom in i bilden.
Med en så här tillbakalutat chill-låt hör jag inga konstigheter från gitarren.
JT-originalstämpel var ordet!

Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google