Forum > Färdiga produktioner
Wernborg - My funny valentine
Wernborg:
LÅTNAMN: My funny valentine
ARTIST/GRUPP: w
GENRE: Jazz
LÅTLÄNGD: 3,38
KOMPOSITÖR: Rogers/Hart
PRODUCENT: W
INSPELNINGSÅR: 2011-07-18
FORMAT: mp3
Mellan målning och regndalstvätt så fanns lite tid för musik. Blev en version av gamla jazzstandarden My funny Valentine idag.
Spelade in piano och sång live samtidigt och la sedan på bas och gitarr samt en synt. Egentligen började detta som ett test då jag laddat hem True Pianos som Perrrrrrrra tipsade om. Det var en 40-dagarsversion så jag ska nog hinna få denna färdigt innan dess.
Kommer inte spela in mer på denna, men synpunkter på mix taget tacksamt emot.
:D
[mp3=200,20,0,left]http://www.bwmusic.se/slask/Wernborg_My_funny_valentine.mp3[/mp3]
Lyssna!!
****************************************************************************************
Alternativ mix (2011-07-19) - Utan synt och gitarr. Samt mindre rum.
[mp3=200,20,0,left]http://www.bwmusic.se/slask/Wernborg_My_funny_valentine_mini.mp3[/mp3]
Alternativ mix
Dividend:
Jo, men detta är överlag en suverän tolkning. Synten är välvald!
Nästan lite enerverande när den svarar på sången med en knorr ibland. Pianot låter bra inmixad i ljudbilden. Väldigt bra sång av dig tycker jag. Rösten passar nog bättre till sån här musik, än vad du ibland brukar sjunga :D
equality:
Vi hade ett band på jobbet en period och då körde vi denna. Slogs av de suveräna harmisarna. Tycker du förvaltar väl och vad bra du fixar de höga sångpartierna. Pianosolot är en njutning. Skulle nog vilja ha den än mer avskalad med bara piano och utan det upbeatade partiet.
[off-topic]Vad är regndalstvätt?[/off-topic]
Eddi:
Mammas gata verkligen - din röst är helt perfekt för det här t.o.m. så att jag tycker synt och gitarr stör lite vid 86 och 170 + några takter - men rösten ska inte upp utan det andra ner något tycker jag. Himla bra pianoljud och himmelskt bra spelat.
MaxB:
Pianot fungerar bra i mixen. Har soft känsla och kan ta i. Låter bra om din mix också även om det är en vild blandning med nån moog inblandad.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida