Ja, vad ska man säga? Det förklarar att den sticker ut. Det är inte samma upphovsman om jag förstår saken rätt. Har du - förutom denna diamant - flera hittills opolerade diamanter i garderoben? Vill gärna höra mer från samma källa, så att säga.
Efter din förklaring törs jag uttrycka mig lite till. Jag fattade inte varför You know It Could Be True inte var titelspåret. Det är ju den som är "da shit", på plattan, one in a million, liksom. Och så är det inte ens samma upphovsman, om jag förstå saken rätt.
Så du lever inte på musik alltså, hmmm. Har du flera musikaliska samarbeten på gång?
Fan vad jag är på, sorry.
En sak till, sjunger du på alla eller nästan alla låtarna eller är det Tidelius som har den där kaxiga rösten?
Låten upp på spelaren igen.
Det är lugnt MaxB, jag har inte musik som jobb. Sålt lite ljud till teater och jippon men det var länge sedan. Upptäckte på den tiden att jag nog inte är rätt person att komponera musik då jag refuserade mig själv hela tiden. För höga krav. Blir väl lätt så om man har gräddan av brittisk progressiv rörelsen som måttstock. Gick säkert tio år utan att jag rörde gitarrerna tills den begåvade polaren dök upp med en kassett idéer hos mig som hade en ok dator med ett top notch

Sounblaster kort. Det är han som sjunger också.
Det här var alltså mitten av 90 talet.
You Know plus 11 andra låtar gjorde vi co-op och brände till CD. Och glömde bort alltsammans rätt snabbt. Polaren gick vidare med egen liten studio och det blev mer teknisk support än kreativa bidrag från mig.
För nåt år sedan började jag lyssna igenom mina gamla tejper (symfo progg från 80 talet, ha) och data backupper och hittade alla 1999 års källfiler till
You Know batchen med 12 låtar under namnet Cash&Co.
Tycker själv att materialet förtjänar ett bättre öde så jag har nyrenderat, fixat fel och mixat om två låtar. Finns alltså ett gäng låtar som återstår att piffa upp men det är faktiskt rätt mycket jobb. Det kvarvarande Cakewalk 7 projekten är röriga. Exempel, sången kan vara satt i 5 versioner, alla mutade och omärkta. Vilken var det som hamnade på CD'n? Likadant gitarrer och annat live inspelat. Blir en massa lyssnade och jämförelser med CD'n.
Jag har iallafall grönt ljus från kompanjonen att göra vad jag vill med materialet och lägga upp om det blir bra så det kommer nog fler låtar.
Min första tanke var: Oj, vilken retrokänsla.. Känns som en äkta Lennon detta!! Men samtidigt så tyckte jag kanske inte att det var min "köpp off the" riktigt... Men så kom refrängen.. Grym!!!
Sen lyssnade jag lite till och låten bara växer & växer..
Plötsligt inser jag att detta faktiskt är min "köpp off the".. En av mina absoluta favoritsmaker faktiskt.. Detta laddas ner till Mp3-spelaren..
Gott jobb!!!
Du är väl lagd åt lite hårdare håll, hogge? Kul att låten funkade iallafall. Ska se om jag inte kan klämma fram en till i samma stil

« Senast ändrad: 11.12.2011, 20:06:11 by Bribedant »
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist