Forum > Färdiga produktioner

Bribedant - You know It Could Be True

<< < (3/6) > >>

MaxB:
Jag skulle älska det. Den här är redan en klassiker i min mp3-spelare. Så kaxig i rösten, supersnyggt proddat och bra instrumenterat.

MaxB:
Har snabblyssnat på Spotify och ska definitivt lyssna mera.

Vid en snabblyssning av samtliga låtar på Bright Windows platta "Greatest hits"  B)
är det You know It Could Be True som jag gillar mest.

Bra namn på skivan förresten! Är det den första plattan Bright Window släppt?  :lol:

Bribedant:

--- Citat från: MaxB skrivet 10.12.2011, 10:42:30 ---Har snabblyssnat på Spotify och ska definitivt lyssna mera.

Vid en snabblyssning av samtliga låtar på Bright Windows platta "Greatest hits"  B)
är det You know It Could Be True som jag gillar mest.

Bra namn på skivan förresten! Är det den första plattan Bright Window släppt?  :lol:

--- Slut citat ---

Kul att du gillar. Det finns en tidigare "CD" från 1999 som Bright Window mannen och jag gjorde tillsammans under namnet Cash&Co. Två av de gamla spåren, bl.a "You Know", har jag piffat upp och de fick vara med i Bright Window's "Greatest hits" (som är platta nr 1, yupp)  :D

Några gamla Cash&Co ligger faktiskt på Myspace http://www.myspace.com/cashcomusic
Ska fråga min kompanjon från den tiden om det är ok att lägga ut hela batchen Cash&Co låtar på webben. Ljudmässigt är det lite hemstudio 1999 men jag tycker fortfarande det blev riktigt bra retro pop.

Jahaaaa, nu fattar jag vad "nominera låten" menar. Läste tråden. Det var ju najs av dig. Ska kolla om jag kan lägga upp You Know igen. På KR åtminstone.  :)

MaxB:
Bra - kolla gärna, för jag nominerar om det är möjligt.

Kan du ge mer info om din bakgrund eller om du för närvarande lever på musik i någon form? Greatest hits låter väldigt jämn i produktionen och jag får intrycket av att flera skulle kunna välja dig som producent på grund av det sätt du hanterar inspelningarna på.

Även arr-mässigt känns det som du gått i skola. Hittar vers, refräng, brygga och sånt där på ett självklart och snyggt sätt.

Hittills (har kommit till sjunde låten på Greatest hits) är det ingen av låtarna som slår You know It could be true. I mina öron har den mest godis i sig av alla.  B)

Engelskan är genomgående bra i mina öron så jag undrade om du tränat mer än "svensk skolengelska" men så hittade jag ett ord som avslöjar en svensk engelska? (3.25 in i 7:de låten saknar ordet judgement d i början i uttalet).

Har nån annan sagt (eller var det jag som sa det) att You know It could be true låter som något som skulle kunnat vara en av de största Andreas Johnson-hitarna?

Bribedant:

--- Citat från: MaxB skrivet 10.12.2011, 19:41:24 ---Bra - kolla gärna, för jag nominerar om det är möjligt.

Kan du ge mer info om din bakgrund eller om du för närvarande lever på musik i någon form? Greatest hits låter väldigt jämn i produktionen och jag får intrycket av att flera skulle kunna välja dig som producent på grund av det sätt du hanterar inspelningarna på.

Även arr-mässigt känns det som du gått i skola. Hittar vers, refräng, brygga och sånt där på ett självklart och snyggt sätt.

Hittills (har kommit till sjunde låten på Greatest hits) är det ingen av låtarna som slår You know It could be true. I mina öron har den mest godis i sig av alla.  B)

Engelskan är genomgående bra i mina öron så jag undrade om du tränat mer än "svensk skolengelska" men så hittade jag ett ord som avslöjar en svensk engelska? (3.25 in i 7:de låten saknar ordet judgement d i början i uttalet).

Har nån annan sagt (eller var det jag som sa det) att You know It could be true låter som något som skulle kunnat vara en av de största Andreas Johnson-hitarna?

--- Slut citat ---

Andreas Johnson!? tja, det är i samma härad stilmässigt. Håller jag med om.

Äras den som äras bör. Allt utom You Know och Mojo som ligger publicerat under namnet Bright Window är skrivet och proddat av en icke KR medlem som jag kallar The Talented Mr Tidelus pga av att han är en rackare på att skriva musik&text. Prodden av Bright W låtarna är faktiskt riktigt ok speciellt med tanke på de är gjorda med PC högtalare och hörlurar  :ph34r: omfg

De enda låtarna jag kan ta credd för är denna och Mojo som är ett teamjobb.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion