Forum > Färdiga produktioner
Bribedant - You know It Could Be True
Bribedant:
LÅTNAMN: You Know It Could Be True
ARTIST/GRUPP: Cash&Company
GENRE: Rock&pop
LÅTLÄNGD: 4:34
KOMPOSITÖR: Den omåttligt begåvade KR medlemmen MOMA
PRODUCENT: Bribedant
MEDVERKANDE: Mr MOMA. - låt+text, keys, sång. Mr. Bribed Ant - Guror, basar, arr&prod
INSPELNINGSÅR: 1999 - 2011
FORMAT: mp3
Verkar vara lite sommartorka på demoforumet så jag passar på.
Ännu en låt där allt som behövde mickas upp spelades in hösten -99.
Resten är satt på nytt mellan 2008 och nu. Det här är den versionen som är "final".
Själv har jag suttit så många timmar med låten så jag är lite insnöad, finns nog nåt skit jag inte hör. Jag har fortfarande möjlighet att justera detaljer så den här hamnar under Halvfärdiga.
Ok, kan man flytta denna till färdig demo månne...?
Eddi:
Ahhhh jag får sån där 60-talskänsla - nu kommer de ut med en skiva igen - låt oss träffas och lyssna i nån radhuskällare. Har några förslag till förbättringar - upp med rösten överlag - in med nåt arrpeggio på de delarna som låter ungefär som Want you tell me the true........
Annarts underbar gitarr och arr och röst etc.
:D :D :D :D fyra smilaisar härifrån.
Ja bandet behöver jag väl knappast nämna det är ju ganska uppenbart.
Eddi:
Bump på denna jag tycker det är otillåtet många lyssningar för att inte kommentera denna undrbara låt.
Helt fantastisk Bribent.
Bribedant:
--- Citat från: Eddi skrivet 17.07.2011, 03:00:46 ---Ja bandet behöver jag väl knappast nämna det är ju ganska uppenbart.
--- Slut citat ---
Har ingen aaaaning om vilket band du syftar pådårå :D
Tack ska du ha iallafall. Ska nog kika på den ganska rudimentära mastringen. Mjuka upp'et lite. Dra ned låten på tejp och tillbaka kanske (eller nån plugg kanske blir enklare B))
MaxB:
Mycket härligt sound och skön låt. En riktig radiohit om den skulle gå snabbare.
Den är skön i det här tempot också och har massor av härliga komponenter.
Gillar mycket, mycket, mycket!
Instrumentering och röster är en njutning att lyssna på!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida