Imponerad över hur du rör dig obehindrat över olika genrer. Svensk country med Lalla Hansson, Magnell m fl har en stor plats hos mig och detta samsas bra med dessa herrar. Snygg melodi och refräng (nedgången: "allt det vackra" - snyggt!). Måste vara kul att ge bort en sång i 40-årspresent på detta sätt och antar att han blev glad. Fin text och bra proddat. Stör mig aningen på klockspelet som används lite för mycket i mina öron, kan åtminstone skippas under det lugna partiet vid 02:50. Annars topp. Trummorna låter bra, lirar du själv? AD-brush?? (måste skaffa!) Vad är det på slutet? En rap??
Jätteroligt att du tycker det fungerar. Det blir ju lite speciellt när man skriver en låt direkt riktad till någon, och det var roligt att göra en sån här grej istället för tal eller sedvanlig "Ja må han leva...". Ang. klockspelet. Nu har jag bara improviserat hela låten rakt igenom fast hållit mig väldigt nära temat så det är möjligt att jag styr upp det hela mer arrangerat.
Trummorna är spelade via keyboard. (Reason) Faktiskt inget brush-set utan vanliga virvlar, men utplacerade på två tangenter så man lättare kan styra var markeringar kommer och hur hårt eller löst anslaget blir.
På slutet är det hammondorgeln som lägger en brakare.

Stort tack för tyck och glada tillrop.
Bra singer/songwriter låt. Precis lika bra eller bättre som Lars Vinterdäck. E en genre som jag inte är så engagerad i men som jag kan tycka vara skönt att lyssna på ibland. Jag tycker mixen låter fin och tydlig, inget som sticker ut eller in på nåt konstigt sätt. Klockspelet som Eq anmärker på är väl främst en smakfråga. Jag kan tycka att det är charmigt att det ligger där så mycket som det gör. Arrmässigt så har jag bara en grej som jag reagerar på och det är att den är lite för lång. Enligt mitt tycke så kunde man gott avrundat låten efter reffen vid 198 (på kr-spelaren). La-la-partiet tycker jag inte tillför något....det gör mig mest irriterad 
Bra stuff annars.....och som Eq säger....kul att höra hur lekande lätt du rör dig mellan genres.
Micke
P.S Har du förresten hört Alan Wilders remix på Depche Mode's "In Chains" än? Om inte så finns den på Spotify nu, på skiva tre av deras nya remixsläpp....grymt bra
.
Ska nog "muta" sången på sista reffen i alla fall. Ogillar ju lalala-låtar själv, så jag fattar inte hur detta smög sig in här.

Tack för tyck!
Har inte lyssnat på remixen ännu, men sett att Tomas tipsat om den på spotify. Ska lyssna in sen...
Låter bra!
Sången har lite svårt att komma första gången jag lyssnar men andra gången är det endast sista ordet i nån rad, som kan vara lite svårt att höra.
Ingen autotune i låten? "...börjar..." vid 121-122 är skönt realistiskt framfört.
Lyxigt med en kompis som du som skapar en sån här! 
Kanske kunde artikulerat något mer, men tycker alltid det är en avvägning av hur tydlig eller övertydlig man ska vara. Behåller nog det så här. Nope, ingen autotune här inte.
Ja, det måste vara lyxigt med mig som kompis

Tack för feedback.