Forum > Demolåtar

mahan - WARM JULY

<< < (2/3) > >>

spacetrucker:
Jou.

Not bad ^_^
Jag skulle villa ha trummorna upp en aning och sången ner... volym-mässigt alltså.
Å som det nämnde kändes trummorna rika på mellanregister.

Space

Eddi:
Härligt gung och gitarrljudet är ju suveränt (solot i slutet) allt annat är nog sagt om ljudbilden vilket jag håller med om. Its allright - summer night skön reffe.

equality:
Börjar med CSN & Y - vibbar. Nice. Bra lir på guran och sköna glidningar på kören. Låter proffsigt. July night is fine with me too.

mahan:

--- Citat från: uriah skrivet 15.07.2011, 01:27:03 ---God kväll,eller ska vi säga Natt??
Bra refräng du fått till,resten känns lite halvfärdig(vilket du ju oxo säger ;) )
Lite mer tryck i basen skulle jag nog önska,annars kanon sound!!
Trummora har du verkligen lyckats spela in bra...
Gitarrerna oxo(hur är dom inspelade??)

--- Slut citat ---
Tjou Uriah!
Fråga nr 1.  Det var nog .... natt tror jag :lol:
Fråga nr 2.  Gitarrerna då, Gibson Joan Jett in genom Behringer V-AMP3 ut till Roland Cube30, adderas lite gain och overdrive och därifrån line in till Tascam 1844 FW och Cubase5:an.

Kul att det gillas, det var ju närmast trummorna som låg i huvudroll här, fortsätter mina tester med mickandet av burkarna. Ska kolla över basen och hur den beter sig i mixen.

Takk o båkk för bra respons! :)

h.  johan

zorrow:
Ja det här var ju ett toppmaterial att jobba med! Bra låt och bra spelat o sjunget. Trummorna låter väldigt lajv i mina öron men jag tycker att det ger hela låten en härligt frisk känsla. Lite som morgonluft i kontrast till annars lite kvav källare om du förstår vad jag menar. Basgitarren skulle kunna få pyttelite mer plats i mixen. Mycket trevlig lyssning! :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion