Forum > Demolåtar
mahan - WARM JULY
mahan:
--- Citat från: MaxB skrivet 15.07.2011, 07:46:56 ---Härligt att du visar att det är så enkelt att få fram en text med det väsentliga.
It's a warm - Juli night
....allright ...bright och sånt där.
Mer behöver man inte! :lol:
Kul att det räcker för att få en anledning att spela in en låt.
Ljudet nu då. Låter bra men jag undrar om trummorna är medvetet torra? Skulle kunna vara mer livefeeling med lite rymd. Det låter ju live om låten. Mina hörlurar är diskantfattiga och trummorna låter lite fattiga i diskanten för mig, såväl hihat, cymbaler som virvel-smack. Baskaggen går fram bra.
Edit:
Saknar också bredd på trummorna i ljudbilden men det är nog också en smaksak. Ser på bilderna av mickningen att virvel är närmickad på ovansidan men ingen mick i närheten av sejarmattan. Och en overhead, samt att ingen är nära hi-haten.
Andra med bättre lyssning kan verifiera om det bara är mina lurar som ger detta intryck.
Gitarrerna ligger och tuggar på skönt och unisont på sidorna. Och det är roligt att solo-gitarr i mitten får spela leadvocal-rollen.
--- Slut citat ---
Tjou MaxB
Kul att texten gillas, verkligen "keep it simple" metoden använts här!
Och till trummorna då, gjorde dom så "blöta" jag vågade för att det inte skulle låta "finlandsbåta" :P
Diskanten är den kanten som jag alltid är så försiktig med, men om ännu en lyssnare förtäljer mig att diskanten e försvunnen så kollar jag över mixen igen, ok. Har försökt använda mig av Yllets mixskola och där fanns en idé om att skära diskantregget innan slutmixen...
Om du kollar närmre på bilden så har jag faktiskt tvenne overheads och deras placering i ett så litet utrymme som jag har är kritiskt, ska köra ett antal tester med olika placeringar av OH:s. Testade åxå med en (1) rumsmikrofon (Neumann TLM-103) men fann inte något tillägg med den.
Stort takkkk för din kommentar Maxen! :)
h. johan
Jay Thomas:
Inga halvmessyrer här inte! :) Låter bra som vanligt. Lite blandning mellan Kansas och Obbnäs! :)
Dock ligger trummorna lite lågt i min lurlyssning.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida