Tjo!!
Lyssnat några ggr nu. Tar minus grejerna först.
Basen behöver justeras. Den är för stark men dock inte hela tiden vilket betyder att volymen behöver jämnas ut, prova komprimera basen med ett högt tröskelvärde och en låg ratio, (använd en förinställning för bas till attack/release om det finns), och jobba dig fram till en jämn och fin bas.
Har du städat i basfrekvenserna på alla spår? Det bör göras för det är väldigt bastungt (alltså i frekvenerna inte själva basljudet) och det blir lite platt när basen stjäler så mycket energi (Jag snackar inte masterregel nu utan alla individuella spår).
Kompgitarren har visserligen fått lite mer attityd men låter fortfarande "fritidsgård" i mina öron. Skulle nog vilja ha en annan spelstil som inte innebär spel på alla strängar....kanske hitta en riff-figur som kan alterneras efter ackorden.
Sången är väl lite för effekterad och kan nog komma närmare lyssnaren samt så är den lite sur här och där. Släng på lite lätt Melodyne eller liknande på leaden och pula tills det låter bra.
Sen är hela rasket för hårt komrimerat/limiterat, det pumpar och har sig på flera ställen och inte på det det där goa sättet. Se till att du har en bra mix innan du börjar mecka med inserts och Eq på masterregel, (och snälla...inget reverb på mastern...vet inte om du har nåt nu, men sätt inte dit nåt

)
Det positiva är först och främst att du har en väldigt egen och annorlunda låt här som det är svårt att sätta i ett fack och det är alltid positivt.
Jag gillar din sångslinga och din röst tror jag nog passar ypperligt bara den blir intonerad. I slutet på refrängen så påminner det lite om Simple Minds "Forget about me"
Sticket är underbart lekfullt....gillas!!

Man får många idéer om hur man kunde ha proddat upp den här låten på lite annat sätt med andra ljud, effekter, gitarrer, stämmor osv utan att för den delen ändra på själva låten. Det är helt enkelt en bra låt. Skulle t.ex vara kul att höra Equality göra ett ackearr med fingerpicking , en smakfull cello, ett avskalat brush-kit och sång

Micke