Forum > Demolåtar

Gurano - Sommarlåt - funkar idén

<< < (3/6) > >>

mahan:
Kolla på den HMike, vi har hela han semester på oss att "göra låten klar!" eller :rolleyes:
Näemen Göran, hoppas du får en jätteskön, KR-lös semester då, och kom ihåg att "whatever it takes" logga inte in dig på anykindof forums för då e de kört! :D

Skål o kippis för din avkoppling och time off!

'h.   johan

Gurano:
Mahan: Detta blir mitt sista upplägg av ideer på ett tag (jag lovar ;) ) men det blir inte mitt sista inlägg - för det tänker jag ändå fortsätta göra i sommar. Har klippt å klistrat lite - gjort den längre och lagt på en jävligt jobbig orgel på slutet för att göra den, om möjligt, ännu mer hysterisk. Säg till om jag lyckades? hehe

Om någon vill lägga på något på denna under semestern, typ bas, sång eller annat så går den i 150 bpm. Fritt fram - kör hårt!

Ha det gott
Gurano

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Sommarhit.mp3[/mp3]

MaxB:
Det låter som att en glad sommarmelodi skulle kunna bli smöret på smörgåsen, och basen får då bli pålägget.

Det spritter glädje om kompet, en bas, vare sig den är lugn eller snabb finns det plats för. Jag tycker du ska arbeta vidare med den här under semestern!

equality:
Testade med piano och bas. Hade lite svårt för B-temat och basen blev högst provisorisk. Tillät mig att klippa lite i din fil och kanske gillar du inte färgningarna men detta blev resultatet:

Gurano:

--- Citat från: equality skrivet 08.07.2011, 09:27:55 ---Testade med piano och bas. Hade lite svårt för B-temat och basen blev högst provisorisk. Tillät mig att klippa lite i din fil och kanske gillar du inte färgningarna men detta blev resultatet:

--- Slut citat ---
Hejsan
Det låter väldigt somrigt med piano :) så det passar ju bra här tycker jag :)
Tycker om när pianot spelar/följer elguran.

På något ställe låter det lite otajt men det är lite svårt att höra ordentligt ibland - kan vara mycket reverb på pianot och dessutom så sitter jag med taskig hörning på jobbet - men jag tar gärna emot dina rena piano- och basfiler (som separata filer) om det är ok för dig. Kanske att jag klipper i dem oxå.

Hur har du spelat in pianot? Är de i wavformat eller är de i midi-format?

Som sagt - maila gärna över filerna. Det är alltid kul när andra sätter tänderna i ens alster - de får liksom nytt liv!

--- Citat från: MaxB skrivet 08.07.2011, 08:03:00 ---Det låter som att en glad sommarmelodi skulle kunna bli smöret på smörgåsen, och basen får då bli pålägget.

Det spritter glädje om kompet, en bas, vare sig den är lugn eller snabb finns det plats för. Jag tycker du ska arbeta vidare med den här under semestern!

--- Slut citat ---
Kul att energin hörs och upplevs. Nu har ju EQ testat att lägga bas å piano, så en fortsättning blir det säkert.

Ha det gott
Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion