Forum > Demolåtar
Gurano - Sommarlåt - funkar idén
Gurano:
Hejsan
Gjorde detta utkast idag efter jobbet i ren glädje då jag blev färdig med en deadline :lol:
E de nåt att ha? Planerar en förlängning och lägga på bas
Ha det gott
Gurano
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Sommarhit.mp3[/mp3]
mahan:
Tjou Mr G!
Lovar att jag inte tar denna låt under min behandling! :P
Men okei om låten då... lite svårt att greppa, mycket som händer och ingen direkt melodi, ett bra riff här ovar låter ju lovande!
Det som "stör" mitt gamla öra är trummorna (överraskande va!), dom har så jäkla brottom nu att låten blir nervig, testa att dra ner trumkonpet till hälften, dvs nu drar baskaggen turvist på, vet int hur jag ska förklara men....
Nu ser det ut såhär (B=baskagge V=virveltrumman)
1-2-3-4 1-2-3-4
B V B V B V B V
för att lugna ner låten kunde det se ut såhär:
1-2-3-4 1-2-3-4
B V B V
Annars e det ju bara att dra på med melodi och annat arr! :)
h. johan
RamblinMan productions:
Ska väl säga direkt att jag är mer av en rocker och det här låter lite för mycket 80-tals synth. Jag gilla åxå när det är lite struktur i melodin och här har jag svårt att föreställa mig hur sångmelodin ska gå. Man hör dock att det spritter av glädje och energi i låten.... Det är lekfullt men för att sammanfatta, inte riktigt min musikstil (så egentligen är det väl bara att bortse från min kommentar ;) )
Gurano:
--- Citat från: mahan skrivet 06.07.2011, 21:44:48 ---Tjou Mr G!
Lovar att jag inte tar denna låt under min behandling! :P
Men okei om låten då... lite svårt att greppa, mycket som händer och ingen direkt melodi, ett bra riff här ovar låter ju lovande!
Det som "stör" mitt gamla öra är trummorna (överraskande va!), dom har så jäkla brottom nu att låten blir nervig, testa att dra ner trumkonpet till hälften, dvs nu drar baskaggen turvist på, vet int hur jag ska förklara men....
Nu ser det ut såhär (B=baskagge V=virveltrumman)
1-2-3-4 1-2-3-4
B V B V B V B V
för att lugna ner låten kunde det se ut såhär:
1-2-3-4 1-2-3-4
B V B V
Annars e det ju bara att dra på med melodi och annat arr! :)
h. johan
--- Slut citat ---
Ta denna du under din behandling om du vill - helt ok :D - men det är bara ett kort råutkast som borde bli längre.
Du ska inte stirra dig blind på trummorna då de bara slängdes på för att ha nåt att spela till. De blir annorlunda vad det lider (om jag jobbar vidare på den vill säga). Du säger att låten är nervig...och det är den, håller med - den är i mina öron en tempolåt. Kanske har vi olika inre tempo?
--- Citat från: RamblinMan productions skrivet 06.07.2011, 21:59:19 ---Ska väl säga direkt att jag är mer av en rocker och det här låter lite för mycket 80-tals synth. Jag gilla åxå när det är lite struktur i melodin och här har jag svårt att föreställa mig hur sångmelodin ska gå. Man hör dock att det spritter av glädje och energi i låten.... Det är lekfullt men för att sammanfatta, inte riktigt min musikstil (så egentligen är det väl bara att bortse från min kommentar ;) )
--- Slut citat ---
Det spelar ingen roll om du är rocker eller synthare för mig. Ska jag själv kategorisera mig så är jag i så fall oxå mer rocker än annat. Men det hindrar inte mig att göra den musik som faller mig in eller tycka till om vilken genre som helst - därför är dina synpunkter lika mycket värd som vem som helst! Jag förstår inte att ni saknar struktur då jag själv finner den glasklar...men men så är det väl.
Kul att du hör glädjen för den gjordes idag av ren å skär glädje att bli klar i tid med en jobbgrej.
Tack båda för komment
Gurano
Wernborg:
Tror det kan funka som det är. Bara det kommer på en sansad bas. Det måste den nog när allt annat är så på.
Gitarren skulle må bra av att slippa phasern/choruset/flangern? tycker jag.
STrukturen är det inget fel på, men det är bara ett komp än så länge. Melodi behövs.
Bra grund detta.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida