Kontrollrummet

Forumfestival 18 Follow that drums Röstningstråd

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Hej och hå. Nu kör vi igång röstningen på Follow that (eller Them eller those beroende på språkpolisiär läggning) drums

Vi har fått in minst tio bidrag så jag tycker vi röstar på sex av dem för att göra de mer spännande.

Bidrag 1  får 8 poäng
Bidrag 2  får 6 poäng
Bidrag 3  får 5 poäng
Bidrag 4 får 3 poäng
Bidrag 5  får 2 poäng
Bidrag 6  får 1 poäng

(hoppas det blev rätt nu)
Tänker att detta sållar ut agnarna från vetet.
Vi röstar inte på våra egna bidrag, och vi röstar fram till och med Lördagen den 16:e Juli klockan 22.00 så att vinnanren kan få massor av ryggdunkande och fundera igenom hur han bäst firar sin triumf på kvällen där.
Ladda Mp3orna åk ner till stranden och lägg er och lyssna  Avgör sedan vem som är bäst på att följa de där trummorna egentligen. Bidragen kommer i nästa inlägg från Eddi som som vanligt hjälper mig med det tekniska. Bara det gör honom till en vinnare i mina ögon. Posta således inget innan låtarna kommer upp här i nästa inlägg. :)
Jag startar också en discograftråd där ni får förklara er bäst ni kan.
Eder tävlingsdomare
Eggs
« Senast ändrad: 03.07.2011, 16:56:06 by egghuvud »


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Här kommer då bidragen i stort sett i den ordningen de kom in till Egghuvud. Mycket nöje.

1 Angrod No Rocksong
[mp3=200,20,0,left]http://www.wideworld.se/F18/1_Angrod_NoRocksong.mp3[/mp3]

2 Mahan Too Many Questions
[mp3=200,20,0,left]http://www.wideworld.se/F18/2_Mahan_TooManyQuestions.mp3[/mp3]

3 MaxB ComeOn
[mp3=200,20,0,left]http://www.wideworld.se/F18/3_MaxB_ComeOn.mp3[/mp3]

4 Wernborg A Narrow Kinda Strangler
[mp3=200,20,0,left]http://www.wideworld.se/F18/4_Wernborg_ANarrowKindaStrangle.mp3[/mp3]

5 Hellfog Strange People
[mp3=200,20,0,left]http://www.wideworld.se/F18/5_Hellfog_StrangePeople.mp3[/mp3]

6 Eddi Gandalfs Hat Trick
[mp3=200,20,0,left]http://www.wideworld.se/F18/6_Eddi_GandalfsHattTrick.mp3[/mp3]

7 Sixties New York City
[mp3=200,20,0,left]http://www.wideworld.se/F18/7_Sixties_NewYorkCity.mp3[/mp3]

8 Mahan White Cloud
[mp3=200,20,0,left]http://www.wideworld.se/F18/8_Mahan_WhiteCloud.mp3[/mp3]

9 Hellfog Ghost Of The Nemesi Tree
[mp3=200,20,0,left]http://www.wideworld.se/F18/9_Hellfog_GhostOfTheNemesiTree.mp3[/mp3]
« Senast ändrad: 03.07.2011, 00:26:22 by Eddi »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Låt 4 funkar inte för mig?

Hmm jo nu!
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Låt 4 funkar inte för mig?

Hmm jo nu!
Nä det strulade lite med stavningen strangle, strangel, strangler :lol: vet faktiskt inte om det är rätt stavning nu heller Wernis får säga till om det i så fall.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
Hej och hå. Nu kör vi igång röstningen på Follow that (eller Them eller those beroende på språkpolisiär läggning) drums

Vi har fått in minst tio bidrag så jag tycker vi röstar på sex av dem för att göra de mer spännande.

Bidrag 1  får 8 poäng
Bidrag 2  får 6 poäng
Bidrag 3  får 5 poäng
Bidrag 5  får 3 poäng
Bidrag 6  får 1 poäng

Tänker att detta sållar ut agnarna från vetet.
Vi röstar inte på våra egna bidrag, och vi röstar fram till och med Lördagen den 16:e Juli klockan 22.00 så att vinnanren kan få massor av ryggdunkande och fundera igenom hur han bäst firar sin triumf på kvällen där.
Ladda Mp3orna åk ner till stranden och lägg er och lyssna  Avgör sedan vem som är bäst på att följa de där trummorna egentligen. Bidragen kommer i nästa inlägg från Eddi som som vanligt hjälper mig med det tekniska. Bara det gör honom till en vinnare i mina ögon. Posta således inget innan låtarna kommer upp här i nästa inlägg. :)
Jag startar också en discograftråd där ni får förklara er bäst ni kan.
Eder tävlingsdomare
Eggs
Det är så många bra bidrag (som vanligt) att det känns skönt att kunna rösta på många (fler än 3 i alla fall)
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Hej och hå. Nu kör vi igång röstningen på Follow that (eller Them eller those beroende på språkpolisiär läggning) drums
Vi har fått in minst tio bidrag så jag tycker vi röstar på sex av dem för att göra de mer spännande.

Nu behövs en förtydling av röstnings förfarandet...
Du säger att sex skall röstas fram men i ditt modellröstningsexempel har du gett röster åt bara fem låtar...

Så hur gör vi?

Bästa låten ska få  X poäng
Andra bästa låten  X poäng

osv.. hur gör vi, mr general of the competition?
(eller har detta gått mig förbi)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad sixties

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 488
    • Visa profil
Vi har fått in minst tio bidrag så jag tycker vi röstar på sex av dem för att göra de mer spännande.

Bidrag 1  får 8 poäng
Bidrag 2  får 6 poäng
Bidrag 3  får 5 poäng
Bidrag 5  får 3 poäng
Bidrag 6  får 1 poäng

[/quot]

så här kan man väl göra:

Bidrag 1  får 8 poäng
Bidrag 2  får 6 poäng
Bidrag 3  får 5 poäng
Bidrag 4 får 3 poäng
Bidrag 5  får 2 poäng
Bidrag 6  får 1 poäng


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Halloj Mr Eggs!
Röstningsdirektiv efterfrågas...

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Halloj Mr Eggs!
Röstningsdirektiv efterfrågas...

h.  johan


Sorry allihop. Förvirringen är som vanligt total. Jag rättar till det nu.   :wub: :)


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
Aha! Det hade smugit in sig en Nisse som tryckt lite fel. Men nu är det tillrättalagt av Eggs.

Själv har jag laddat ned låtarna på en CD som jag kommer att låta rulla i  min taxi. Ser ni en Taxi Stockholm där alla sitter och diggar i takt, är det nog min bil.  :P
Sen får vi se vad jag och mina kunder kommer fram till?
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad Hellfog

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 242
    • Visa profil
Aha! Det hade smugit in sig en Nisse som tryckt lite fel. Men nu är det tillrättalagt av Eggs.

Själv har jag laddat ned låtarna på en CD som jag kommer att låta rulla i  min taxi. Ser ni en Taxi Stockholm där alla sitter och diggar i takt, är det nog min bil.  :P
Sen får vi se vad jag och mina kunder kommer fram till?

Det låter coolt.
Min Musik:
http://psyerichybrid.com/
http://soundcloud.com/psyerichybrid


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
BUMP
Denna hade försvunnit under snöret och det tyckte jag var synd.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
BUMP
Denna hade försvunnit under snöret och det tyckte jag var synd.

Ja, inte är det nåt vidare drag på KR, denna festival känns ju lite kall!? :mellow:

Ska snart damma in mina röster! B)


Utloggad sixties

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 488
    • Visa profil
det behövs många lyssningar för att kunna rangordna låtarna, det är ju lättare när man kan strycka några dåliga direkt men icke denna gång. :)


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
det behövs många lyssningar för att kunna rangordna låtarna, det är ju lättare när man kan strycka några dåliga direkt men icke denna gång. :)

Håller med...det är inget som tokfaller bort!

Tyvärr så kan Eddi ligga risigt till...gillar inte instrumentala grejor men den är bra...har han tur så dricker jag alkohol när jag lägger rösterna och då är jag mera "konstnärlig" av mig och han kan få några fler pinnar än tänkt. :P


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil

Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
MEN VAFALLS ALLA KONTROLLRUMMARE!
I DENNA TRÅD EXISTERAR ENBART EKOT...... kolla:
Vilket betyder att inga röster har getts....

RÖSTA, RÖSTA, RÖSTA, RÖSTA, RÖSTA, RÖSTA, RÖSTA.....

Nu e det väl dax att börja rösta, annars verkar det som nån sa redan att forumet verkar rätt kallt... men det är det ju inte, eller va!

Har suttit denna sköna sommarkväll och förlustat mig med......
ja just det..... TÄVLINGSBIDRAGEN!

Dom funkar fint, jättefina alster som bara väntar på att bli kommenterade ens, och ännu gladare skulle dom alstren bli om dom fick delta i omröstningen om bästa festivallåt i festival 18.

Har gjort mina noggrannt övervägda beslut nu och här har ni Obbnäsjuryns slutliga dom:

1.   Angrod - No Rocksong
Okei... lite skeptisk till detta alster, lite moonspookie sång med yrdriven chorus som cirklar omkring i huvet... This is  not a typpikall råcksång. You can do it in a womans ... what? Låter lite förvirrat detta, Angrod klämde på record knappen o så satt den där!
Ligger inte riktigt till som favorit denna men BRA att du ställde upp! Så om vi tar detta med en nypa salt eller en korg Koskenkorva så kan man väl på listan "humorpop" möjligtvis ge ett poäng, får se, lyssnar vidare nu.


3.   MaxB - ComeOn
Genast när jag såg låtnamnet så gick min tanke tillbaka till februari detta år för då drog vi på för hundratusen fulla muggar med MaxB som dirigent i GULA WILLAN i Haninge och den låten hette väl åxå nåt liknande och swängde som bara den!
Så nu startar jag låten och visst tusan, ett jäkla gott drive... come on everybody! Bra jobbat med trumsen och arret, soolot kunde delas upp mellan gitarr o munspel, inte som nu att dom slåss om utrymmet på samma gång. Men skit i det så länge chorusdelen funkar så bra som den gör nu! Fin sång o fina stämmor åxå! Här blir det nog poäng tror jag.


4.   Wernborg - A Narrow Kinda Strangler
Oppsan, en stor del av trumintrot fattades i början, det var det första som jag la märke till. För det var just trumintrot som gav åtminståne mig det största dilemmat med mina låtar, hade åxå velat lämna bort det men utgick ifrån att hela trumspåret skulle användas...
Men efter introt så rycker profset in, snygga guror i långa rader och Wernis på sång o stämmor sitter fint! Trummorna är fint mixade och låter som gjorda för låten.... även länge efterlängtade gurasoolon finns med, luktar poäng om detta åxå! Javisst ja... textgeneratorn då... få se nu om den drar upp eller ner på the final results....


6   Eddi - Gandalfs Hat Trick
Jou, känner ju inte denna Gandalf, men hans hat trick håller nog inte genom hela låten. Till att börja lät det snyggt och häftigt med effekterna på trummorna o mixen men väntade mig lite normalisering på utloppet...  detta hände icke tyvärr. Hör ju att du jobbat mycket med arret, särskilt gurajobbet låter snyggt och breakarna fina! Men det snurrande och virrande soundet gör mig virrig, känns inte alls så kul genom hela låten.  Så please, gör om den så att du ändrar på soundet stundom till mera cleant utan all världens chorusar o sånt...   someone told me.... less is more!


7.  Sixties - New York City
Här går det hårt,  jäkla good live feeling, trummorna skitsnyggt inmixade. Bra sång o bra text. Och arret har det jobbats med mycket... this I like werrrrrrymatsh. Bas solot får extra points helt klart, och choruset rycker en med ut i dansen som leds av "Devils child"!  Helt klart......    på min lista är denna låt ........ the best! GRATTIS!


9.   Hellfog Ghost Of The Nemesi Tree
Här förs vi in i en spookie värld, okänt mål som tydligen kan nås med antingen soft song eller...... lite mera kunde hända här för det känns som om vi återkommer till the beginning utan problem. Fina synthsound och bra arr på detta lite "svarta" alster... nåt mer kunde dock ha klippts in för att lyfta lyssnaren ytterligen en våning neråt i den svarta världen!



SÅ HÄR HAR VI THE POINTS OF THE OBBNÄS JURY!:

8 points till låt nummer 7.

6 points till låt nummer 3.

5 points till låt nummer 4.

3 points till låt nummer 9.

2 points till låt nummer 6.

1 point   till låt nummer 1.

---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
1 point   till låt nummer 1.


Tack för poängen! Du dubblade just mina poäng i alla festivaler hitintills.   B) (OOK oräknat)
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad ricorider

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
Låt nr 9 - 1 p
Låt nr 6 - 2 p
Låt nr 1 - 3 p
Låt nr 3 - 5 p
Låt nr 8 - 6 p

LÅT NR 7 - 8 välförtjänta poäng. Jävligt bra Thunders-/Dollskänsla i den. BRA BRA BRA!!!

 
Apple Mac Pro 2012 Quad Core 3.2 GHz / 16 GB ram / 120 GB SSD / 2 x 1 TB SATA / Mountain Lion / MOTU PCIe-424 / MOTU HD 192 / Logic Pro 9 / Toontrack Superior Drummer 2.0 / bla bla bla


Utloggad sixties

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 488
    • Visa profil
okej, då har jag lyssnat och lyssnat och det var väldigt jämnt med många bra bidrag.

lite komentarer:
1. angrod låter lite otajt och sången distar, tänker på philemon arthur and the dung. inte riktigt min musik.

2. mahan. too many Q... välspelat och producerat men inte riktigt min musik.

3. max B skön låt bra solo och snyggt munspel.

4. wernborg. bra gitarr ljud och välspelat men inte riktigt min musik.

5. hellfog StrangeP... skitskön början, versen får mig att vilja slänga på en stranglers platta, bra och originell låt.

6. Eddi Coolt trummljud som passar bra här. Bra orgel, sång på skulle nog lyfta låten ytterligare. även här tänker jag lite på stranglers ibland.

8. Mahan white C... skön laidback låt, först tyckte jag cymbalerna inte riktigt passade ihop med låten men sen ändrade jag mig, låten är ju bra och välspelad.

9. trummorna låter feta och bra. refrängen är bra men versen sämre.

poängen fördelade jag så här:

Låt nr 2 - 1 p
Låt nr 4 - 2 p
Låt nr 6 - 3 p
Låt nr 5 - 5 p
Låt nr 8 - 6 p

LÅT NR 3 - 8

men bra jobbat alla och kul att höra hur olika alla tolkat trummorna och lyckats göra sin egen grej av dem.


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Låt nr 9 - 1 p
Låt nr 6 - 2 p
Låt nr 1 - 3 p
Låt nr 3 - 5 p
Låt nr 8 - 6 p

LÅT NR 7 - 8 välförtjänta poäng. Jävligt bra Thunders-/Dollskänsla i den. BRA BRA BRA!!!

 


Tjena ricorider!

Jag tror att du måste dela ut hela poängskalan annars gäller inte din röst. :unsure:


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Låt nr 9 - 1 p
Låt nr 6 - 2 p
Låt nr 1 - 3 p
Låt nr 3 - 5 p
Låt nr 8 - 6 p

LÅT NR 7 - 8 välförtjänta poäng. Jävligt bra Thunders-/Dollskänsla i den. BRA BRA BRA!!!

 


Tjena ricorider!

Jag tror att du måste dela ut hela poängskalan annars gäller inte din röst. :unsure:

För stor text på åttapoängaren?  :D


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Låt nr 9 - 1 p
Låt nr 6 - 2 p
Låt nr 1 - 3 p
Låt nr 3 - 5 p
Låt nr 8 - 6 p

LÅT NR 7 - 8 välförtjänta poäng. Jävligt bra Thunders-/Dollskänsla i den. BRA BRA BRA!!!

 


Tjena ricorider!

Jag tror att du måste dela ut hela poängskalan annars gäller inte din röst. :unsure:

För stor text på åttapoängaren?  :D

Oh, my fucking god...jag tänkte inte ens på dom övre, men vad händer, håller jag på att tappa förståndet här i hettan på jobbet!? :o

Ber om ursäkt, klart att du röstat rätt...drack lite öl och champagne igår efter att jag hade sålt min bil (firade)
Och nu undrar jag om jag överhuvudtaget ska gå på gratiskonserten med Orup som artist plus picknick med mer Öl och skumpa...kanske inte funkar med denna totala förvirring!? :P
« Senast ändrad: 08.07.2011, 10:17:15 by aROCKER »


Utloggad Hellfog

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 242
    • Visa profil
Låt nr 9 - 1 p
Låt nr 6 - 2 p
Låt nr 1 - 3 p
Låt nr 3 - 5 p
Låt nr 8 - 6 p

LÅT NR 7 - 8 välförtjänta poäng. Jävligt bra Thunders-/Dollskänsla i den. BRA BRA BRA!!!

 


Tjena ricorider!

Jag tror att du måste dela ut hela poängskalan annars gäller inte din röst. :unsure:

För stor text på åttapoängaren?  :D

Oh, my fucking god...jag tänkte inte ens på dom övre, men vad händer, håller jag på att tappa förståndet här i hettan på kobbet!? :o

Ber om ursäkt, klart att du röstat rätt...drack lite öl och champagne igå efter att jag hade sålt min bil (firade)
Och nu undrar jag om jag överhuvudtaget ska gå på gratiskonserten med Orup som artist plus picknick med mer Öl och skumpa...kanske inte funkar med denna totala förvirring!? :P

Orup är fan inget att se.
Min Musik:
http://psyerichybrid.com/
http://soundcloud.com/psyerichybrid


Utloggad Hellfog

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 242
    • Visa profil
okej, då har jag lyssnat och lyssnat och det var väldigt jämnt med många bra bidrag.


9. trummorna låter feta och bra. refrängen är bra men versen sämre.


Du hade nog gillat min tidigare version av versen i ställe metal riff ala Satyricon style.
men kände att den inte hörde hemma där, får fixat ett annat hem till den sitälle.
« Senast ändrad: 07.07.2011, 19:04:01 by Hellfog »
Min Musik:
http://psyerichybrid.com/
http://soundcloud.com/psyerichybrid


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
Utan krångel eller andra stora och små bokstäver vill jag framhålla följande och rösta enligt nedan. CDn har gått varm i taxin! (Tur man har AC) :P
Först mina helt egna subjektiva synpunkter.

Låt nummer 2: Helskön komposition, med en underbar text. Budskapet är lika enkelt som Brians i "Life of Brian" Think for your self!  B)

Låt nummer 3: Återanvändning av refrängen. Det får man väl om man skrivit den själv? En helgjuten produktion som vanligt av MaxB.

Låt nummer 4: Snyggt komp och komposition. Ett proffs som jobbar. Lite förutsägbar och i mitt tycke lite tråkig, efter första versen. Ett schysst mellanspår på vilket album som helst, men sticker inte ut tillräckligt.

Låt nummer 5: Lovande intro, men sen försvinner den i nån synth-variant som jag inte är en totalanhängare av. Blir lite tjatig i längden. Ett sånt där spår man lyssnar på och vill förstå men ger upp och hoppar över i framtida spelningar.

Låt nummer 6: Mycket lek med effekter. Saknar djup och framförallt bas, därmed tryck. Melodin på orgeln är mer en lek med teknik än känsla. Skulle vilja ha en mer melodisk slinga. Arret är det definitivt inget fel på. Skulle passa som music-wall på en hip-hop eller house rap.

Låt nummer 7: Kaxigt intro med publikljud som från en live-konsert. Gillar refrängen helskarpt. Inget fel med internationella aspirationer. Skulle like bra kunnat heta "Stockholm City, tonight" Då skulle den säkert bli sommarens fluga i alla fall i de centrala festregionerna i vår Stockholm och göra kanon-succé

Låt nummer 8: Helskön text. Kompet skulle behöva lite mer instrumentering. MaxBs munspel skulle sitta som en smäck här och kanske en orgel som bär bakgrunden?

Låt nummer 9: Får mig att acossiera (rättstavat?) till filmen "Femte elementet". Luc Bessons film som är en av de roligaste och bästa som någonsin gjorts. Sammanfattar filmen från början till slut på ett par minuter Skulle vara kul att få höra om den var med i tankarna när kompositionen gjordes?

Min röstfördelning ser ut som följande:

Låt nummer 7, 8 poäng
Låt nummer 9, 6 poäng
Låt nummer 2, 5 poäng
Låt nummer 3, 3 poäng
Låt nummer 8, 2 poäng
Låt nummer 4, 1 poäng

Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Citera
Får mig att acossiera (rättstavat?)
Nope!  B) associera (rättstavat?)  :unsure:
Tack för att du delar med dig till stockholmsresenärerna i din taxi!  :P
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Hellfog

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 242
    • Visa profil


Låt nummer 9: Får mig att acossiera (rättstavat?) till filmen "Femte elementet". Luc Bessons film som är en av de roligaste och bästa som någonsin gjorts. Sammanfattar filmen från början till slut på ett par minuter Skulle vara kul att få höra om den var med i tankarna när kompositionen gjordes?



Tyvärr inte, aldrig ens sett filmen. Men ofta gör jag min musik, ungefär som den skulle vara en film mer än en vanlig låt.

Sen är jag väldigt sugen på att göra musikvideo (kortfilm) till denna låt, om det blir av det är frågan.

« Senast ändrad: 08.07.2011, 20:18:26 by Hellfog »
Min Musik:
http://psyerichybrid.com/
http://soundcloud.com/psyerichybrid


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
BUMP!
Skrep vi retskriving ellär felskrivning, huvudsak är att alla på Kåntrållrumet siter ner åkk lysnar okk gär sina röstär åt besta låtarna här! :rolleyes:

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Angrod - annan sångare och lite fiffel med otajtheterna kan det bli nåt! Sångmelodin (den antydda) är rätt hyfsad!

Mahan - Bra genomfört, fin disposition av riff och sång. Refrängen kunde sticka ut mer.

MaxB - Bra genomfört, fin disposition av riff och sång. Refrängen sticker faktiskt ut.

Wernborg - Snyggt jobb med gitarren på några ställen, men fy sjutton vad tråkig låt! Fruktansvärt trist.

Hellfog - psykedelisk start. Suggestiv och intressant låt. Riktigt bra,

Eddi - Intressant! Sång hade förstört det här ljudcollaget, som är riktigt innovativt på nåt vis. Fast är det nåt att hänga i julgranen?


Sixties-  Bra sjunget, men orkar inte lyssna. Låter välgjort, men det är liksom ... trist
Guldstjärna för utpanoreringarna som inte stör så mycket.

Mahan (White cloud) - Jomen den var ju trallvänlig


Hellfog (ghost) - suggestivt som förra.



Hellfog (ghost)  får 8 poäng
MaxB  får 6 poäng
Hellfog får 5 poäng
Eddi får 3 poäng
Mahan  får 2 poäng
Mahan (whitecloud) får 1 poäng
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Just det ja!
Följ Dividends fotspår och RÖSTA!
h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil


Låt nummer 9: Får mig att acossiera (rättstavat?) till filmen "Femte elementet". Luc Bessons film som är en av de roligaste och bästa som någonsin gjorts. Sammanfattar filmen från början till slut på ett par minuter Skulle vara kul att få höra om den var med i tankarna när kompositionen gjordes?



Tyvärr inte, aldrig ens sett filmen. Men ofta gör jag min musik, ungefär som den skulle vara en film mer än en vanlig låt.

Sen är jag väldigt sugen på att göra musikvideo (kortfilm) till denna låt, om det blir av det är frågan.


Kolla gärna in den filmen! Där finns massor av saker att klippa in till just den här låten. Du kan komma hem till mig för en filmkväll, har den på DVD (nyinköpt från CDON.com) Jag ser den gärna igen och igen. ("Femte elementet" är den "perfekta varelsen" [översatt från engelskan "perfect beeing"] Ytterligare en komplimang [rättstavat Max?]  :rolleyes:)
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
lördags BUMP!
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............