Forum > Demolåtar

equality - keltiskt pianoskrammel

<< < (6/11) > >>

equality:
Micke: Bra synpunkter som alltid. Tyckte den gick vansinnigt fort ett tag. Hade varit intressant att höra din sång på denna. Tyckte du pianot sabbade feelingen? Lägger upp gitarrversionen (något förlängd) i första rutan. Flöjt och fiddle försökte jag med idag men lät midi och...nej fick inte till det.
Thnx Mghty Mike.
Divid: Kul med pubstämningen. Thnx.

Harmonica mike:

--- Citat från: equality skrivet 03.07.2011, 16:54:12 ---Micke: Bra synpunkter som alltid. Tyckte den gick vansinnigt fort ett tag. Hade varit intressant att höra din sång på denna. Tyckte du pianot sabbade feelingen? Lägger upp gitarrversionen (något förlängd) i första rutan. Flöjt och fiddle försökte jag med idag men lät midi och...nej fick inte till det.
Thnx Mghty Mike.
Divid: Kul med pubstämningen. Thnx.

--- Slut citat ---

Lyckafed få ned låten i gura version till mobilen också Nice..Vid 1.13 - 1.39 lugnar guran ned sig något.Där kunde lite sång förgylla om du förenklat gitarrfiguren lite till..Jag tror på en kvinnostämma typ Emlan i denna.Lite småklagande etniskt..Pianot,nja jag tycker låten bär hur bra som helst utan piano.Satsa på 1.13-1.39 och utför nåt magiskt där på sång.Jag hade.gärna provat om det inte vore för stuglivet....Kanske andra funderingar skulle förgylla mer men i nuvarande gura tappning så tror jag att det skulle lyfta nåt snäpp till med ett enkelt gurakomp under nämnda del och sång.Men som jag säger,det är vad jag tror..

Micke

Eddi:
Det var nåt sånt här jag hörde för mitt inre öra - fast gjort på riktigt så att säga. Kort snutt tar bort efter lyssning.
[mp3=200,20,0,center]http://www.wideworld.se/music/EQkeltik.mp3[/mp3]

equality:
Michael: Tack för klargörande. Gärna Emlan. Hon kanske t o m kan tänka sig att göra en text (önsketänkande). Tycker kanske att det är lite kort sträcka (1.13-39) med sång. Tack för fin input Micke, gav mig lite att tänka på.  :)
Eddi: AHA! Vad läckert! Lite blues-jazzigt jam där som drar upp intensiteten och vilket bra ljud på flöjterna. Jag måste nog se över mitt samplingsbibliotek. Vad är det för slags flöjt? Du får gärna fortsätta om du vill. Jättebra!

Eddi:
Expressiv Flute i Cubase.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion