Kontrollrummet

Litet sommargästspel

gäst · 5 · 685

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jay Thomas

  • Gäst
Efter en intensiv dag åkte "studion" fram och det blev "musik till filmen som aldrig blev gjord"....

http://soundcloud.com/busstop18/the-secret-hiding-place


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Definitivt film.Nästan lite scary under en kort session under senare delen..Jag hör en massa olika influenser i detta..Lite asiatiskt,små jazzigt och fina embryon till rytmer och melodier här och där.För mig var det en spännande resa som jag inte visste slutmålet på.Många platser flimrade förbi.Jag satt med basen i famnen,ja inte chefen,utan min Warvick och spelade med lite drömmande..Inget åt eftervärlden,mest några stilla tankar - ungefär som detta stycke.

Ostrukturerat/blandat/ide´rikt/filmiskt och helt okej.

Mike


Jay Thomas

  • Gäst
Tack HM! :)
Dock föredrar jag uttrycket "fritt strukturerat". ;)
Rackarns kul att du upplevde att stämning varierade längs med resan, en högst planerad sak. :)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Lite atonalt a la Ulf Björlin där i början. Fint! Stämningsfullt och symfoniskt. Instrumenten låter bra utom cellon lite till vänster som känns som den har ett konstig chorusljud över sig. Intressanta harmonier och snyggt när de blir mer konventionella och sedan "ballar ur" fram och tillbaka. Vackert avslut med pianot men skippa delayet där. 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Jay Thomas

  • Gäst
Lite atonalt a la Ulf Björlin där i början. Fint! Stämningsfullt och symfoniskt. Instrumenten låter bra utom cellon lite till vänster som känns som den har ett konstig chorusljud över sig. Intressanta harmonier och snyggt när de blir mer konventionella och sedan "ballar ur" fram och tillbaka. Vackert avslut med pianot men skippa delayet där. 

Tack equality! :)
Jo, Ulf Björlins, instressanta tonala turer fascinerar mig och därför är det inte konstigt att det blir på det sättet ibland. Solocellon är det något skumt med, mer än bara ljudet. Ska se över den, även pianot på slutet. Undrar dock lite varifrån delayet kommer, tror att det ligger ett katedralreverb över den.
Tack än en gång! :)