Forum > Demolåtar

Thunderstruck

<< < (3/3)

zorrow:
Tokbra cover! Lite som Devos´s cover på Satisfaction. Det plingar lite hårt i öronen precis innan "thunder"i mellanspelet. Ta ner lite av reverbet på "your thunderstruck" i slutet av låten. Annars mums!!!

aROCKER:

--- Citat från: zorrow skrivet 30.06.2011, 22:31:18 ---Tokbra cover! Lite som Devos´s cover på Satisfaction. Det plingar lite hårt i öronen precis innan "thunder"i mellanspelet. Ta ner lite av reverbet på "your thunderstruck" i slutet av låten. Annars mums!!!

--- Slut citat ---

Har Devo gjort en tolkning av satisf...måste jag bara ragga upp...missat det, har i och för sig missat en hel del med Devo, minns bara hur jag älskade/älskar "whip it"! :)

RamblinMan productions:
Förvånandsvärt många som inte hört thunderstruck med AC/DC på det här forumet  :lol:

RamblinMan productions:

--- Citat från: RamblinMan productions skrivet 06.07.2011, 22:04:16 ---Förvånandsvärt många som inte hört thunderstruck med AC/DC på det här forumet  :lol:

--- Slut citat ---

... förresten så tycker jag det finns potential i denna cover, det enda jag inte riktigt gillar är sången. Känns för klen. Kanske skulle till en fet tjejkör på vissa ställen, lite som i More med Sisters of Mercy...

jonnerstone:
Jo fan...detta funkar fint. Sköna ljud och kul arr. Efterlyser dock också lite mer attityd i sången. Det blir lite tamt nu. Sen skulle det bli riktigt ascoolt om du sidechainade basen mot baskaggen för att få till det där goa pumpet.

Annars inget att anmärka på.

Fint som snus!

Micke

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion