Kontrollrummet

Big Old Rock

gäst · 16 · 1950

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Burnin Sven

  • Gäst
Fick ett ryck igen i och med att jag hittade en gammal text som är minst 15 år gammal. Det är en ganska kort snutt men det är bara för att prova om det håller vilket jag själv i och för sig tycker det gör.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jodå det håller! :)

Tyckte först att det var ett par trumpetstötar, men det var en gitarr där i inledningen :lol: Märkligt ljud på den eller så är det min lyssning. Känns väl inte jätteengagerande som det är just nu, men förstår hur du tänkt och återkommer gärna i senare skede :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Stor mysfaktor på den här Farbror Sven. Gillar din röst och arr mycket lite abrupt slut bara.....
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjenare.

Ja men visst!
Skönt lunk i denna.Det enda jag saknar är ett större scenreverb på mastern,låten gör sig bra på en stor scen.Tycker det svänger störtskönt och sången sitter bra här..Fixa till slutet samt scen reverbet och voila´.

Mike


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Snygga ljud och helt OK låt.
Hörde också en trumpet...det hade varit hur snyggt som helst men det var en elgura med lite dovt ljud.
Saknar nåt som kommer in och driver på både i rytmen (shaker) och kanske nån gitarr med bett i eller ett rhodespiano!?

3/5


Burnin Sven

  • Gäst
Tackar för input på den här lilla snutten, jag förstår att det inte är lätt att säga så mycket när den är så kort. Jag går väl vidare med den här efter helgen då så får vi se vart vi hamnar  :D.


Utloggad robc

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 138
    • Visa profil
Jag går väl vidare med den här efter helgen då så får vi se vart vi hamnar  :D.

Det blev en lång helg :-). Mysig låt, blev det mer?

robc


Burnin Sven

  • Gäst
 :D sorry det kommer hamnade på hyllan ett tag men så fort det blir läge så är jag påt igen. Tack för svar det uppskattas.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Den här har jag missat tidigare, gungar störtskönt i örat.
In i mp3-spelaren genast!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Mums va skönt det gungar!
Lite återhållet spel för att vara Santana men det skulle passa bra!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
West coast 1975 eller nåt. Där känner jag mig hemma utan att ha varit där. Behövs nåt bryt efter allt maj-sjuande men det är ju på gång vad jag förstår. Snygga elgure- och basfigurer.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Jag tycker det känns lite stressigt. Tror det är trummorna som jag skulle vilja ha mer tillbakalutade, alltså halvera dom, om du förstår. Lite bongos skulle inte skada.
Basen kan gärna mala på.
Och som eq, påtalar, nåt som bryter upp, ett förlösande ackord som klingar ut i ett nytt parti.
Effekter som reverb är en senare fråga, viktigast först är att få ordning på låtstrukturen.
Det är bra redan nu men ser framemot en förbättring!


Burnin Sven

  • Gäst
Tack för svar det var vänligt av er, problemet är att nu har det kommit en annan snutt som jag måste snickra på lite. Det är mycket nu  :D , nåja det löser sig väl tur man inte behöver leva påt hehe.


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Den stora behållningen blir din sång i den här versionen, riktigt skön voice... en sväng med arret så blir detta riktigt nice! :)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Det gungar så skönt att jag försöker analysera vad det är som gör det.

Trummorna är hur raka som helst.
Kompgitarrerna spelar sitt individuella komp likadant hela låten om och om igen
Basen spelar sin grej som passar bra i gunget också i repriser.
Solopartiet från gitarr spelar också samma sak varje gång den spelar.

Är inspelningen snuttar av ovanstående instrument som du kopierat efter varandra eller spelar du in ett spår hela genom låten?

Det gungar gött! om denna demo redan på detta demostadie.

Bara därför borde både bas och sologitarr helst inte upprepa sig så exakt. Fin låt att jobba på med något annat i ett brejk innan det här tåget kommer tillbaka och tufar vidare.

Jag [tänker på / drömmer om] att sologitarristen tar ut svängarna ordentligt på ett eller annat ställe, går utanför dessa ramar.

Riktigt nice sound!
« Senast ändrad: 14.08.2011, 12:39:27 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Burnin Sven

  • Gäst
Tack för svar roligt att man gillar den. Det är nog blandat både lirat i ett svep och lite klipp och klistra och sen är den sista delen en loop.

Har åkt på att mecka dator åt min dotter och åt mig själv så det har inte blivit så mycket tid över men förhoppningsvis så ska musikskapandet väl komma igång igen snart.

Är det nån som vill så gör några spår som förslag på hur man går vidare. Full fart spar tid  :D

Ha det bra