Kontrollrummet

LIKET - Swim the Sea of Fire

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad LIIKET

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 10
    • Visa profil
Eftersom alla mina vänner var ute och festade igår och jag som fattig inte hade råd så blev det en hemmakväll vid inspelningprogramet.

Lämna gärna synpunkter angående både låt och mixning.

LÅTNAMN:  Swim the sea of fire
ARTIST/GRUPP: LIKET
GENRE: Rock typ
LÅTLÄNGD: 3:24
KOMPOSITÖR: Anton Eriksson
PRODUCENT: Anton Eriksson
EV. MEDVERKANDE: Bara jag
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3
« Senast ändrad: 06.06.2007, 16:45:25 by LIIKET »


DåligtGehör

  • Gäst
Riktigt svängig och driven  rock. Det jag mest känner är att jag får anstränga mig för att höra sången. Upp den tycker jag.


Utloggad LIIKET

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 10
    • Visa profil
Nu när du säger det så hör jag ju att jag knappt hör sången heller. Så jag drog upp den lite och laddade upp en ny.


DåligtGehör

  • Gäst
Klart bättre. Nu är sången på banan.

Bra break och kick-off.

Kan tycka att det är väl mycket av de pannande kompgitarrerna. Både vers, brygg, refräng och mer där till, men samtidigt binder de ihop låten. Jag känner lite både och. Men gitarren som kommer in på refrängen blir inte så påtaglig då de vh-pannande fortfarande är igång för full kraft och gör rätt mycket. Bara en slags velig iaktagelse  :unsure:


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jajjamen!

Detta rockar som tusen. Kalaslåt, snyggt arr, skön sång. Kandock hålla med DG att panoreringarna är lite kraftiga.
Det vad du sjunger 0:17-0:30 hör man inte, skulle säkert kunna plockas fram med dist eller flanger eller annat "hjälpmedel"

Snyggt jobbat! :)

h.  JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad LIIKET

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 10
    • Visa profil
Tackar för kritik. Roligt att det gillas. Ska fixa fram viskningarna och kanske smeta på någon effekt. Ska kolla om jag kan dra ihop gitarrerna lite också. Som det är nu så ligger de ju 100% höger och vänster. Men detta blir imorgon när solen slutat skina. Måste ju jobba på brännan så jag slipper leva upp till mitt nickname det här året också  :D


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Rock'n roll!!!  :)

Svänger på bra.....

Vill ha mer "edge" på sången, den blir lite diffus nu. Viskningarna i början hördes knapp, men det kanske är bra ändå?
Sticket/solot kändes lite forcerat. Spelmässigt alltså. Ett par tagningar till så....

Uppfriskande!