Forum > Demolåtar
Crashing down - RamblinMan productions
aROCKER:
Hej!
Bra sång och snygga körer...lite instängt "opolerat" ljud över det hela...ungefär som om mickarna höll "rostad" kvalité, kan vara att jag inte har perfekt lyssning också.
Men håller med att det är bara att damma in trummor...låten behöver skjutas igång.
Bra jobbat!
2/5...saknar verkligen trummor och(bas!?).
RamblinMan productions:
--- Citat från: uriah skrivet 22.06.2011, 10:01:02 ---Låter väldigt klassikt Pop/rock med rötter i 70 tals myllan.
--- Slut citat ---
Thx Precis den känslan jag eftersträvade
--- Citat från: aROCKER skrivet 22.06.2011, 10:18:21 ---Hej!
Bra sång och snygga körer...lite instängt "opolerat" ljud över det hela...ungefär som om mickarna höll "rostad" kvalité, kan vara att jag inte har perfekt lyssning också.
Men håller med att det är bara att damma in trummor...låten behöver skjutas igång.
Bra jobbat!
2/5...saknar verkligen trummor och(bas!?).
--- Slut citat ---
Opolerat är bara förnamnet ;) och ja, jag får nog ta mig en titt på det här med trummor. Det gör ju rätt mycket för en låt Ska även försöka lägga på en basslinga med min allsmäktiga gura.
Kul att ni tycker låten är okej eftersom jag själv tycker att mina kvaliteter finns som låtskrivare. Är ju rätt medioker på att spela och sjunga
Harmonica mike:
Hej RamblinMan productions.
Bra låt! Lite tomt utan trummor å bas,det blir ju ett lyft om du får till det.Bra sång i sann Neil Young anda och det gillar jag.
Kul med en ny medlem,och så det sista - rocka på :)
Lite lååååångt nick/namn bara om man vill skriva nåt,så i fortsättningen så skriver jag RMp om du inte vill delge oss ditt förnamn eller nåt kortare nick typ..
Mike
RamblinMan productions:
Börjar få till slutet på låten men jag har lagt en basslinga med min gitarr och det lät INTE bra så jag får se om jag tar bort den eller kör ändå... Jag siktar inte direkt på att få till perfekt studioljud eller göra en helfärdig låt (svårt med den utrustning jag har i dagsläget) utan jag försöker fånga rätt känsla i låtarna
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 23.06.2011, 10:50:33 ---Lite lååååångt nick/namn bara om man vill skriva nåt,så i fortsättningen så skriver jag RMp om du inte vill delge oss ditt förnamn eller nåt kortare nick typ..
Mike
--- Slut citat ---
Du kan välja mellan Stefan, ramblinman eller RMp. Funkar vilket som... :)
Fuzzbub:
--- Citat från: RamblinMan productions skrivet 24.06.2011, 13:36:44 ---Börjar få till slutet på låten men jag har lagt en basslinga med min gitarr och det lät INTE bra så jag får se om jag tar bort den eller kör ändå... Jag siktar inte direkt på att få till perfekt studioljud eller göra en helfärdig låt (svårt med den utrustning jag har i dagsläget) utan jag försöker fånga rätt känsla i låtarna
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 23.06.2011, 10:50:33 ---Lite lååååångt nick/namn bara om man vill skriva nåt,så i fortsättningen så skriver jag RMp om du inte vill delge oss ditt förnamn eller nåt kortare nick typ..
Mike
--- Slut citat ---
Du kan välja mellan Stefan, ramblinman eller RMp. Funkar vilket som... :)
--- Slut citat ---
Välkommen till KR RMp! Som första posten är det här inte alls oävet tycker jag, som är en vän av opolerade alster. :) Låten är dock bättre än själva framförandet som du själv nämde. Jag tycker mig höra en banjo(?) återkommande i låten. Ovanligt grepp men det kan väl funka. Lite bas och gitarrer samt trummor på detta bli kanon! /JEH
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida