Forum > Demolåtar

Crashing down - RamblinMan productions

<< < (5/5)

RamblinMan productions:

--- Citat från: mahan skrivet 06.07.2011, 02:01:18 ---Tjou RMp!
Och välkommen från min sida även! Denna låt diggas stort fastän mycket saknas. Den sitter snyggt även med din mix o utan trums o bas.....     men men....

Det är ju på egen risk man lämnar en låt öppen utan bas o trums för det finns alltid risk för en Mahan-invasion. Betyder att det kommer både trummor o bas i nåt skede, kunde ju inte hålla mig utan kröp in i sommarstudion, bankade trummor och dribblade bas till detta dittsnygga alster! Särskilt din sång o sångröst gillas, vill höra mer av den!

And here we go, och om det inte känns bra så e de bara att säga till så försvinner denna snutt snabbt o smärtfritt! :D
(hoppas du inte tog illa upp)

Ha det gött!
å kläm på startkanppen om du törs! :P

[mp3=200,20,0,left]http://johanm.com/ramblingman/RamblinMan%20productions%20-%20Crashing%20down_Master.mp3[/mp3]

h,   johan

--- Slut citat ---

Wow! Tack för att du ville hjälpa mig på vägen. Uppskattas stooort  :) Resultatet blev dock inte riktigt som jag tänkt mig. Låten förlorar lite tempo med trummorna och elgitarren ger inte riktigt 60-70tals känslan som jag är ute efter. När jag youtubade olika låtar för att lyssna på trumljud så upptäckte jag att Fortunate son med Creedence går i samma tempo. Gillar trum- o ljudbilden på den (hela låten är grym btw). Tror (?) det skulle funka på crashing down. Och än en gång tack för omtanken. Du får gärna försöka igen (om tid o lust finnes) fast gärna på den versionen som ligger under färdiga demos.  Ha´re gött  :)

mahan:
Okei Stefan, "mahan" versionen bortplockad från mitt inlägg (du måste själv plocka bort det från ditt svar, det kom jag inte åt) och sorry för min lita barnsliga entusiasm med sådant... du är inte den enda som blivit angripen av Mahanistiska påhopp! :D Borde ju alltid fråga först och... jag vet

Trots allt, HA DET GOTT! :)

'h.  johan

Fuzzbub:
Hehe, sånt händer men det är ju bra att man vågar säga om det blev bu eller bä s.a.s.     Jag tycker inte att det var fel på Mahan-versionen men visst blev det en annan karaktär på låten, som f.ö. är jäkligt bra och bara blir bättre och bättre ju fler gånger man lyssnar.    Väntar med spänning om det blir någon fortsättning med den här.    /JEH

RamblinMan productions:

--- Citat från: Fuzzbub skrivet 06.07.2011, 16:36:14 ---Hehe, sånt händer men det är ju bra att man vågar säga om det blev bu eller bä s.a.s.     Jag tycker inte att det var fel på Mahan-versionen men visst blev det en annan karaktär på låten, som f.ö. är jäkligt bra och bara blir bättre och bättre ju fler gånger man lyssnar.    Väntar med spänning om det blir någon fortsättning med den här.    /JEH

--- Slut citat ---

Thx! Tog en sväng in på eran myspace-sida och jag gillade vad jag hörde. Nåt i låten Court! som fastnar. Lite Maiden över det. Good stuff!!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion