Kontrollrummet

Crashing down - RamblinMan productions

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad RamblinMan productions

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 39
    • Visa profil
    • Facebook-sida
Behöver åsikter om...

...låten som helhet (från er som gillar denna typ av låtar)
...sticket (mix/upplägg/övergångar m.m)
...slutet från sista ref (alternativ/bättre slut??)
...om det är något som radikalt sticker ut negativt med mixningen (utöver stick/slut)

så BRING IT ON  :P
http://www.facebook.com/ramblinmanproductions


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Tjabba ska lyssna när jag kommer hem.
Bara ett tips i all välmening,skriv lite kommentarer i 'andras' låtar oxo.
Ge och ta,som man säger! ;)   
« Senast ändrad: 21.06.2011, 19:44:10 by uriah »
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad RamblinMan productions

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 39
    • Visa profil
    • Facebook-sida
Tjabba ska lyssna när jag kommer hem.
Bara ett tips i all välmening,skriv lite kommentarer i 'andras' låtar oxo.
Ge och ta,som man säger! ;)   
Jag har varit medlem i ungefär en dag så jag kommer nog till det åxå  ;)
http://www.facebook.com/ramblinmanproductions


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ja, gör det!  ;)
Nu ska jag kolla vad V-STUDIO 20 är.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Godmorgon!!
Låter väldigt klassikt Pop/rock med rötter i 70 tals myllan.
Faktiskt en hel del Neil Young,och det är ju bra skit.
Du sjunger BRA...
Däremot lämnar mixen en del att önskas,gitarrerna lite för burkiga och 'långt borta'
I alla fall den som ska simulera en Akke.Denna musik skulle även må bra av trummor.
Finns många sk. 'smarta' trummpluggar med medföljande Midifiler(skit enkla att använda)
Tycker det låter som du är redo att nästa steg och gå vidare med lite mer sofistifikerad utrustning.
Då kan det bli riktigt bra.
Kompositionen är oxo helt ok..
 
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Hej!
Bra sång och snygga körer...lite instängt "opolerat" ljud över det hela...ungefär som om mickarna höll "rostad" kvalité, kan vara att jag inte har perfekt lyssning också.

Men håller med att det är bara att damma in trummor...låten behöver skjutas igång.

Bra jobbat!

2/5...saknar verkligen trummor och(bas!?).


Utloggad RamblinMan productions

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 39
    • Visa profil
    • Facebook-sida
Låter väldigt klassikt Pop/rock med rötter i 70 tals myllan.

 
Thx Precis den känslan jag eftersträvade

Hej!
Bra sång och snygga körer...lite instängt "opolerat" ljud över det hela...ungefär som om mickarna höll "rostad" kvalité, kan vara att jag inte har perfekt lyssning också.

Men håller med att det är bara att damma in trummor...låten behöver skjutas igång.

Bra jobbat!

2/5...saknar verkligen trummor och(bas!?).
Opolerat är bara förnamnet  ;) och ja, jag får nog ta mig en titt på det här med trummor. Det gör ju rätt mycket för en låt Ska även försöka lägga på en basslinga med min allsmäktiga gura.

Kul att ni tycker låten är okej eftersom jag själv tycker att mina kvaliteter finns som låtskrivare. Är ju rätt medioker på att spela och sjunga



http://www.facebook.com/ramblinmanproductions


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hej RamblinMan productions.

Bra låt! Lite tomt utan trummor å bas,det blir ju ett lyft om du får till det.Bra sång i sann Neil Young anda och det gillar jag.

Kul med en ny medlem,och så det sista - rocka på  :)

Lite lååååångt nick/namn bara om man vill skriva nåt,så i fortsättningen så skriver jag RMp om du inte vill delge oss ditt förnamn eller nåt kortare nick typ..

Mike


Utloggad RamblinMan productions

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 39
    • Visa profil
    • Facebook-sida
Börjar få till slutet på låten men jag har lagt en basslinga med min gitarr och det lät INTE bra så jag får se om jag tar bort den eller kör ändå... Jag siktar inte direkt på att få till perfekt studioljud eller göra en helfärdig låt (svårt med den utrustning jag har i dagsläget) utan jag försöker fånga rätt känsla i låtarna

Lite lååååångt nick/namn bara om man vill skriva nåt,så i fortsättningen så skriver jag RMp om du inte vill delge oss ditt förnamn eller nåt kortare nick typ..

Mike

Du kan välja mellan Stefan, ramblinman eller RMp. Funkar vilket som...  :)
http://www.facebook.com/ramblinmanproductions


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Börjar få till slutet på låten men jag har lagt en basslinga med min gitarr och det lät INTE bra så jag får se om jag tar bort den eller kör ändå... Jag siktar inte direkt på att få till perfekt studioljud eller göra en helfärdig låt (svårt med den utrustning jag har i dagsläget) utan jag försöker fånga rätt känsla i låtarna

Lite lååååångt nick/namn bara om man vill skriva nåt,så i fortsättningen så skriver jag RMp om du inte vill delge oss ditt förnamn eller nåt kortare nick typ..

Mike

Du kan välja mellan Stefan, ramblinman eller RMp. Funkar vilket som...  :)

Välkommen till KR RMp!    Som första posten är det här inte alls oävet tycker jag, som är en vän av opolerade alster.  :)     Låten är dock bättre än själva framförandet som du själv nämde.  Jag tycker mig höra en banjo(?) återkommande i låten.  Ovanligt grepp men det kan väl funka.   Lite bas och gitarrer samt trummor på detta bli kanon!    /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Som tidigare skrivits så är det en jäkla bra låt i grunden men  det behövs bra mycket mer styrsel på arrangemanget och mixen.
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Som tidigare skrivits så är det en jäkla bra låt i grunden men  det behövs bra mycket mer styrsel på arrangemanget och mixen.
Håller med!
Denna kan göras till en bra inspelad rockklassiker a la neil young

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Det vore roligt om du kunde satsa lite på mer instrument - du har ju ådran om man säger så.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Ja, sången låter utmärkt och bra låt men kan man få lite mer bas i ljudbilden på gitarreran eller en basgitarr? Det är väldigt basfattigt nu. Bra låt dock.


Utloggad RamblinMan productions

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 39
    • Visa profil
    • Facebook-sida
Thx för alla inputs... Lägger upp denna låten som färdig trots att många säkert ser den som halvfärdig (fortfarande inga trummor, kass bas m.m) men känner mig färdig med den för ett tag framöver. Ha en skön sommar  :)
http://www.facebook.com/ramblinmanproductions


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Åt garagerockhållet, opolerat, spontant, live. Lo-Fi... Fin sångröst. Gillar när det vänder åt Neil Youngs Helpless där efter ett tag. Skön feeling i detta.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou RMp!
Och välkommen från min sida även! Denna låt diggas stort fastän mycket saknas. Den sitter snyggt även med din mix o utan trums o bas.....     men men....

Det är ju på egen risk man lämnar en låt öppen utan bas o trums för det finns alltid risk för en Mahan-invasion. Betyder att det kommer både trummor o bas i nåt skede, kunde ju inte hålla mig utan kröp in i sommarstudion, bankade trummor och dribblade bas till detta dittsnygga alster! Särskilt din sång o sångröst gillas, vill höra mer av den!

And here we go, och om det inte känns bra så e de bara att säga till så försvinner denna snutt snabbt o smärtfritt! :D
(hoppas du inte tog illa upp)

Ha det gött!

MAHAN VERSIONEN BORTPLOCKAD... Skiljde sig fäör mycket rån det vad kompostören hade tänkt sig, var ju kul att testa ifarje vfall! :D
h,   johan
« Senast ändrad: 06.07.2011, 15:40:51 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ja det här är ju KR i kubik plötsligt ramlar det in bas och trummor på en låt och oj vad det höjde låtens värde - riktigt bra. Hoppas nu att Stefan tycker det samma och laddar hem det Mahan erbjuder och ser över sin mix igen det är lite mycket reverb här totalt sett. Men med lite handpåläggning så kan det bli en av årets absoluta höjdare på KR. Ser fram emot fortsättningen.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Ja det här är ju KR i kubik plötsligt ramlar det in bas och trummor på en låt och oj vad det höjde låtens värde - riktigt bra. Hoppas nu att Stefan tycker det samma och laddar hem det Mahan erbjuder och ser över sin mix igen det är lite mycket reverb här totalt sett. Men med lite handpåläggning så kan det bli en av årets absoluta höjdare på KR. Ser fram emot fortsättningen.

Bugar o båkkar för den EDDI! Men som sagt, hoppas Stefan finner ens nånting som han gillar i denna version, annars får vi sudda sudda sudda bort min version....  :)

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Plötsligt sveper trollgubben i Obbnäs in, sveper med trollspöt, f'låt trumpinnarna och basplektrumet och så faller det på plats. Klart lyft!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad RamblinMan productions

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 39
    • Visa profil
    • Facebook-sida
Tjou RMp!
Och välkommen från min sida även! Denna låt diggas stort fastän mycket saknas. Den sitter snyggt även med din mix o utan trums o bas.....     men men....

Det är ju på egen risk man lämnar en låt öppen utan bas o trums för det finns alltid risk för en Mahan-invasion. Betyder att det kommer både trummor o bas i nåt skede, kunde ju inte hålla mig utan kröp in i sommarstudion, bankade trummor och dribblade bas till detta dittsnygga alster! Särskilt din sång o sångröst gillas, vill höra mer av den!

And here we go, och om det inte känns bra så e de bara att säga till så försvinner denna snutt snabbt o smärtfritt! :D
(hoppas du inte tog illa upp)
 
Ha det gött!
å kläm på startkanppen om du törs! :P

[mp3=200,20,0,left]http://johanm.com/ramblingman/RamblinMan%20productions%20-%20Crashing%20down_Master.mp3[/mp3]

h,   johan

Wow! Tack för att du ville hjälpa mig på vägen. Uppskattas stooort  :) Resultatet blev dock inte riktigt som jag tänkt mig. Låten förlorar lite tempo med trummorna och elgitarren ger inte riktigt 60-70tals känslan som jag är ute efter. När jag youtubade olika låtar för att lyssna på trumljud så upptäckte jag att Fortunate son med Creedence går i samma tempo. Gillar trum- o ljudbilden på den (hela låten är grym btw). Tror (?) det skulle funka på crashing down. Och än en gång tack för omtanken. Du får gärna försöka igen (om tid o lust finnes) fast gärna på den versionen som ligger under färdiga demos.  Ha´re gött  :)
http://www.facebook.com/ramblinmanproductions


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Okei Stefan, "mahan" versionen bortplockad från mitt inlägg (du måste själv plocka bort det från ditt svar, det kom jag inte åt) och sorry för min lita barnsliga entusiasm med sådant... du är inte den enda som blivit angripen av Mahanistiska påhopp! :D Borde ju alltid fråga först och... jag vet

Trots allt, HA DET GOTT! :)

'h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Hehe, sånt händer men det är ju bra att man vågar säga om det blev bu eller bä s.a.s.     Jag tycker inte att det var fel på Mahan-versionen men visst blev det en annan karaktär på låten, som f.ö. är jäkligt bra och bara blir bättre och bättre ju fler gånger man lyssnar.    Väntar med spänning om det blir någon fortsättning med den här.    /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad RamblinMan productions

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 39
    • Visa profil
    • Facebook-sida
Hehe, sånt händer men det är ju bra att man vågar säga om det blev bu eller bä s.a.s.     Jag tycker inte att det var fel på Mahan-versionen men visst blev det en annan karaktär på låten, som f.ö. är jäkligt bra och bara blir bättre och bättre ju fler gånger man lyssnar.    Väntar med spänning om det blir någon fortsättning med den här.    /JEH

Thx! Tog en sväng in på eran myspace-sida och jag gillade vad jag hörde. Nåt i låten Court! som fastnar. Lite Maiden över det. Good stuff!!
http://www.facebook.com/ramblinmanproductions