Forum > Demolåtar
Zorrow - Insane
zorrow:
--- Citat från: Bengan_gbg skrivet 01.07.2011, 10:48:44 ---Z: Jag "kan" ju inte mixa - och så "klar" ljudbild har jag väl inte heller för all del....är ju känd som "muddrockare" :)
--- Slut citat ---
Åhh du har ju en riktigt rökig och cool ljudbild tycker jag. Det låter Bengan och det låter bra! Själv hade jag hårddiskcrash för ett tag sedan och tappade en del inställningar så det har blivit att börja om från början med bas och gitarr. Det tar tid att hitta hem...
Dividend - att bli jämförd med Mustaines sång är en ära! Såg honom igår på TV och han är ju för cool! Kul att han kramade om både Hetfield och Hammet på slutet. Det tog bara 28 år att komma över den osämjan...
Uriah - Kompis, jag vågar inte pilla i Cubase-partsen för jag hade en del problem med just det och låten byter ju också tempo två gånger. Så det blev lite avancerat för en klen mixare men... din vilja är min lag och jag har höjt trummorna ett snäpp och du har ju rätt som vanligt... Det blev bättre tycker jag. TACK!
equality - kul att du gillar och tack för lyssning och kommentar. B)
Gurano:
Hejsan
Håller nog med Uriah lite här. Har inget emot att den börjar röja direkt men lite andrum behövs innan det sätter igång liksom - känns faktiskt lite klippt i början.
Annars tycker jag att det låter schysst, bra ljud. Gillar det monotona guratugget som finns genom låten.
Kan inte musikgenren så bra men används inte sologitarrer i sådan här musik? Hade jag kunnat göra sån musik så hade jag slängt in lite sologuror :)
Ha det
Gurano
jonnerstone:
--- Citat från: zorrow skrivet 04.07.2011, 22:14:33 ---
Uriah - Kompis, jag vågar inte pilla i Cubase-partsen för jag hade en del problem med just det och låten byter ju också tempo två gånger. Så det blev lite avancerat för en klen mixare men... din vilja är min lag och jag har höjt trummorna ett snäpp och du har ju rätt som vanligt... Det blev bättre tycker jag. TACK!
--- Slut citat ---
En lösning är ju att du exporterar ut låten som en wav och sen lyfter in denna wav i ett nytt projekt och där tillför lite luft i början. Som man gör när man mastrar.
zorrow:
--- Citat från: Gurano skrivet 04.07.2011, 23:37:28 ---Hejsan
Håller nog med Uriah lite här. Har inget emot att den börjar röja direkt men lite andrum behövs innan det sätter igång liksom - känns faktiskt lite klippt i början.
Annars tycker jag att det låter schysst, bra ljud. Gillar det monotona guratugget som finns genom låten.
Kan inte musikgenren så bra men används inte sologitarrer i sådan här musik? Hade jag kunnat göra sån musik så hade jag slängt in lite sologuror :)
Ha det
Gurano
--- Slut citat ---
Tack Gurano för bra feedback. Ett par mindre solon på plats men... Det däringa med klippt i början har jag inte fått till tror jag... Provade jonnerstones utmärkta tips men jag får distknäpp när jag mp3 kodar wawen trots att alla mätare visar på nollan. :wacko: Jag fattar inte varför :unsure:
jonnerstone, tack för tipset men som jag skriver ovan så blir något galet distknäpp på mixen... Någon som kan begripa varför????
mahan:
Tjou Zorrow!
Mycket tryck i stycket, blir lite insane, vet int va jag ska sig om alstret"
Komppet är skitsnyggt och sången lyfter allting upp...
Mer än tillräkkligt för steg nummer två,
bara att driva på! :)
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida