Forum > Demolåtar
Zorrow - Insane
zorrow:
http://hem.bredband.net/petra1965/insane.mp3
Hej, det har varit dåligt med min närvaro här på forumet på ett tag. Samma gäller tid för musikskapande. Men har äntligen hasplat ur mig detta utkast. Supertack om någon ville ge lite feedback på arr, mix etc. :D
MaxB:
Det låter kompetent helt igenom. Inte min sallad men allt ligger snyggt och lite spänning upplever jag med de olika delarna i låten. Har dock inte lyssnat på texten, så jag har ingen aning om vad du sjunger om.
bjurte:
Tjabba!!
Lite tankar,Början!! Det går igång direkt,man hinner knappt trycka på start ;) Kanske någon slags inslag eller varför inte en vanlig 'One two three four.'
Trummorna,lite låga!! Insane effekten,njae...jag förstår vad du är ute efter,men det når inte riktigt fram,prova med ett mer hackande sound typ riktigt skarpt tremmelo.
Gitarr/Bas och sång kanon..
Bengan_gbg:
Jag gillar ju till skillnad från Uriah käftsmällen när man trycker igång låtrackarn...
Sköj o höra dig din sköjare. Har samma dilemma själv. Hinner fan inte spela o lira o trixa alls nästan pga jobbet. Får se till att ändra på det för såhär går det inte att ha det.....t o m fotandet får lida
Well...till låten: Bra jävla drag tycker jag men jag får lite "replokalskänsla" av det hela. På ett sätt bra betyg då det låter "live" men det är lite för rumbligt tycker jag....å andra sidan finns det nog rätt många metalband som skulle kapa armen för att vara så överjävligt tighta.... :)
Sammantaget: Bra låt - men på mixen lite igen och "rensa" lite....jag vill ha en lite klarare ljudbild.
Eddi:
Nu har jag bara lyssnat en gång men säger spontant att musiken är "galet" bra sången skulle behöva göras mer med - tror att det insjungna duger men du kan kanske dubbla spår köra på med distorsion och flera grejer för att sången ska bli lika självklar som musiken. Jag kommer att lyssan fler ggr och kommer kanske att ändra mig men det är vad jag känner just nu i alla fall. Rock on :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida