Kontrollrummet

Zorrow - Insane

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
http://hem.bredband.net/petra1965/insane.mp3

Hej, det har varit dåligt med min närvaro här på forumet på ett tag. Samma gäller tid för musikskapande. Men har äntligen hasplat ur mig detta utkast. Supertack om någon ville ge lite feedback på arr, mix etc.  :D
« Senast ändrad: 04.07.2011, 22:15:31 by zorrow »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Det låter kompetent helt igenom. Inte min sallad men allt ligger snyggt och lite spänning upplever jag med de olika delarna i låten. Har dock inte lyssnat på texten, så jag har ingen aning om vad du sjunger om.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Tjabba!!
Lite tankar,Början!! Det går igång direkt,man hinner knappt trycka på start ;) Kanske någon slags inslag eller varför inte en vanlig 'One two three four.'
Trummorna,lite låga!! Insane effekten,njae...jag förstår vad du är ute efter,men det når inte riktigt fram,prova med ett mer hackande sound typ riktigt skarpt tremmelo.
Gitarr/Bas och sång kanon.. 
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Jag gillar ju till skillnad från Uriah käftsmällen när man trycker igång låtrackarn...

Sköj o höra dig din sköjare. Har samma dilemma själv. Hinner fan inte spela o lira o trixa alls nästan pga jobbet. Får se till att ändra på det för såhär går det inte att ha det.....t o m fotandet får lida

Well...till låten: Bra jävla drag tycker jag men jag får lite "replokalskänsla" av det hela. På ett sätt bra betyg då det låter "live" men det är lite för rumbligt tycker jag....å andra sidan finns det nog rätt många metalband som skulle kapa armen för att vara så överjävligt tighta.... :)

Sammantaget: Bra låt - men på mixen lite igen och "rensa" lite....jag vill ha en lite klarare ljudbild.
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Nu har jag bara lyssnat en gång men säger spontant att musiken är "galet" bra sången skulle behöva göras mer med - tror att det insjungna duger men du kan kanske dubbla spår köra på med distorsion och flera grejer för att sången ska bli lika självklar som musiken. Jag kommer att lyssan fler ggr och kommer kanske att ändra mig men det är vad jag känner just nu i alla fall. Rock on :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Hej Max. Tack för lyssning och kommentar. Texten kommer nedanför.
Uriah- Kompis jag tycker nog att det skall vara en rivig början. Har pillat med Insane effekten,,, Ok??? Går trummorna fram nu?
Bengan, har försökt rensa lite i soundet men når ju inte dina nivåer. Hur gör du???
Eddi, jag skall fundera lite över sången som är "take 1" i nuläget. Tack för bra feedback!

Så texten att sjunga med i  ;)

I can lie
If you will call out my name
I will try
If I’m a part of the game
Let me go
Into the kingdom of hate,
I wanna know
If I can alter my fate

Insane
If you try to hurt me just remember I will drag you down along
Nothing really matters since you tried to get me and I’m all alone
All your daggers hurt me but they cannot kill me so they’re just in vain
But the beating crawls into my mind and leave me thoughts that are insane

I will die
If you won´t give me my pride
And I will sigh
If you will call for my lie
Let me see
A glimpse of humanity
Don´t wanna be
A part of insanity

Insane
Ref…

Now let me say
And let me call out a pray
Another day
And you can send me away
Cause you are full
Of your own vanity
And it drives
Me into insanity

Insane
Ref…
« Senast ändrad: 01.07.2011, 00:09:03 by zorrow »


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Z: Jag "kan" ju inte mixa - och så "klar" ljudbild har jag väl inte heller för all del....är ju känd som "muddrockare" :)

-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Ja just det det var du som låter som Mustaine i megadeth :D

Tycker det var en bra låt! Tycker också en klarare ljudbild, även om det skitiga här på nåt sätt tilltalar det med. Inte alltid det är tydligt ljudbild i sån här musik.

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Tjabba!!
Ang. Början,jo du har nog rätt,det är bara det att känns som det är avklippt någon hundradels sekund in i låten,den känslan försvinner lite
när man trycker 'repeat' på Mp3 spelaren.
Kanske att du kan lägga någon sekunds tysnad i början?
Trummorna då,jo det låter nog bättre nu,jag skulle nog dra upp dom pytte-pytte till,fast det är ju en smaksak.. :D 
Samma sak med Sångeffekten,en smaksak!!
Själv är jag alergisk mot allt som har 'snurr/flange/chorus' i sig...
Ähh. Det är ju en skit bra låt och bra spelat,igentligen inget att 'gnälla' över.. B)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Det här gillar jag! Kul att upptäcka musik man inte vanligen lyssnar på alls. Hi, hi vilken sjuk effekt på slutet. Gillar nerven och monotonin och det stadiga beatet. Häftigt!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Z: Jag "kan" ju inte mixa - och så "klar" ljudbild har jag väl inte heller för all del....är ju känd som "muddrockare" :)



Åhh du har ju en riktigt rökig och cool ljudbild tycker jag. Det låter Bengan och det låter bra! Själv hade jag hårddiskcrash för ett tag sedan och tappade en del inställningar så det har blivit att börja om från början med bas och gitarr. Det tar tid att hitta hem...

Dividend - att bli jämförd med Mustaines sång är en ära! Såg honom igår på TV och han är ju för cool! Kul att han kramade om både Hetfield och Hammet på slutet. Det tog bara 28 år att komma över den osämjan...

Uriah - Kompis, jag vågar inte pilla i Cubase-partsen för jag hade en del problem med just det och låten byter ju också tempo två gånger. Så det blev lite avancerat för en klen mixare men... din vilja är min lag och jag har höjt trummorna ett snäpp och du har ju rätt som vanligt... Det blev bättre tycker jag. TACK!

equality - kul att du gillar och tack för lyssning och kommentar.  B)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hejsan
Håller nog med Uriah lite här. Har inget emot att den börjar röja direkt men lite andrum behövs innan det sätter igång liksom - känns faktiskt lite klippt i början.

Annars tycker jag att det låter schysst, bra ljud. Gillar det monotona guratugget som finns genom låten.
Kan inte musikgenren så bra men används inte sologitarrer i sådan här musik? Hade jag kunnat göra sån musik så hade jag slängt in lite sologuror :)

Ha det
Gurano

Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea


Uriah - Kompis, jag vågar inte pilla i Cubase-partsen för jag hade en del problem med just det och låten byter ju också tempo två gånger. Så det blev lite avancerat för en klen mixare men... din vilja är min lag och jag har höjt trummorna ett snäpp och du har ju rätt som vanligt... Det blev bättre tycker jag. TACK!
En lösning är ju att du exporterar ut låten som en wav och sen lyfter in denna wav i ett nytt projekt och där tillför lite luft i början. Som man gör när man mastrar.
« Senast ändrad: 05.07.2011, 00:54:51 by jonnerstone »


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Hejsan
Håller nog med Uriah lite här. Har inget emot att den börjar röja direkt men lite andrum behövs innan det sätter igång liksom - känns faktiskt lite klippt i början.

Annars tycker jag att det låter schysst, bra ljud. Gillar det monotona guratugget som finns genom låten.
Kan inte musikgenren så bra men används inte sologitarrer i sådan här musik? Hade jag kunnat göra sån musik så hade jag slängt in lite sologuror :)

Ha det
Gurano



Tack Gurano för bra feedback. Ett par mindre solon på plats men... Det däringa med klippt i början har jag inte fått till tror jag... Provade jonnerstones utmärkta tips men jag får distknäpp när jag mp3 kodar wawen trots att alla mätare visar på nollan. :wacko: Jag fattar inte varför :unsure:

jonnerstone, tack för tipset men som jag skriver ovan så blir något galet distknäpp på mixen... Någon som kan begripa varför????


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Zorrow!
Mycket tryck i stycket, blir lite insane, vet int va jag ska sig om alstret"
Komppet är skitsnyggt och sången lyfter allting upp...
Mer än tillräkkligt för steg nummer två,
bara att driva på! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Nu tror jag bestämt att du har jobbat med rösten lite låter i alla fall bättre nu än vad jag minns från tidigare lyssningar och jag tror inte att det är nåt jag vant mig vid - kan ha fel men tror inte det - bra.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se