Kontrollrummet

djonas - Speels ajaM

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
LÅTNAMN: Speels ajaM
ARTIST/GRUPP: Jonas Ekestubbe
GENRE: Soft rock
LÅTLÄNGD: 03:35
KOMPOSITÖR: Jonas Ekestubbe
PRODUCENT: Jonas Ekestubbe
INSPELNINGSÅR: 2007-2011
FORMAT: mp3

Hej!
Postar en lugn låt som jag haft i snart 4 år nu, ibland tar det lång tid att färdigställa. :)
Jag brukar inte göra så mycket lugna låtar, detta blev ett undantag.
// djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Kompetent och proffsigt. Fyra år är en lång tid för en låt!
Bra ljud och bra mix enligt mitt öra i alla fall. Är dock inte helt vän med ditt sololjud och ditt solande (för mycket skalande upp och ner, men det är bara en smakfråga). Är osäker men jag tror att din inspelning distar vid 199.

Ha det
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


fettmule

  • Gäst
Skitbra helt enkelt men lite upp med basen kanske, eller  :D.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Skönt med lugnare också!

En glidning 65-66 tycker inte jag tillför något - är som en pratglad typ som bara måste hålla dialogen igång, trots att det är OK att vara tyst.

124-126 vet han inte vart han ska?  ;) Låter lite osäker eller fundersam på nån slut-ton där?

190-200 låter som en progress uppåt och jag ville att den vandringen skulle fortsätta högre men där gick du ner istället.

Sluttonerna önskar jag skulle klinga ut istället för som nu. Låtens titel antyder det också. Typ att Maja lyssnar sig till sömns och nu har hon somnat under tiden hon lyssnar på pappas gitarrspel. Då ska man inte väcka henne med da-da-da-da på slutet av låten.  B)

Kompetent!
« Senast ändrad: 16.06.2011, 07:19:06 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Den ena suveräna låten efter den andra ramlar in i mina lurar. På den här kör du så lugnt på gitarren så att man blir sugen på att försöka hänga med - om sisådär 4 år så kanske jag hänger med dugligt :D
Skön låt och toppspel men jag gillar inte riktigt sololjudet måste det vara så fuzzigt?
Det får bli 4 gladingar  :D :D :D :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjoho Jonas.

Här är det bara att luta sig tillbaka och njuta av eminent lir.Liret är ju i världsklass,du saknar en sångare/sångerska av samma kaliber - sen erövrar du listorna.

Ruskigt bra,man får ju liiite komplex   :wub:

Mike


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
Halloj Djonas
vilken skön låt ! bra lir och mix o hela paketet.
något som kan göras lite annorlunda i mitt tycke kanske är val av gitarr mick
nu är det ju inspelat o klart men men,,min tanke var,,, tycker kanske du skulle kört på stall micken i slutet av låten
 o lite mer singel c skulle sitta fint någon stans  både på hals o stall har du ingen splitt, blir lite mycket humbucker hals mick nu 
men men nu e man bra j,,, petig  ;)

Toppen låt o lir  du får 5 :)
Mvh Ola

sov sött,
« Senast ändrad: 16.06.2011, 12:01:41 by Guran »
https://soundcloud.com/olajegreus


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Kompetent och proffsigt. Fyra år är en lång tid för en låt!
Bra ljud och bra mix enligt mitt öra i alla fall. Är dock inte helt vän med ditt sololjud och ditt solande (för mycket skalande upp och ner, men det är bara en smakfråga). Är osäker men jag tror att din inspelning distar vid 199.

Ha det
Gurano
Hej Gurano!
Tack för lyssning och kommentar om mixen, ska kolla upp distandet. :)
Mvh / djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Skitbra helt enkelt men lite upp med basen kanske, eller  :D.
Hej fettmule!
Jag funderade just på att skruva ner basen innan jag postade låten haha. :)
Där ser man // djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Skönt med lugnare också!

En glidning 65-66 tycker inte jag tillför något - är som en pratglad typ som bara måste hålla dialogen igång, trots att det är OK att vara tyst.

124-126 vet han inte vart han ska?  ;) Låter lite osäker eller fundersam på nån slut-ton där?

190-200 låter som en progress uppåt och jag ville att den vandringen skulle fortsätta högre men där gick du ner istället.

Sluttonerna önskar jag skulle klinga ut istället för som nu. Låtens titel antyder det också. Typ att Maja lyssnar sig till sömns och nu har hon somnat under tiden hon lyssnar på pappas gitarrspel. Då ska man inte väcka henne med da-da-da-da på slutet av låten.  B)

Kompetent!
Hej MaxB!
Tack för dina kommenaterer, många bra saker där.
Kul också att du fattar titeln, min dotter heter Maja dock inte i förstanamn utan Emelie. När hon föddes gick hon dock under arbetsnamnet Maja. :D
Mvh // djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Den ena suveräna låten efter den andra ramlar in i mina lurar. På den här kör du så lugnt på gitarren så att man blir sugen på att försöka hänga med - om sisådär 4 år så kanske jag hänger med dugligt :D
Skön låt och toppspel men jag gillar inte riktigt sololjudet måste det vara så fuzzigt?
Det får bli 4 gladingar  :D :D :D :D
Hej Eddi!
Hehe, lite lustigt att så många anmärker på sololjudet som jag valt specifikt för denna låt. Det är alltså meningen att det ska låta som det gör. :D
Tack för lyssning // djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Tjoho Jonas.

Här är det bara att luta sig tillbaka och njuta av eminent lir.Liret är ju i världsklass,du saknar en sångare/sångerska av samma kaliber - sen erövrar du listorna.

Ruskigt bra,man får ju liiite komplex   :wub:

Mike
Hej HM!
Roligt att du diggar, vi får ta och göra nåt ihop snart igen. Hade varit kul. :)
// djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Halloj Djonas
vilken skön låt ! bra lir och mix o hela paketet.
något som kan göras lite annorlunda i mitt tycke kanske är val av gitarr mick
nu är det ju inspelat o klart men men,,min tanke var,,, tycker kanske du skulle kört på stall micken i slutet av låten
 o lite mer singel c skulle sitta fint någon stans  både på hals o stall har du ingen splitt, blir lite mycket humbucker hals mick nu 
men men nu e man bra j,,, petig  ;)

Toppen låt o lir  du får 5 :)
Mvh Ola

sov sött,
Hej Guran!
Tack för kommentarer, just på denna låten valde jag att köra på samma ljud rätt igenom, men visst oväxling förnöjer ju. :)
Får bli till nästa låt. ;)
Mvh / djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Fn.. va bra spelat och ljud..Har appsolut inget emot solo-soundet..(Skitskönt)
Kanske att man saknar att det bränner till någonstans och blir lite tuffare,men det emotsäger nog
låtens syfte..
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Lite knopfler känsla i det här.

Njutbart! Den ligger på färdiga, men skulle önska skyhögt stråk som svävade ovanför. Detta är fan i klass med Satriani, dina andra alster är mer i yngwie-facket. :D
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Vill höra mer av den rena gitarren, nu dränks den mycket av den distade gitarren, för jag tycker den låter helskön.
Nu är väl inte det här min typ av musik men visst är det urskickligt spelat. Tycker dock att kompet (percussions) kunde växla över till riktiga trummor nånstans i låten. Nu blir det lite enahanda kanske.


Utloggad Lise B

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 32
  • Lise Backstrøm
    • Visa profil
    • Urort