Kontrollrummet

Gurano - Multimalism

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej!
Håller på med ett knäppt musikprojekt. Har just bara börjat känna lite på guran, men planen är att flera gitarrslingor/riff ska till...tror jag!?!. Tar tacksamt emot tips om både slingor, ljud, mix, vad lägga till, vad ta bort osv. Är trummorna opassande - för vanliga etc?
Kräver nog några lyssningar för att bena ut alla fnurror

Mvh
G

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Multimalism.mp3[/mp3]
« Senast ändrad: 11.06.2011, 12:48:29 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Har befunnit mig på jobbet sen i går efter lunch och jag kommer hem ikväll, då ska du få dig ett utlåtande!   ;)    /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Någon slags light-jazz popmodernistiskt fantasieggande stycke. För en gångs skull ska jag inte säga att du borde ha sång till detta för det tror jag inte skulle passa - och då kanske det är precis tvärtom :P
Svårt att uttala sig mixmässigt om ett koncept man aldrig har hört i början tyckte jag det var lite väl mycket rum på trummorna men men som sagt.  Intressant är det i alla händelser.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Oj, det här var annorlunda och verkligen speciellt minsann! Dina gitarrljud sitter som handen i handsken och jag tycker att ljudbild/mix är bra.   
Novis som jag verkligen är på s.k. "konstmusik" (surpriiise!) kan jag inte uttala mig om själva stycket med det blir åtminstone aldrig ointressant!
Svårt att säga också ifall fler gitarrer skulle förhöja intrycket men varför inte laborera?     Bra jobb hur som Göran!   /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Någon slags light-jazz popmodernistiskt fantasieggande stycke. För en gångs skull ska jag inte säga att du borde ha sång till detta för det tror jag inte skulle passa - och då kanske det är precis tvärtom :P
Svårt att uttala sig mixmässigt om ett koncept man aldrig har hört i början tyckte jag det var lite väl mycket rum på trummorna men men som sagt.  Intressant är det i alla händelser.
Kanoners att du hittar ett namn på det jag gör - för jag har ingen aning själv :)
Light-jazz popmodernistiskt stycke.....tja varför inte!

Oj, det här var annorlunda och verkligen speciellt minsann! Dina gitarrljud sitter som handen i handsken och jag tycker att ljudbild/mix är bra.  
Novis som jag verkligen är på s.k. "konstmusik" (surpriiise!) kan jag inte uttala mig om själva stycket med det blir åtminstone aldrig ointressant!
Svårt att säga också ifall fler gitarrer skulle förhöja intrycket men varför inte laborera?     Bra jobb hur som Göran!   /JEH
Tackar - tycker oxå att guraljudet passar rätt bra. Ang konstmusiken så är jag ute på stort gungfly, men man måste ju testa sina gränser lite...antingen så flippar det eller så floppar det, men man har i alla fall roligt på vägen dit.
Ska testa med lite flera annorlunda guror tror jag eller med en matta av annat instrument - vad tror ni?

Tack båda för era tankar
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!