Kontrollrummet

Fuzzbub -What are we (Feat. Gurano)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Det var ett tag sedan sist men här kommer ett nytt alster från Järfälla!  Har haft grundidén i skallen rätt länge och tänkte utveckla den men det blev egentligen bara själva ackordföljden som varieras en smula. 

KR's egen Gurano har lagt gitarr på denna och hans ljud passar ypperligt, tycker jag iaf.   Tack Gurano!!

Ni får såklart tycka till om allt, kom bara ihåg att jag är ingen sångare.  Have Mercy!   :D   /JEH
[mp3=200,20,0,left]http://dl.dropbox.com/u/10482850/Bubben%20Band%20-%20What%20Are%20We%20%28Feat.Gurano%29.mp3[/mp3]

Nu har IKEN riktigt bas på den här.   Tack IKEN! 
[mp3=200,20,0,left]http://dl.dropbox.com/u/10482850/Fuzzbub%20-%20What%20Are%20We%20%28Feat.%20Gurano%20%26%20IKEN%29.mp3[/mp3]

/JEH
« Senast ändrad: 21.07.2011, 13:51:26 by Fuzzbub »
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Javisst jag är svag för protestlåtar bra bra, Jag hör faktiskt inte heller vad som är Fuzzen och vad som är Gurano lite stilbrake där låter kompetent detta föreslår anmälan till Gula Villan omgående.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Detta gillar jag...
Jag älskar distade gitarrer i enkla ackordsföljder...
riktigt bra rock är detta.. Mixen uttalar jag mig som vanligt inte om (då jag fattar "nada"), men det är helt klart en skön låt Du/Ni fått till här...
Gillar inte riktigt megafone-rösten, och tycker att Du borde kunna klara Dig utan den.. men i det stora hela är det en fråga om tycke och smak så....
Bra bra...
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Javisst jag är svag för protestlåtar bra bra, Jag hör faktiskt inte heller vad som är Fuzzen och vad som är Gurano lite stilbrake där låter kompetent detta föreslår anmälan till Gula Villan omgående.

Tack tack Eddi.  Det vore kul att få köra den i Gula Villan!



Detta gillar jag...
Jag älskar distade gitarrer i enkla ackordsföljder...
riktigt bra rock är detta.. Mixen uttalar jag mig som vanligt inte om (då jag fattar "nada"), men det är helt klart en skön låt Du/Ni fått till här...
Gillar inte riktigt megafone-rösten, och tycker att Du borde kunna klara Dig utan den.. men i det stora hela är det en fråga om tycke och smak så....
Bra bra...

Tack Hogge!! Jo megafone- eller kakburkseffekt på sången delar församlingen antar jag.  Jag gillar gamla Flash and the Pan som hade det på alla låtar. 
Dessutom är det ett utomordentligt verktyg att mörka brister med...  :)   /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Härligt med så mycket musik på KR. Du saknar en tredje eller även fjärde sologitarrist som skulle dra sina personliga sololicks  :lol:

Näej skämt åsido, ni har skönt driv och sound i gitarrerrna. Jag tror jag hör vem som är vem om ni duellerar mot varandra i slutet. Kanonskönt om man fick höra den här i Gulan i Augusti!

Kanske kunde bli en jamlåt?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Härligt med så mycket musik på KR. Du saknar en tredje eller även fjärde sologitarrist som skulle dra sina personliga sololicks  :lol:

Näej skämt åsido, ni har skönt driv och sound i gitarrerrna. Jag tror jag hör vem som är vem om ni duellerar mot varandra i slutet. Kanonskönt om man fick höra den här i Gulan i Augusti!

Kanske kunde bli en jamlåt?

Tack Max!  Det finns plats för hugade spekulanter att dra sina licks här så det är bara att haka på!  ;)   
Låten är busenkel så den borde funka att jamma loss till i sommar.   /JEH 
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Tjabba,skitbra ösig låt och gurorna låter riktigt gött,nog hör man vem som är Gurano alltid
Känner igen hans 'signatursound' och som du säger det passar skitbra här.
Har inga problem med 'Telefån rösten' heller.
Däremot är det nästan obefintligt i Basregistret,och trummorna väldigt annonyma och burkiga.
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Tack för lyssning och inputs Uriah!  Ska kolla upp trummorna och försöka fläska till dom lite.
Basen kan vara för låg som du säger.  Får se om jag kan få en bas-man att lägga riktig bas istället för mitt plinkande.   /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Javisst jag är svag för protestlåtar bra bra, Jag hör faktiskt inte heller vad som är Fuzzen och vad som är Gurano lite stilbrake där låter kompetent detta föreslår anmälan till Gula Villan omgående.
Jo jag är lite här å där i låten - du hör om du fokuserar ;)
Tycker att fuzzen fått till det bra på det stora hela, men jag e ju jävig förstås!

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Uppdaterat!  Kolla i början.  /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Uppdaterat!  Kolla i början.  /JEH

Hittills bara lyssnat i laptophögtalarna men slås av att det är ett bra driv i låten. Nu ligger den i mp3-spelaren och ska lyssnas på vid tillfälle.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Den är skön låten och det är ett skönt sound. Din sång har massor av sånt som gör sången bra! På några ställen håller inte rösten riktigt men såna grejer kan man ta om. I det hela har du en bra och personlig röst. Kul med samarbete mellan två gitarrgiganter! Det låter verkligen så tätt och bra att det är två giganter som gör något tillsammans!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Den är skön låten och det är ett skönt sound. Din sång har massor av sånt som gör sången bra! På några ställen håller inte rösten riktigt men såna grejer kan man ta om. I det hela har du en bra och personlig röst. Kul med samarbete mellan två gitarrgiganter! Det låter verkligen så tätt och bra att det är två giganter som gör något tillsammans!

Oj, jag vet inte vad jag ska säga riktigt men TACK som bara den Max! Dom orden värmer.  :wub:    Jag är nöjd om jag kan få något att låta hyfsat bra också i andras öron
och någon gigant ser jag mig själv verkligen inte som, förutom då i midjemåttet möjligen...   
Detta ger mersmak och inspiration!  Tack igen Max!   /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Boxcutter

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 140
    • Visa profil
Jag tycker låten är skön och jag tycker inte du borde skämmas över sångrösten. Passar perfekt i sån här typ av musik. Välspelade gitarrer!


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Tackar Boxcutter!!

Jag kommer inte så mycket längre med sången iaf. så den här får betecknas som klar. 
Flyttar över den till Färdiga.     

Tack alla som kommenterat!   /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Javisst jag är svag för protestlåtar bra bra, Jag hör faktiskt inte heller vad som är Fuzzen och vad som är Gurano lite stilbrake där låter kompetent detta föreslår anmälan till Gula Villan omgående.

Tack tack Eddi.  Det vore kul att få köra den i Gula Villan!



Detta gillar jag...
Jag älskar distade gitarrer i enkla ackordsföljder...
riktigt bra rock är detta.. Mixen uttalar jag mig som vanligt inte om (då jag fattar "nada"), men det är helt klart en skön låt Du/Ni fått till här...
Gillar inte riktigt megafone-rösten, och tycker att Du borde kunna klara Dig utan den.. men i det stora hela är det en fråga om tycke och smak så....
Bra bra...

Tack Hogge!! Jo megafone- eller kakburkseffekt på sången delar församlingen antar jag.  Jag gillar gamla Flash and the Pan som hade det på alla låtar. 
Dessutom är det ett utomordentligt verktyg att mörka brister med...  :)   /JEH

Låter bra...gillar visst sångeffekten passar mumma.
Låter lite obriljant själva ljudet sedan är väl trummorna inte direkt asskicking good!
3/5 får den lätt!


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Menar du att jag borde kicka trummisen?!   :D     

Tack för lyssning och tyck aRocker.  3/5 är jag ändå nöjd med! :)      /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Låten funkar inte :(

Alltså det hörs inget,låten funkar säkert kanon - jag vill också höra  :)

Mike


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Låten funkar inte :(

Alltså det hörs inget,låten funkar säkert kanon - jag vill också höra  :)

Mike
Konstigt för här funkar den bra ?

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Låten funkar inte :(

Alltså det hörs inget,låten funkar säkert kanon - jag vill också höra  :)

Mike
Konstigt för här funkar den bra ?

Gurano

Märkligt..Andra låtar funkar fint men inte denna - strange..Vi skyller på min strulande data :)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Märkligt..Andra låtar funkar fint men inte denna - strange..Vi skyller på min strulande data :)
Eller så beror det på att Fuzzen har lagt den på dropbox. Kanske kan det funka om du kopierar denna länk och går direkt till sidan i explorer...eller rent av trycker på länken?

Länk: http://dl.dropbox.com/u/10482850/Bubben%20Band%20-%20What%20Are%20We%20%28Feat.Gurano%29.mp3

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Märkligt..Andra låtar funkar fint men inte denna - strange..Vi skyller på min strulande data :)
Eller så beror det på att Fuzzen har lagt den på dropbox. Kanske kan det funka om du kopierar denna länk och går direkt till sidan i explorer...eller rent av trycker på länken?

Länk: http://dl.dropbox.com/u/10482850/Bubben%20Band%20-%20What%20Are%20We%20%28Feat.Gurano%29.mp3

Gurano

That worked just fine  :)

Lite låga trummor,när alla guror maler på...Bra tryck i guror å bas,grymt bra lirade guror.Bra sång fuzzen,du behöver definitivt inte gömma dig bakom några effekter.Skön dänga som jag gillar.

Detta har ni gjort bra boys 4/5 från mig,låna in arockern på drumsen så blir det full pott :)

Mike


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Tackar Mike för dom orden!     Jag får inrikta mig på trummorna mer i framtiden så att dom blir bättre tror jag bestämt.  :)   /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Fn jag gillar den här låten skarpt.
Basen är mycket bättre nu bara trumorna kvar som fortfarande är lite för mycket kakburk.
Hur har du spelat in gurorna ??
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Lunkande. Klar? Du ska känna dig nöjd.

Skön rock-låt. Ja raspa mer kanske? ;)

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Skitskön låt ser fram emot att få höra den live på Gula Villan.
Massor med  :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Fuzzen är bortrest tror jag så jag träder in lite på egen risk nu :)

Uriah: Kul att du gillar - när fuzzen frågade om jag ville lira gura så var det ett självklart JA. Tycker att vi fick till det rätt bra. Apropå gurorna så står jag väl för ungefär hälften av dem. Hur fuzzen spelat in sina vet jag inte men jag har lajnat mina guror rakt genom ljudkortet med digitala boxar som effekt. Boxarna är Distortion, Noise gate, Chorus och reverb i lagom dos - hoppas att det svarar lite på din fråga?

Divid: raspa! - ja man kan ju alltid fila lite på den med raspen så att den blir mer rivig, men jag tycker personligen att den har en tyngd som gör gällivarehäng ännu löjligare :D

Eddi: Man, jag, vi tackar jäkligt mycket - roligt att höra. Vi får väl se hur det går att genomföra denna i gula villan, men nåt oljud ska vi väl kunna åstadkomma  :rolleyes:

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Bra gitarrorgie utan att det blir teknisk uppvisning! Sången tycker jag passar i sin eq, man kanske skulle kunna ha haft rördist på den också, ungefär som Black Keys gör på låten Next girl.

Basen är anonym och glöms bort, den skulle kunna varit både högre och lite roligare spelad.

Trummorna tycker jag är bra spelade, men en lite märklig ljudbild. Känns som jag sitter inuti trumsettet med virveln till höger och crashar till vänster och bara kaggen i mitten. Inte fel men en aning oortodox. :D
DON'T PANIC


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Fuzzen är bortrest tror jag så jag träder in lite på egen risk nu :)   

-Det gjorde du rätt i Gurano! 


Uriah: Kul att du gillar - när fuzzen frågade om jag ville lira gura så var det ett självklart JA. Tycker att vi fick till det rätt bra. Apropå gurorna så står jag väl för ungefär hälften av dem. Hur fuzzen spelat in sina vet jag inte men jag har lajnat mina guror rakt genom ljudkortet med digitala boxar som effekt. Boxarna är Distortion, Noise gate, Chorus och reverb i lagom dos - hoppas att det svarar lite på din fråga?

    - Vi har rätt olika inspelningsmetoder. :)   Jag har min tele genom en Blackstar HT-1  :D  via en Artec Analog Delay som är inställd på ung. samma takt som låten s.a.s.  Nu snackar vi kompgitarrerna och oktavprylen som kommer i början och efter refrängerna.
 
Divid: raspa! - ja man kan ju alltid fila lite på den med raspen så att den blir mer rivig, men jag tycker personligen att den har en tyngd som gör gällivarehäng ännu löjligare :D

  - Vadå raspa? Du menar att det finns mer att fila på?  Kan hålla med om det såklart, speciellt på trummorna.  Förhoppningsvis fixar jag det i sommar någongång...

Eddi: Man, jag, vi tackar jäkligt mycket - roligt att höra. Vi får väl se hur det går att genomföra denna i gula villan, men nåt oljud ska vi väl kunna åstadkomma  :rolleyes:

Gurano
  - Medhåll!     /JEH



Bra gitarrorgie utan att det blir teknisk uppvisning! Sången tycker jag passar i sin eq, man kanske skulle kunna ha haft rördist på den också, ungefär som Black Keys gör på låten Next girl.

- Jag brukar ha lite rördist på men det kan funka med ännu mer tycker jag också. :) 

Basen är anonym och glöms bort, den skulle kunna varit både högre och lite roligare spelad.

    - En basman som tycker att basen skall skruvas upp - det kan inte vara möjligt!  ;)    Jo det kan det nog.  Jag får skylla på mina kassa högtalare.  Uppgradering planeras!

Trummorna tycker jag är bra spelade, men en lite märklig ljudbild. Känns som jag sitter inuti trumsettet med virveln till höger och crashar till vänster och bara kaggen i mitten. Inte fel men en aning oortodox. :D

  - Host!  Ja, jag ska sätta mig in i trumpluggen lite bättre.  Av någon anledning var panoreringsrattarna på cymbalerna inte valbara...   

Tack för lyssning och kommentarer Rattle!   /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
IKEN har vart i farten och lagt bas på denna nu.  Det blev en dimension till med detta.  Tack IKEN!    (Se första inlägget.)  /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Intresant men i min nuvarande löyssning är det på tok för låg volym på basen eller för murrig bas så att den inte kommer fram som jag skulle önska.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Intresant men i min nuvarande löyssning är det på tok för låg volym på basen eller för murrig bas så att den inte kommer fram som jag skulle önska.
Är det Philipslurarna :lol:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Intresant men i min nuvarande löyssning är det på tok för låg volym på basen eller för murrig bas så att den inte kommer fram som jag skulle önska.
Är det Philipslurarna :lol:

Hehe, ja jag hör basen ganska klart men kan höja den lite och ta bort lite djupbas om det är det du menar Max?   /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
DropBox verkar strulig för tillfället.  Låten finns överst på  www.soundcloud.com/fuzzbub   också.    /JEH
« Senast ändrad: 21.07.2011, 10:30:21 by Fuzzbub »
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Intresant men i min nuvarande löyssning är det på tok för låg volym på basen eller för murrig bas så att den inte kommer fram som jag skulle önska.
Är det Philipslurarna :lol:
Hehe, ja jag hör basen ganska klart men kan höja den lite och ta bort lite djupbas om det är det du menar Max?   /JEH

På första frågan svarar vi: Nej  <_<
På den andra: Troligen

Har lyssnat i ett par Samson HP20-hörlurar. De är ganska ofärgande upplever jag efter lyssning på olika artister och låtar.
Jag antar att basen är precis som du säger Fuzzen. Om inte fler än jag reagerar och kommenterar på samma sätt, ska du inte ändra.
Om inte fler lyssnar och kommenterar, vet jag däremot inte vad du ska göra...

Ska lyssna igen!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google