Forum > Demolåtar

Work on it

(1/5) > >>

Exil:
LÅTNAMN: Work on it
ARTIST: Lisa
GENRE: Pop
LÅTLÄNGD:3:20
KOMPOSITÖR: John (jag) och Lisa
PRODUCENT:John (jag)
INSPELNINGSÅR:2007
FORMAT: mp3

Edit: Nu har vi gjort om versen =)

http://www.speedyshare.com/543567853.html

jarlo:
Bra drag och bra mix tycker jag. Men är det inte lite väl Justin Timberlake? Trummor och gitarr låter grymt mycket "Like I love you", och versmelodin är extremt lik "Sexyback".

DåligtGehör:
Soundet är rätt jämntjockt mest hela tiden förutom intro och delar av breaket. Blir lite tjatigt och syrefattigt. Även om det finns lite andra händelser så är det ändå basfigurer som dominerar. Tar liksom udden av det mesta. Intro och breaken känns däremot bra.

Exil:

--- Citat från: jarlo skrivet 05.06.2007, 14:40:26 ---Bra drag och bra mix tycker jag. Men är det inte lite väl Justin Timberlake? Trummor och gitarr låter grymt mycket "Like I love you", och versmelodin är extremt lik "Sexyback".

--- Slut citat ---

Vi är helt medvetna om det, och det var inte alls tanken från början men det blev så. Men vi bestämde oss för att köra på det ändå. Kul att mixen funkar :) Jag har lyssnat nu i mina monitorer då hela mixen mixad i lurar. Och jag ska se över basen framförallt :)

Fredrik Karlsson:
Cool låt!

Det enda jag tycker är att du skulle försöka öppna upp tjejens röst något den låter lite instängd nu.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion