Forum > Demolåtar

MaxB - The Summer guitar

<< < (5/8) > >>

Tokai:
"Sitaren" var det. Rejält ostämt. Som påpekats. Sen undrar jag om det behövs ett sk indiskt instrument i en sommarvisa? Förstår att du vill testa.
Sen tycker jag kompgitarren inte ska spela så drivande, hör i mitt huvud att man lägger 4/4 ackord utklingande, kan det va nåt?
Munspelet är skitbra, kan gott ersätta dragspel, som man annars förväntar sig.
Och det låter fint om nylonguran. Fortsätt så så blir nog sommaren lika fin som idag.

zorrow:
Hej Max. Jättefin och somrig visa du har gjort. Prodden är topp också i mina öron. Varm och skön. Nylonsträngat sitter som en smäck med sin mjukare ton. Sitaren dock hittar inte sin plats i detta tycker jag. Kan den ersättas av en underbart mjuk och fin nylon? Kan man tänka sig lite lätt trumkomp o bas efter halva låten för att få ytterligare dynamik också? Bara en tanke. Kommer det sång oxå måntro???

Bengan_gbg:
Snygg visa som bär sig väl och bäst i ett enklare format tycker jag. Tycker kanske att du krånglar till det och gör några drillar som inte riktigt sitter - keep it simple(r) - låten håller för det....kanske är det när du "vill för mkt" som det blir otajt också? Sitaren tycker jag definitivt skall få fira semester på annan ort!

Skön sommar!

MaxB:
Tack och hej!  :)

Jag får signaler om att sitaren ska stanna hemma.  :P
Får kolla upp den saken efter helgens fest.
Kommer nu avrunda den här två veckors-semestern med att i helgen festa på annan ort, då en kompis pensionerar sig (långt innan han fyller 60 år). Ska bli kul att träffa dessa gamla "galningar" igen. Och då menar jag galningar i positiv bemärkelse.

fettmule:
Jag tycker att det låter bra helt enkelt, levande och somrigt med ett par snygga räkor som bara piffar upp. Kanske kunde du panna ut gurorna ännu mer så tror jag att det hela faller på plats ännu bättre.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion