Forum > Demolåtar

MaxB - The Summer guitar

<< < (6/8) > >>

Emlan:
Ja, den här låten håller då vad titeln lovar!
Du har verkligen lyckats fånga känslan av sommaren,
och då är vi kanske lite mer lediga
och då blir vi kanske lite mindre noga med perfektion.
Sånt som inte är helt i takt, som nämnts,
är ju en del av att ha sommar och semester.
...semester handlar väl om att slå av på takten?
:) 

Vackert illustrerat!

karl:
skönt feel överlag men i mina öron platsar inte gitarrsitaren ;) Allt gott O k.

MaxB:
Ja, jag hoppas hinna ersätta sitar-gitarren innan sommaren är till ända. Tvärflöjt eller nån av de andra gitarrerna lär det bli...

Håkan Nilsson:
Kanon! Som filmmusik till en Astrid Lindgren tv-serie, en modernare Saltkråkan.
Sitaren... Är den så dum egentligen? Ersätt den med ännu en gitarr kanske det blir för mycket vanlig gitarr? Hellre ett piano som ersättare för sitaren. Det kanske hörs på sitaren att du inte behärskar den lika suveränt som gitarrerna...
Lyssnar igen nu... De allra första tonerna sitter ju verkligen som en smäck. Som att som barn sova i tält och slå upp ögonen på morronen och solen redan står högt på himlen. Jag blir helt tårögd. Fan vad fint det är det här. Tänk om man en enda gång fick höra nåt så här bra i radio, eller p fyrans morron-tv.
Sitaren växer, det är bra med nåt lite udda som sticker ut. Munspelet låter nästan som om jag blåst det.

Edit: "sitar-stallad"...? är det en moddad vanlig gitarr eller vad?

MaxB:

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 24.07.2011, 12:29:38 ---Kanon! Som filmmusik till en Astrid Lindgren tv-serie, en modernare Saltkråkan.
Sitaren... Är den så dum egentligen? Ersätt den med ännu en gitarr kanske det blir för mycket vanlig gitarr? Hellre ett piano som ersättare för sitaren. Det kanske hörs på sitaren att du inte behärskar den lika suveränt som gitarrerna...
Lyssnar igen nu... De allra första tonerna sitter ju verkligen som en smäck. Som att som barn sova i tält och slå upp ögonen på morronen och solen redan står högt på himlen. Jag blir helt tårögd. Fan vad fint det är det här. Tänk om man en enda gång fick höra nåt så här bra i radio, eller p fyrans morron-tv.
Sitaren växer, det är bra med nåt lite udda som sticker ut. Munspelet låter nästan som om jag blåst det.

Edit: "sitar-stallad"...? är det en moddad vanlig gitarr eller vad?

--- Slut citat ---

Tack för det om det där med "tårögd", det värmer mitt gamla hjärta!
Det finns en tråd om Sitar-stallad gitarr: D.I.Y IKEA sitar
Jag gillar också munspel! Här en tråd där jag försöker med munspel och gitarr samtidigt.
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=27174.msg193781#msg193781

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion