Forum > Demolåtar

Hogge - "Lisa"

<< < (3/8) > >>

hogge:
Har försökt mixat lite (men bara lite).. Ny baskagge och ett anorlunda stick, men Freddy har lovat att hjälpa mig med sticket om jag går bet (vilket just nu verkar troligt).

[mp3=200,20,0,]http://www.hoggez.se/music2011/Lisa.mp3[/mp3]

MaxB:

--- Citat från: MaxB skrivet 08.06.2011, 12:58:06 ---Härligt att få höra Hogges röst igen.

Det är handknackade trummor? De låter ganska enformiga i de lugna partierna.
Helheten är så bra att det skulle vara värt att få en riktig trummis att göra jobbet. Eller annars trumloopar som inte bara spelar raka slag, som det är nu.

Visst är det smörig text men sånt kan gå bra i radion! Tänkte just på nattradion - så sjunger du "natten..."

--- Slut citat ---

--- Citera ---Du är allt en sötnos MaxB
Du skriver alltid de snällaste saker  :wub: Härligt är också att återigen få läsa Dina vänliga och självförtroendehöjande ord igen... Tack!!

Bra förslag med en riktig trummis.. Jag funderar på att ge ut en EP med några svenska låtar.. Är det någon som känner sig manad att trumma lite så är Ni välkomna att PM:a..

Tack igen...

--- Slut citat ---

Sötnos, hmm, jag får skärpa mig!!!  B)
Svenska låtar, då borde du kolla med Mahan, gällande trummor vetja! Han kan svenska!  :lol: :lol:

Fuzzbub:
Det är bra det här! Jag skulle vilja ha åttondelar med på t.ex. en ride på "slutklämmen" för att få lite driv.  Sen kan jag hålla med om att baskaggen känns för basig och hörs för lite.  I övrigt tycker jag att du fått till en bra låt.   Bra jobb!   /JEH

Eddi:
Ja det här är riktigt bra Hogge jag klarar inte av att analysera vad du gjort med baskaggen men nu låter det bättre - bättre flyt över det hela - saknas bara åttondelarna samt att Freddy tar över solot så är den ju klar för vilken j*kla radiokanal som helst - allvarligt - riktigt riktigt bra - gillar texten etc.

hogge:

--- Citat från: MaxB skrivet 09.06.2011, 21:02:45 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 08.06.2011, 12:58:06 ---Härligt att få höra Hogges röst igen.

Det är handknackade trummor? De låter ganska enformiga i de lugna partierna.
Helheten är så bra att det skulle vara värt att få en riktig trummis att göra jobbet. Eller annars trumloopar som inte bara spelar raka slag, som det är nu.

Visst är det smörig text men sånt kan gå bra i radion! Tänkte just på nattradion - så sjunger du "natten..."

--- Slut citat ---

--- Citera ---Du är allt en sötnos MaxB
Du skriver alltid de snällaste saker  :wub: Härligt är också att återigen få läsa Dina vänliga och självförtroendehöjande ord igen... Tack!!

Bra förslag med en riktig trummis.. Jag funderar på att ge ut en EP med några svenska låtar.. Är det någon som känner sig manad att trumma lite så är Ni välkomna att PM:a..

Tack igen...

--- Slut citat ---

Sötnos, hmm, jag får skärpa mig!!!  B)
Svenska låtar, då borde du kolla med Mahan, gällande trummor vetja! Han kan svenska!  :lol: :lol:

--- Slut citat ---

HAHA  :lol:
Du är verkligen en sötnos vare sig Du vill eller inte  :P
Jag har PM:at Mahan nu.. Vi får se vad han säger...

--- Citat från: Fuzzbub skrivet 09.06.2011, 21:03:44 ---Det är bra det här! Jag skulle vilja ha åttondelar med på t.ex. en ride på "slutklämmen" för att få lite driv.  Sen kan jag hålla med om att baskaggen känns för basig och hörs för lite.  I övrigt tycker jag att du fått till en bra låt.   Bra jobb!   /JEH

--- Slut citat ---

Oj.. Tack Fuzzbub. Va' gla' jag blir...
Jag fattar inte det där med åttondelar - ja, jag förstår ju att det är en takt, men inte vad det innebär i praktiken... Men som sagt, jag har mailat Mahan om hjälp med trummorna, och han vet säkert vad åttondelar är...
Tack snälla!!

--- Citat från: Eddi skrivet 09.06.2011, 21:35:15 ---Ja det här är riktigt bra Hogge jag klarar inte av att analysera vad du gjort med baskaggen men nu låter det bättre - bättre flyt över det hela - saknas bara åttondelarna samt att Freddy tar över solot så är den ju klar för vilken j*kla radiokanal som helst - allvarligt - riktigt riktigt bra - gillar texten etc.

--- Slut citat ---

Du är underbar Eko... Förlåt Eddi...
Tack för alla snälla saker Du skriver - jag blir såååå glad... Jag är övertygad om att Freddy kommer att få "fason" på detta...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion