Forum > Demolåtar
Hogge - "Lisa"
hogge:
LÅTNAMN: "Lisa"
ARTIST/GRUPP: Hogge
GENRE: Pop/rock
LÅTLÄNGD: 5:03
KOMPOSITÖR: Hogge
ÖVRIGT MEDVERKANDE: Mix, produktion & gitarrsolo: Freddy Lindberg
INSPELNINGSÅR: 2011
FORMAT: MP3
Hej alla..
Jag har ju (som Ni säkert vet) haft obefintligt med tid för denna hobby.. Men nu har jag sagt upp mig så nu hoppas jag får mera tid för sånt som är kul (musik & familj)...
Hur som helst. Jag har otroligt svårt att komma igång igen.. Har inga idéer :(
Men i natt rotade jag lite bland gamla (gaaamla) texter och hittade denna.. Försökte sen - trots att vänster pek- och långfinger är ur funktion - musiksätta den...
Vete tusan vad det blev... Men här är den i alla fall..
Ursprungsversionen:
[mp3=200,20,0,]http://www.hoggez.se/music2011/Lisa.mp3[/mp3]
Freddys mix (men det ska finliras lite):
[mp3=200,20,0,]http://www.lindbergmusic.se/Hoggez_-_Lisa_MIX1.mp3[/mp3]
Wernborg:
Introt får mig att tro att det ska bli en Metallica-ballad. Sen börjar sången och då blir det något annat.
Sången är effektad så det låter som ett litet kalt rum. Eller är det så du spelar in?
Tycker du behöver en ny bastrumma. Eller eq-a den fetare helt enkelt.
Jag tycker låten behöver ett stick. Lite för samma-samma hela tiden nu.
Kul att du är igång. Sa du upp dig för att göra musik. Vågat!
Eddi:
Snyggt Hogge. Visst finns det referenser med metallic iom gurans vandring men jag gillar utvecklingen. Framförallt har jag aldrig hört dig sjunga så bra - din voice- men lyssningsbar hela tiden och man hör tydligt vad du sjunger - bra. Jag tycker låten tappar på refrängen och skulle tro att det handlar om domp - dompdomp takten på baskaggen tror hellre på rak kagge och tamburin på 8-delar.
Varför jobba när man kan spela :D
bjurte:
Jodå,jag gillar soundet på dina slaskisar,lite 80:tals Pop.Känns bekant på något vis,alltså inte som någon kopia mer stilen i sig.
Jaha nu kanske man får se dig hänga här lite oftare då ?
Du har väl inte gått och blivit utan jobb igen??
Fast det är ju klar att man ska ha tid för sånt man älskar.
Lite småputs på EQ,sedan är det helt ok Mixat tycker jag.
Marruschkka:
Det måste jag säja..efter att jag lyssnat på den här som du kallar "slaskis" så gillar jag när du sjunger på svenska och här kommer ditt röstregister fram, jättebra bara :D
Det bästa jag hört här på kr med dej!
Kör hårt och framförallt; gör klart, följer denna :P
/Marre
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida