Forum > Demolåtar
Eddi - Whatever
Bengan_gbg:
Popklassikerfeeling på första halvan..eller introt....sedan blir det kanske inte riktigt min typ av pannkaka men det håller som Z skriver ovan som två låtar. Go get it!
Eddi:
--- Citat från: zorrow skrivet 30.06.2011, 21:32:36 ---Hej Eddi! Är det du som lirar pianot i videon? I så fall micka upp pianot och spela in låten utan något annat. Den är BRA! Lägg sedan på sång o mixa ihop. Klart. Ett vackert naturligt piano med sång tar fram melodin och klarheten i låten. Låt tonerna och melodin komma fram. Jag gillar grundkonceptet. Bra! Jag tycker tyvärr att detta försvinner i nuvarande andra versioner. Hälsa Jerri!
--- Slut citat ---
Kul att du gillar det naturalistiska vi får väl se vad som blir av denna dänga alla portar är öppna.
Tack för tyck Z :D och Jerri är i Hälsingland och fiskar men jag pratar med honom då och då.
Harmonica mike:
Ja jag gillar tecnovarianten med asiatiska pannkakor :)
Rent kommersiellt hade jag satsat mina slantar på den varianten,kan bli nåt stort.
Sång - !!!!!
Hade gärna hjälpt dig men textskriveri och stugliv går inte ihop...Bärs och stugliv,jorå - det funkar finfint :D
Mike
equality:
Den här har gått mig förbi. Mycket bra grund och jag antar att du har en sångmelodi i huvudet. Låter ju helt och hållet som en singback juh! Vilar nån slags 60-talsschlagerkänsla över stycket i mina öron - typ "Lyckliga gatan". Breaket fr 01:35-55 är ju hur bra som helst. Som vanligt har jag åsikter om produktionen men ditt låtsnickeri håller som alltid hög klass.
Tokai:
Tror det här kan bli skitbra, Eddi
Naturligvis gillar jag de Beatlesaktiga nergångarna! Övrigt i låten är kanske lite mycket varning för 60-tals smörsång. Så det krävs att en bra melodi görs här. Tycker mig höra den i introt med pianot. Men sjunger du som Roy Orbinson så är det ok.
Versionen med loppade trummor låter mer hit, men samtidigt mindre personligt. Föredrar nog versionen utan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida