Forum > Demolåtar

Eddi - Whatever

(1/7) > >>

Eddi:
En låt som kom till på ett piano en dag - som MaxB råkade videofilma som jag nu har satt i kontext på nåt sätt men jag vet inte riktigt vad jag ska göra med den - kanske är den klar så här eller så kan man ju ändra eller nåt...?

Finns här i originalversion så att säga: http://solidfiles.com/d/9d2e8/

Det fick bli en ny version med framförallt ändrad violinskog så att den inte blev så hackig och sänkt till förmån för pianot som jag har centrerat nu.

Gurano:
Hejsan!
Pianot låter väldigt avlägsen! Stråkmaskinen/synthen överröstar pianot tycker jag. Du behöver även en bärande slinga/melodi igenom stycket då jag upplever pianot mer som ett kompande. När trummorna kommer in vid 25-26 får jag en känsla av lite dansband a la asien. Så där lät det när lokala förmågor lirade samtidigt som jag å polarna satt i dunkla rum och lapade på kall bira i Malaysia :)

Tycker om slingan som börjar det hela och när den kommer åter vid typ 116
- den skulle kunna passa till en romantisk film.

Gurano

Eddi:

--- Citat från: Gurano skrivet 06.06.2011, 19:29:51 ---Hejsan!
Pianot låter väldigt avlägsen! Stråkmaskinen/synthen överröstar pianot tycker jag. Du behöver även en bärande slinga/melodi igenom stycket då jag upplever pianot mer som ett kompande. När trummorna kommer in vid 25-26 får jag en känsla av lite dansband a la asien. Så där lät det när lokala förmågor lirade samtidigt som jag å polarna satt i dunkla rum och lapade på kall bira i Malaysia :)

Tycker om slingan som börjar det hela och när den kommer åter vid typ 116
- den skulle kunna passa till en romantisk film.

Gurano

--- Slut citat ---

Ja dom är duktiga dom där asierna - det är sällan jag "klickar" trummorna men i det här fallet tyckte jag det behövdes för ingen av mina loopar lät bra. Just slingan hittade jag på efter videoinspelningen men jag tycker dom passade ihop på nåt sätt. Tack för tyck Göran :D

Det fick bli en ny version med framförallt ändrad violinskog så att den inte blev så hackig och sänkt till förmån för pianot som jag har centrerat nu. Ligger i första vet fortfarande inte riktigt vad som ska hända med denna men det ger sig väl - nån som står i begrepp att spela in en romantisk film?

bjurte:
Håller med Göran!
Introt fram till trummorna är ju skitbra,sedan blir det lite förmycket hissmusik tycker jag.
Det lät bättre på Videon,utan trummor och rythm.

MaxB:
Riktiga trummor och något elgitarrkomp skulle få det att svänga mer.
Borde finnas nån på kr som kan och vill ta sig an trumspelet, på digitala trummor.
Det är lite som tysk marsch med dessa handknackade trummor.

Bra låt bakom det och potential att bli riktigt bra. Sång ska väl till?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion