Kontrollrummet

Försmak av korvgubben del 2/har du slut på kaffet

gäst · 18 · 2024

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

fettmule

  • Gäst
Edit: Ny version, jag tror att jag går åt det här hållet med den här.

Stå ut jag säger bara det för man jobbar hårt för fansen men även jag har begränsad tid till förfogande men den är förhoppningsvis snart klar.

Ha det bra
« Senast ändrad: 30.01.2012, 17:13:12 by fettmule »


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Kortejätt sa Bull!! :huh:
Guran lät väl OK,hör jag lite inspiration från 'Dadda hink o spade' där.. :lol:
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte



fettmule

  • Gäst
Uppdatering inom de närmaste dagarna om vindarna blåser rätt solen står högt och allt suger som det ska.


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
En aning kort kanske men lovande!  :)  /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Emlan

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 260
    • Visa profil

Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Det tar längre tid att läsa titeln än vad låten är lång, men det lät bra! Återigen, man anar professionell studio med en studiotekniker som gillar att fuska på många instrument och som gör det bra.

Ja, kaffet behöver fyllas på, det har du rätt i!
DON'T PANIC


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 253
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Det tar längre tid att läsa titeln än vad låten är lång, men det lät bra! Återigen, man anar professionell studio med en studiotekniker som gillar att fuska på många instrument och som gör det bra.

Ja, kaffet behöver fyllas på, det har du rätt i!
Får lixom samma aningar.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


fettmule

  • Gäst
Edit: Hmm glömde stämma guran och basen innan jag lirade in jäklars också. Kom på det för sent och jag hör det tydligt nu. Nu är det ju varmt så instrumenten stämmer ju om sig hela tiden vilket gör det hela ännu mera struligt inför fortsättningen  :D . Strunt samma det får la bli som det blir helt enkelt. Sång och lite mer pill återstår att koka i hop.

Trött är man i nävarna efter kamremsbyte på dotterns bil men här kommer en mindre förlängning som en ren protest mot all musik som på tok för bra. Fan fan hehe, jag får fixa till det när jag har fått bort oljan under naglarna. Jag skyller på den halkade snett helt enkelt. Hare folks
« Senast ändrad: 07.06.2011, 15:20:38 by fettmule »



Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 253
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
 B) Ja vad ska man tro - bra lirat.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou!
Kan väl hålla med om väl lirandet... utom trummorna ;)
Behövs definitivt ett trumkomp med mera ideér än detta slätstrukna drive. Då kommer åxå själva låten att få en bättre stämning tror jag!

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Godmorgon Mahan! Trevligt att se att du är här! Jag instämmer avseende trummandet, saknar nyanser där. I övrigt är det trevligt lir.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


fettmule

  • Gäst
Tack för svar, trummorna kommer sist i kön dessvärre. Det ska vara 6 på 4 typ tiiideli tiiideli tiiideli tiiideli tiiideli tiiideli underdelning på rak 4. Jag behåller den här att lira på till allt är klart innan jag kollar på trummorna. Stämningen Cmaj 7 (lite surt  :D) kommer oxå att vara huvudharmonin eller vad man ska säga.

Ha det bra folks


fettmule

  • Gäst
Bumpar lite för att få lite mera input, kanske nån som är sugen på att sjunga lite eller nåt collab välkomnas oxå.


fettmule

  • Gäst
Tryckt ihop den lite, tycker att det tätar ljudbilden lite bättre och jag tror att det är det nåt åt det här hållet jag kan sikta på.


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Avigt på gott och ont
Gott: rytmen - kul!
Ont: att delarna inte spelar tillsammans, spretat åt alla håll, hyfsar till sig mot slutet


fettmule

  • Gäst
Nja det spretar som det ska, det är liksom det som är meningen. Cmaj 7 och tretaktsfeeling på rak fyra med melodier som snubblar på gränsen och teman eller vad man ska kalla det som stretar och sliter åt olika håll är grund tanken för det här.

Tack för synpunkter dock samt det var skoj att det inte väcker otäcka associationer den här gången. Man tolkar det som att man är på rätt väg alltså.