Forum > Demolåtar

Emlan - En grå sparv - för dig

<< < (4/5) > >>

Emlan:
Men oj, vad ni är fina.
Tusen tack till er alla som kommenterat.
känner mig överväldigad.
Ni kanske skulle få en egen låt av mig? :)

Många bra kommentarer som jag tar till mig och som kan hjälpa mig i mitt fortsatta skrivande.
Ja, så fint av er att vara generösa med era kommentarer,
jag, i mina snabbinspelningar, med tillhörande första tagningar, med fokus på berättande istället,
blir glad... 

SYNTH:
Hej Emlan du är inte ensam om snabbinspelningar så kommer det mesta av mina låtar till! :D
Ibland blir det ganska bra men lite slarvigt som min låt Sommertime som jag får fila mer på. ;)

Rattlesnake:
Jättefint och jättebra låt. Jag har alltid undrat hur man gör bra texter på svenska, enskilda ord blir så lätt krystade om de inte finns i normalt talspråk, och så platta om de används för mycket. Men du håller balansen gång på gång, utan vingel. Hur gör man?

Sången kanske skulle skäras lite i basen, för att undvika att den trängs med orgeln i frekvenserna, men annars tycker jag att det låter klart. Och sången är riktigt bra, speciellt de låga tonerna.

Kan tänka mig att den här låten skulle fungera bra i olika tappningar. På radioversionen skulle man önska att cajonen byttes ut mot bas och trummor från vers 2. Inte så retro i stilen som när jag gör dem, utan modernare. Någonstans mellan Yllet och Emulator.

Emlan:
Rattlesnake - tack för din kommentar! :) Vad glad jag blir för det du skriver om mina texter! När jag skriver så är det bara som ett ordflöde som jag lätt glömmer bort om jag inte spelar in direkt eller skriver ner.. Jag älskar verkligen att skriva texter.. Men egentligen har jag ingen aning om hur man praktiskt gör. Det bara kommer.. :) Bland det viktigaste tror jag är att inte lägga in för mycket krav i skrivandet, utan låta det vara ett flöde... kanske.. :)

Harmonica mike:
Mmmm..Fint det här Emelie.

Cajon liret,snyggt - lite congas feeling.Jag har hamrat en del på en egenbyggd dito så jag vet hur svårt det är om man har den där genen som trummisar saknar - feeling  :lol:

Skämt åsido,riktigt bra detta och sången är outstanding.En sådan nerv och känslighet hör inte till vanligheterna,grymt bra!
Melodikan,njaaäe.Håller med Eddi där,måste den vara med så dra ned den i ljudbilden.En snyggt vävd hammond kring de toner du lirar - vore mumma.Men har man ingen hammond så lirar man melodika  :)

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion