Forum > Demolåtar

Emlan - En grå sparv - för dig

<< < (3/5) > >>

spacetrucker:
Oj va fint ^_^
Har egentligen inget att säga... utom "Oj va fint"

Nåväl, säger nåt i alla fall: Jag minns för lääänge sen, i början av Eva Dahlgrens karriär. Då gillade jag hennes låtar långt bättre än de senare. T ex. "Bara ibland", ojoj vilken låt. Dina låtar slår på samma strängar inom mig :wub:  Tack!

Space

Dividend:
Lite Eva Dahlgren ja. Gillade henne.

Har inte så mycket att komma med, tycker det låter bra. Kul att höra din stämma igen :)

Marruschkka:
Det här känns så personligt..och tack för att vi får vara med i dina tankar, text och fina melodi.

Vackert och bra substans, me like :rolleyes:

Och du: orgeln är så härlig!

/Marre

Piddleton:
Bra cajonrytm. Grymt skön. Den kunde nog mickas bättre, dock. Det är för mycket rumsklang nu. Dessutom borde den kanske komprimeras lite mer så att det blir lite tryck i mixen. Reverbet på sången låter som ett lite för litet rum också, tycker jag. Lite instängt. Större rum och ner med reverbet på halva volymen så kommer det att låta finare i mina öron. Riktigt bra sånginsats, för övrigt. :)

Eddi:
Låten som sådan får 5/5
Melodikan gillar jag inte alls speciellt som den interfererar för mycket på röstspåret.
Trummorna häftiga - lite felslag hörde jag allt men bra inramning.
Sången som vanligt bra men jag hörde lite överstyrning åtminstone på ett ställe strax innan kören.
Sedan kan man ju tycka att texten utstrålar en cynism gentemot det manliga släktet men det är en helt annan diskussion.
Bra Emelie

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion