Kontrollrummet

Dividend och Marruschkka - I saw.

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jay Thomas

  • Gäst
Stycket är som vanligt festligt när det gäller dig, fin instrumentering och bra dynamik. Marres sång är och helt rätt till detta men oj vad sjösjuk jag blir av effekterna! Det panoreras och dubblas hej vilt, vilket mina öron definitivt inte mår bra av. Mixdags? ;)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag vägrar erkänna att något är panorerat eller effektuerat! :D Men dubbat är det :)

Närmare upplysningar över msn kanske? ;)
https://soundcloud.com/user7789882


Jay Thomas

  • Gäst
Jag vägrar erkänna att något är panorerat eller effektuerat! :D Men dubbat är det :)

Närmare upplysningar över msn kanske? ;)

Jepp, slår en "pling" ikväll.


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Låten är verkligen sagolik... eller är det bara jag som förflyttas till en drömsk sagoskog  :rolleyes:
Gillar verkligen rösten... men bruset på sången arghhhh!!!!
Lyssnar igen  :)
Lena

Tack Girly, men det där bruset härstammade ifrån nåt sidobrus som inte kom från mitt sångspår.
Jag la iaf om sången, mycket för att göra intonationer och fraseringarna bättre.

Känns bra nu :D

Har faktiskt inte hört dom tidigare versionerna så jag lyssnar på den senaste.
Himla vackert! "Less is more" i sångverserna är rätt medicin, så att sången får framträda.

Tack, för mej känns det som sagomusik att sjunga till, mycket angenämt :rolleyes:

Vackra melodier och snyggt arr. Marres sång sitter bra. Skulle hellre vilja ha en blandad kör, inte så lätt att fixa förstås. Detta är mycket fint.

Jo, förhoppningsvis kommer det amerikansk sopransångstämma här oxå, time will tell :)

Uriah:Så kul att du oxå gillar, det är nåt speciellt med den här musiken Per gör :)

Stycket är som vanligt festligt när det gäller dig, fin instrumentering och bra dynamik. Marres sång är och helt rätt till detta men oj vad sjösjuk jag blir av effekterna! Det panoreras och dubblas hej vilt, vilket mina öron definitivt inte mår bra av. Mixdags? ;)

Jo, det är lite dubb på nåt ställe, men efter ett par lyssningar känns det bekvämt, kanske bara tona ner dubben där den ligger? Jag sjöng in två hela sångspår som inte var ämnade som dubb från början, men efter ett par lyssningar kan jag tycka att det ger en viss effekt..svävande, lite älvors dans..men det kanske bara är jag som tycker det?

Tack för feedback, vi får se vad som händer här, men det drar ihop sej nu :)

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 639
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Oj så fint! Väldigt vackert med bra dynamik och fina harmonier!
Skönt sjunget av Marre, men s-, t- och d-ljuden är lite jobbiga.
Går det att fixa med de-esser kanske? Jag tycker också att det är lite för
mycket reverb på sången. Sköna stråkljud - LASS?
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Hej Asti!

Tack för feed. Jag tycker inte de konsonanterna stör så mycket (?) men det beror kanske på min/din lyssning. Ska kolla på det när överstämmorna från USA kommer! Verbet på sången också..

LA strings på solocellon, i övrigt ewql.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Oj så fint! Väldigt vackert med bra dynamik och fina harmonier!
Skönt sjunget av Marre, men s-, t- och d-ljuden är lite jobbiga.
Går det att fixa med de-esser kanske? Jag tycker också att det är lite för
mycket reverb på sången. Sköna stråkljud - LASS?
/Asti

Hej Asti :rolleyes:

Tack för fina ord, och när du skriver om lite jobbiga konsonanter så hör jag oxå det, de kan gärna rundas till, det är ju så snyggt annars, helheten är ju bra, synd med små skönhetsfläckar :) Må så gott!

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Hej... här har det hänt en del sen jag kommenterade sist. Skitsnyggt. En sak jag undrar över bara... Marre tycks "vandra" från höger till vänster å tebaks... märks skärskillt vid lyssning i lurar. Är dessa panoreringar medvetna?

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tjena space, jo det kommer en ny verre av den här, försöker engagera sopran på antingen den här eller andra sidan av atlanten för hjälp på körerna, så fixar isåfall panoreringar och dubben till det bättre när de stämmorna läggs på :)

Tack för återlyssning!
https://soundcloud.com/user7789882