Forum > Demolåtar
Dividend och Marruschkka - I saw.
Dividend:
6/6
Sveriges sommarskymning. (Om nån har ett mer pretto namn, så säg till )
Klar.
Light Head:
Detta låter bra!
En del partier blir lite ostrukturerade. Melodin och känslan som finns i kompositionen räcker gott och väl så jag känner att du kan skala bort en hel del för att överlämna känslan i lyssnarens våld. Nu blir det som en amerikansk actionrulle där vi tittare blir serverade allt, gärna på en gång och dessutom kryddat med allt som finns att uppbringa. (Det är inte så "illa" i kompositionen, men bara för att förklara hur jag menade.. en liknelse kort och gott.
Tillbaka till att det bra'iga. Jag sitter och lyssnar och musiken trollbinder mig i viss mån, jag lyssnar och känner. Tankarna följer som vanligt lätt med i dina stycken. Marr tillför definitivt det som behövs och förstärker ytterligare musiken på ett sätt som är originellt och personligt. Precis så som man själv vill kunna tillföra element till de egna kompotisionerna!
Nu har jag lyssant 5 ggr och kommer att lyssna mer, för detta funkar!
Dividend:
Tack för tankar LH!
Jo, det kan kanske verka ostrukturerat, avskalning kanske sker på ställen som kan verka komplicerade. Det sker innan den är klar, förmodligen.
Marruschkka:
Uriah,Rattle,Lighthead,Space, Eddi: bra tankar här, tack för dem.
Volymen på min sång är justerad och det känns bättre nu :)
LH: du har en poäng att det blir lite mastigt med allt "in your face" precis hela tiden. Tror stycket vinner på att göra det mer dynamiskt; dvs skala bort ibland så det blir mer nyanser, och ev. ta bort nån sångslinga på mej oxå? Tankar här.
F.ö är detta stycke helt outstanding anser jag, bland de bästa stycken jag nånsin hört av Per.
Så tack för att ni bryr er, och det gör jag med.
Detta ska bli superbt bara när det är klart, för det är det här stycket värt :wub:
/Marre
Dividend:
11/8
Jag vet inte om den är färdig, men den är rätt okej så här långt.
Jättebra sjunget av marre, och adekvat plitat av mig. (!)
Några åsikter i finalskedet?
/Per
Texten:
Vers 1 -
I saw two trout today,
swimmming swiftly 'tween sto-ones gray,
the wet stones wither like brown clay,
from light of sun's last rays
Their streaming journeys
through mighty rivers and streams
met its end in the deep blue seas
their leap, telling me were I've been.