Forum > Demolåtar
Dividend och Marruschkka - I saw.
Dividend:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 03.06.2011, 12:15:05 ---Snygg komposition i egen stil som känns genomarbetad. Marre förgyller den definitivt, men man kanske skulle vinna på att lyfta bort någon av vändorna mot slutet, för att få till ett bättre klimax när sången sedan kommer åter.
De omtalade körerna hör jag inte mycket av...
Något som låter riktigt bra är violan. Vid 102s ligger ett par noter lågt i pitch, så jag börjar nästan misstänka att det är ett riktigt instrument?
Vid 149s hoppar volymen upp, kanske slipa lite på velocitykurvor där.
Bra! :)
--- Slut citat ---
Tack för lyssning. Detta är precis mina tankar kring det hela. Håller med på alla punkter :)
Det är en cello ;)
Eddi:
Bra bra men jag hör inte heller något som ska vara kör. Jag tycker att Marre har för hög precense hon är ingen kattunge direkt utan snarare en lejonnina det är tom så att det spricker i tekniken lite mot slutet (inte sången alltså). Lite mindre volym och lite mer rum kanske?
Cellon kanske något lite för hög fortfarande men den är bra.
spacetrucker:
Håller helt med Eddi angående Marre och sången. Marres sång är det verkligen inget fel på men volymen tär en aning på njutbarheten. Skitbra annars :D
Hörde inga volymhopp.
Space
bjurte:
Tycker att det låter kanon,snygg instrumentering,men ibland känns det som volymen på vissa instrument
hoppar upp lite för mycket,och Marres (utmärkta sång) ligger inte riktigt i musiken,den kanske är lite för hög??
Dividend:
Tack alla för lyssningar och tankar! Gör väl en sista mix ikväll eller nån kväll :)
--- Citat från: uriah skrivet 03.06.2011, 14:25:36 ---Tycker att det låter kanon,snygg instrumentering,men ibland känns det som volymen på vissa instrument
hoppar upp lite för mycket,och Marres (utmärkta sång) ligger inte riktigt i musiken,den kanske är lite för hög??
--- Slut citat ---
Ska kolla volymen! Marre tror jag behöver lite verb och sänkas/komprimeras.
Tack för det!
--- Citat från: spacetrucker skrivet 03.06.2011, 13:57:46 ---Håller helt med Eddi angående Marre och sången. Marres sång är det verkligen inget fel på men volymen tär en aning på njutbarheten. Skitbra annars :D
Hörde inga volymhopp.
--- Slut citat ---
Jag hör ;) Tack! Volym ner ja!
--- Citat från: Eddi skrivet 03.06.2011, 13:23:06 ---Bra bra men jag hör inte heller något som ska vara kör. Jag tycker att Marre har för hög precense hon är ingen kattunge direkt utan snarare en lejonnina det är tom så att det spricker i tekniken lite mot slutet (inte sången alltså). Lite mindre volym och lite mer rum kanske?
Cellon kanske något lite för hög fortfarande men den är bra.
--- Slut citat ---
Kören kanske försvann på nåt konstigt vis :) Marre ner och mer verb, ja!
Cellon ska ner också. Jäpp!
Tack!
Lista:
1. Fixa marres verb och rum
2. Fixa vel-hopp här och var.
3. Cello ner
...
4. Nånting mer?
Tack alla! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida