Kontrollrummet

Dividend & Marre - Mörker (visversionen)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
I princip färdig. Väntar på riktig violin och flöjt.

Detta är visversionen av en orkestral åldring med samma namn.

Marre sjunger superbra.

Giv oss råd, tycken och annan info av vikt! ;)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Supervackert intro!
Under passagen 30-55 drömmer jag om en fiol som spelar färre toner (känsligt hänger kvar på de toner som spelas) och att pianot samtidigt spelar samma som nu med lägre volym. Härligt med sången Marre! och underbart hur pianot smyger in vid 76.
Kanske är sången lite hög i volym i förhållande till instrumenten.

126-129 Cellon ska spela en ton i taget - editera gärna bort tvåstämmigheten som kommit med av misstag för att övertyga om att det är en riktig cello som spelas...
Sen kommer en rar flöjt in 131-134 Jag tycker den kommer in för lite eller för mycket. Bättre att den introducerar sig som vid 153 om den ska vara med, tycker jag.

186 Marre går för långt från mikrofon. Sjung om det partiet eller editera upp volymen på sången där. Vet att man ska backa från micken då man tar i men här backas det för mycket.

Det här är vuxenmusik. Respekt!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Supervackert intro!
Under passagen 30-55 drömmer jag om en fiol som spelar färre toner (känsligt hänger kvar på de toner som spelas) och att pianot samtidigt spelar samma som nu med lägre volym. Härligt med sången Marre! och underbart hur pianot smyger in vid 76.
Kanske är sången lite hög i volym i förhållande till instrumenten.

126-129 Cellon ska spela en ton i taget - editera gärna bort tvåstämmigheten som kommit med av misstag för att övertyga om att det är en riktig cello som spelas...
Sen kommer en rar flöjt in 131-134 Jag tycker den kommer in för lite eller för mycket. Bättre att den introducerar sig som vid 153 om den ska vara med, tycker jag.

186 Marre går för långt från mikrofon. Sjung om det partiet eller editera upp volymen på sången där. Vet att man ska backa från micken då man tar i men här backas det för mycket.

Det här är vuxenmusik. Respekt!

Tack för respekten MaxB :rolleyes:

Jag tycker oxå det känns rätt vuxet detta på nåt sätt. En mycket vacker visa som jag försökt göra rättvisa. Dock, som du så riktigt påpekar, så blir det lite kajko mot slutet, där tar jag i för allt jag är värd..(egentligen då)...hihi..så Per har dragit ner mej där..i finalen.
Det är nog en mixningsfråga detta :wacko:  I värsta fall får jag sjunga om det partiet, men jag är rätt förtjust i den här tagningen så jag hoppas slippa ;)

Älskar det här stycket, helt underbart bara.

Tack PerDivi för musiken :wub:

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan