Forum > Färdiga produktioner
Eddi - Oh Woman
Eddi:
--- Citat från: MaxB skrivet 16.05.2011, 07:45:08 ---På vissa ställen passar det med blås som stöter fram sina toner.
Definitivt är det en låt som gör sig bra med blås.
Nån spansk ackordsvandring Am -> G -> F -> med sitarsound , groovy man :P
Sätteliit - Säätelajt? :unsure:
Fortsätt, kören är i mitt tycke lite hög i relation till resten men jag gillar din körsång!
--- Slut citat ---
Javisst varför inte nån blåssektion ska jag testa med jag antar att du menar på det textfria fältet mot slutet eller hör du blås lite överallt - jag gör inte det men det betyder ju inte att jag har rätt. Sattelit fattar jag inte är det samma ackord kanske? Kören lite hör - noterat.
Tack för tyck :D
Eddi:
--- Citat från: 91:an skrivet 16.05.2011, 11:21:49 ---Här får jag vibbar av både Dylan och Beatles. Låtutkastet/kompositionen och ett utförande som skvallrar om att det kan bli väldigt bra i slutändan. Sitar sitter fint, för att inte tala om kören, båda utmärkta ingredienser. Det är väl bara att göra färdigt i samma spår?
--- Slut citat ---
Vad bra trodde den skulle vara lite för långsam men det verkar ju inte så.
Tack för tyck 91:an :D
Eddi:
--- Citat från: Wernborg skrivet 16.05.2011, 16:53:22 ---Intro är för lång. Halvera?
Lite aviga congasfigurer. Tror jag tipsat tidigare om att kolla upp hur en congaspelare egentligen gör. Annas var sitardelen cool.
Ackorden är ju väldigt standard så jag tror att en mer utsmyckad bas kan göra sitt till denna låt. Vandra lite då och då?
Håller med föregående om att kören är bra. Kanske till och med behållningen så här långt.
Keep going....
--- Slut citat ---
Jo jag vet att du uppmanat mig på att kolla congas men va fasen det är väl bara att tummilumma typ. MEN jag har faktiskt tagit en tur på you tube och kollatl ite lessons och då hör man ju att det inte riktigt är så enkelt. Så det var en bra uppmaning även om du fick repetera den :)
Just nu är basen synt kommer att bli riktig - får väl vandra lite då också.
Tack för tyck W :D
BTW kollade min hals och den höll 22 mm så det verkar bra.
Eddi:
--- Citat från: SYNTH skrivet 16.05.2011, 20:26:49 ---Fasen jag är svag för denna låt gillar det! :D
Nästan som man tror det är Dylan som sjunger här. :blink:
--- Slut citat ---
Ja han är ju känd för sin fina röst :lol:
Kul att du gillar Synth :D
bjurte:
Klassisk Pop-Rock,lite 'Sympathy For The Devil' harmisar som känns igen från en svunnen tid.. ;)
Skitbra sånt gillar jag,lite träig och enformig bas kanske,men för tusan det funkar.
Tjusiga körer som dom andra oxo varit inne på.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida