Kontrollrummet

Backup vid ominstallering av datorn

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kenta K

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 356
    • Visa profil
Skall installera om datorn. Har en jävla massa plugs som går till FL. Hur gör jag för att på bästa vis ta backup, så att när jag installerat om datorn så hittar FL alla ljud och alla plugs när jag laddar in min coooooolaste nyyyyaste låt?  :blink:
« Senast ändrad: 13.09.2007, 02:18:26 by tsmalmbe »


Utloggad Anders

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 241
    • Visa profil
    • Dj Zero
Kopiera din vst plugins mapp (normalt C:\Program Files\VstPlugins\) och använd de .dll filer (pluggar) du tycker
att du behöver efter din ominstallation. Vissa pluggar kan dock kräva komplett ominstallation (oftast större pluggar)
så där kan du stöta på vissa problem. Däremot alla samples/ljudklipp du använt dig av måste finnas på exakt samma
sökväg som tidigare för att FL skall hitta dem men det går även att "visa" FL var de finns efter en ominstallation.

Lycka till!


Utloggad Kenta K

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 356
    • Visa profil
Hmm, vad händer om jag kopierar över fl mappen och program mappen till en extern hårddisk?


Utloggad tsmalmbe

Du måste installera FL pånytt pga. av att den har skrivit en massa skit i Windows register somden behöver för att starta. I princip kan du dock
1. backuppa till externt
2. installera ny windows
3. installera fl
4. kopiera från externa  allt på nya installationen

Du måste ha EXAKT samma path för intallationen i båda fallen dock.

@ your own risk.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Kenta K

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 356
    • Visa profil
Men va fan... Varför har dom lagt upp det så svårt?   ?? ? ?? ? ?


Utloggad tsmalmbe

Dom = Microsoft.

Det har många undrat. Alla större Windows program är beroende av registret, det är en av Windows akilleshälar på sitt sätt.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.