Forum > Färdiga produktioner
Rattlesnake - Stalker
Marruschkka:
Psykpop? :D
Njae, tycker jag inte, det är en hittig refräng här, men det är nåt med rösten på den här, låter nästan pitchat, som du sjungit in den 3 toner lägre, sen ändrat tonarten så det blir lite nasalt..hm..kanske en mixfråga..ev. kan en equalizer kanske ta fram mer mellanregister och bas?
Annars låter det som en bra mix i mina öron.
Bra låt, med lite mer trix blir det en hit ;)
MaxB:
Pukorna i borjan har ganska mycket "bumlighet" i min lyssning. Basen som sen tar över är tajt men jag upplever att den tar mycket energi med sin volym och/eller bas.
Ljudet på sången gör att det låter som du pitchat rösten, kanske det Eddi var inne på?
Är det inte så? Vilken signalväg går sången? Vilken mikrofon, eq, effekt, mycket kompressor?
Jag skulle vilja att sången skulle vara mer bright men antar att du medvetet skapat detta sound på sången som jag upplever lo-fi. Antar att det är medvetet och ska vara så.
Trummorna,hihat (hör jag inte), crasch och virvel låter också mycket lo-fi. Mycket komprimerade?
Är det meningen att gitarren egentligen ska höras då den glider iväg i bakgrunden, vid 119?
Låter lite plötsligt inklippt(?) då allt drar igång direkt efter det.
Jag tycker det låter hyfsat men upplever att det låter mer lo-fi än nödvändigt. Har du tänkt att det ska vara så?
scorpions91:
När jag hörde sången så var första tanken på Beatles! B)
Eddi:
Jag bröt mot min egna regel att aldrig ge negativ kritik med vin i kroppen - ety det alltid blir så onyanserat. Viket härmed bevisades :rolleyes:
Låten inleds med en säckpipa till höger sedan kommer en acke också till höger och sedan en röst som jag tycker låter Musse Piggifierad till höger något senare kommer en mer normal stämma in till vänster som släpar efter. Så det är mixen och användningen eller rättare sagt resultatet av pluggarna som inte faller väl in i mitt öra. Flytta acken till vänster och skruva ner lite på pluggarna för versen så att rösterna kommer mer mot mitten och inte blir så skruvade. I refrängen låter det helt ok. Själva åten är lite struttig men glad så den har jag inga invändningar emot - grejen är att jag inte kommer förbi versrösten för att kunna höra helheten.
Så nu hoppas jag det blev något mer nyanserat :)
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 08.05.2011, 13:01:08 ---Hej Eddi,
Tack för att du ville lyssna och kommentera. Men jag uppskattar mer konstruktiv kritik än så här. Jag fattar att du tycker tonarten är fel, men är den för låg eller för hög? Är det hela låten som inte låter bra eller menar du sången endast? Och inga synpukter i övrigt? Nehej.
Kom igen, du kan ge bättre feed än så här. :)
--- Slut citat ---
Piddleton:
Rolig låt! Känns barnprogram på ett skönt vis. :)
Pukorna slår igenom en aning, för mycket bas i dem. Sången borde kanske mixas en aning högre också. Sänker jag volymen rejält hör jag gitarrerna mer än sången och det brukar vara dumt.
Texten håller rent grammatiskt sånär som på frasen "I’m just a shadow follow where you go" som kanske borde vara "I’m just a shadow following you where you go" men däremot känns berättelsen något ofokuserad. Stalker-temat är tydligt men bitar som "I can’t understand if you go off your mind" och "I never will drop what I suddenly found" förstår jag inte riktigt vad de ska säga (även om jag översätter dem till svenska).
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida