Kontrollrummet

Jag mötte Lassie

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Året var typ 1982 jag hade backstagepass på en konsert på Draken vid Fridhelmsplan och gruppen var ett säkert välkänt engelskt band med en stor rullbandspelare på scen. Jag gillade inte detta särskilt mycket och min granne i bänkraden var inte heller särskilt förtjust - jag föreslog att vi skulle gå och ta en öl i stället men han drog på det lite och sa ungefär att det inte skulle funka riktigt med tanke på alla säkerhetsarrangemang. Strax efteråt lämnade jag Draken och Mike Oldfield bakom mig.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Trodde först det var dom gotländska töserna. Eller Benny Andersson.
Hade Oldfield en bandspelare med sig? Sjöng han playback eller vad det nåt annat där? Fast det vet du ju inte
Minns att DM höll på med sånt också i början, tror det var trumbeats som låg där.
Ja sånt händer, taskigt.
Lite nyfiken, hur kom det sig att du hade backstagepass?
Du får döpa den här tråden liksom mina 60 och 70-tals trådar till Begreppet 80-tal, ett ytterst märkligt decennium, där tycke och smak verkligen skiljer sig.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Trodde först det var dom gotländska töserna. Eller Benny Andersson.
Hade Oldfield en bandspelare med sig? Sjöng han playback eller vad det nåt annat där? Fast det vet du ju inte
Minns att DM höll på med sånt också i början, tror det var trumbeats som låg där.
Ja sånt händer, taskigt.
Lite nyfiken, hur kom det sig att du hade backstagepass?
Du får döpa den här tråden liksom mina 60 och 70-tals trådar till Begreppet 80-tal, ett ytterst märkligt decennium, där tycke och smak verkligen skiljer sig.
Nä jag tänkte tråden kan handla om alla människor man mött som är kändisar på det ena eller andra sättet. Jag hade Backstagepass för att min polare jobbade som roddare åt EMI eller vad dom hette då så jag såg alla band ungefär och vissa gillade jag inte så jag vandrade ut och det var nog DM i det här fallet. Jonnerstone vrider sig :lol: Mike skulle köra ett gig dagen efter eller nåt sånt och var där som publik typ.
Det allra bästa jag såg som Backstagepassare var Jackson Brown på Konserthuset han vart inropad 11 ggr något som aldrig hänt honom tidigare. Helt fantastiskt faktiskt sen dalade han som en sten.
Ulf Lundell på samma hus var också en upplevelse utöver det vanliga. Då satt polaren på en stålpinne över scenen och kastade ner papperskonfetti då Ulf sjöng snön faller helt ovetandes om att det skulle falla snö den dagen det var sista konserten av 7 i rad om jag minns rätt.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Piddleton

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 186
    • Visa profil
Lassie, ja. Jag tog Anders Lundins matkasse häromveckan. Det gjorde jag och jag visste inte om det först. Jag bara tittade på honom när han sprang runt som Betty Mahmoody på ICA BEAs parkeringsplats och jag tänkte "han verkar ha tappat besinningen helt och hållet, det kan inte vara lätt att gå från TV till ingenting". Till slut märkte jag att jag hade en kasse för mycket, genomgick jag en kort inre kris varpå jag bestämde mig för att påkalla uppmärksamhet och erkänna mitt misstag.


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
DM och Betty Mahmoody.  :wacko: Jösses va jag känner mig utanför. Ja i alla om jag ska bidra med något så träffade jag en av killarna i Hellacopters på en fest för en sådär 6 år sen minst. Inte ett dugg märkvärdig eller så. Presenterade sig som om han varit vilken okänd en som helst och snackade. Men sen har man ju känt folk som jobbat i butiker där vissa andra kända svenskar kommit in och några som varit allt annat än trevliga, t ex Kayo.
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
ok. Eddi. Nu jag förstår.
Alltså det mesta handlar om 60-talet för min del. Då spelade jag i en grupp som hette The Acts. Vi turnerade rätt mycket i Sverige och i Tyskland. Men jag var väldigt ung då. För ung egentligen för den tiden. Och minns inte så mycket annat att man delade loge med vissa kändisar, men vilka dom var och vad dom sa osv är helt blankt (och det beror inte på några droger; vi var helt oskyldiga)  Minns ialla fall en gång vi delade loge med Manfred Mann. Finns säkert mycket annat, men det står stilla i skallen. Ska börja försöka hitta nåt intressant och återkommer.


Utloggad Piddleton

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 186
    • Visa profil

Utloggad Jonte

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
En bekants kompis (äldre) mamma blev under en flygning till Irland uppgraderad till första klass.
Hon hamnade bredvid en ung man. Dom började prata och mamman frågade vad han sysslade
med.
- Jag är musiker.
- Jaha, i vilket band spelar du?
- U2.
- Hmm, dom har jag aldrig hört talas om, går det bra för er?
- Ja, det går runt.
- Så roligt, det är så sällan kulturarbetare får utdelning för sitt arbete.

Hon hade hamnat bredvid Larry Mullen! Kan tänka mig att han drog på smilbandet
när den kommentaren kom. :D
www.myspace.com/trayloader
www.myspace.com/generlek
www.myspace.com/jonasberglund2


Utloggad Skägglossning

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 86
  • Fadermonkey
    • Visa profil
Jag jobbar som ljudtekniker och springer på artister för jämnan men vissa möten minns man mer än andra.
Under en period så jobbade jag i Helsingborg på en rockklubb. Bandet the Sounds hade kommit upp sig och börjat att turnéra med crew och turnébuss. Inför denna turné så skulle de produktionsrepa och de lade repet och turnépremiären på klubben ifråga. Allt flöt på under rigg och soundcheck alla var trevliga, tillmötesgående och sociala, men med i bakgrunden eller snarare i vägen för kånkande av utrustning och kabeldragning så stod det en tystlåten långhårig kille med asiatiskt ursprung. Han stod upprepade gånger på helt fel plats och verkade ha tajmat detta beteende precis när man kom med något otympligt och tungt. Efter att ha arbetat runt denne mystiske man och vänligt men bestämt bett honom att flytta på sig ett par gånger utan att få svar så fattade jag att han kanske inte förstod svenska, nu lite mer irriterad så försökte jag på engelska istället. Då hajjade han till och bad om ursäkt för att han hade stått i vägen och förflyttade sig från scénen till mixplats istället. Denne trevlige men tystlåtne man verkade vara en kompis till bandet som visst skulle arbeta med dem under deras USA lansering.

Nån månad senare när jag pratade med bandet igen så fick jag klart för mig att det var James Iha, gitarristen i Smashing Pumpkins som jag lite irriterat hade knuffat på och varit nära på att skälla ut.


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
kul med såna här historier, Mullen fr U2 och Iha fr Samshing pumpkins minsann, Mullen borde tycka det var kul och skönt på samma gång för ovanlighetens skull, welcome to reality liksom...den där Iha borde fått skäll i vilket fall, känd eller ej man får ju hajja om man är i vägen hela tiden som vissa typer av människor jämt är, nästan så man tror dom vill ha en konfrontation...

enda minnena jag har som inte är direkt fan gentemot idolmötebaserat utan lite oförhappandes gäller båda 2 äldre kända Svenska kvinnor som stötte på mig utan att jag visste vilka de var just då (obs jag var nykter vid båda incidenter):

1-ena gången på storsjöyran i östersund 1992 eller 93' då vi spelade där som såpbubblezeros; pink floyd 1967 tributeband syd barret era...i hissen på väg upp till rummet då vi skulle dumpa vår oerhört fulle sångare för kvällen som bara var till besvär och skämde ut oss efter 1:a kvällens gig, stod Kim Anderzon och försökte på vampigaste manér att locka med mig till hennes rum, jag skyggade givetvis inför denna groteska levande vulva i rött hår flydde fältet och drog snabbt neråt baren igen...lammkött tänkte hon väl, jag var 27 typ...
2-på anrika puben Wasahof nära Odenplan stod jag och farsan och tog en öl för ca 15 år sedan, en riktigt skräpig kärring kom fram och betedde sig ytterst vampigt här också, jag försökte artigt och undanglidande att avvärja hennes inviter, efter att hon gått till sitt sällskap igen utan napp så sa farsan skrattande; där missade du chansen att bli rik ha ha ha varpå jag frågade vaddå??? det var ju Agneta von Schinkel för fan sa han, jag svarade: och????

nån måtta får det vara på brallisarna*
 :P





Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com

Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
En dag i slutet på 80-talet. Jag kliver in i en tunnelbanevagn någonstans i Stockholms city.
Sätter mig ner mittemot en farbror i sextioårsåldern, stor som ett hus och med tjock svart peruk på skallen.
Plötsligt inser jag att jag sitter mittemot JOCKMOCKS-JOCKE !!
Ett par hållplatser senare ser jag att han förbereder sig för att kliva av, så jag häver ur mig ett rungande " KOCK-KOOO" innan han går.
Han såg inte ett dugg road ut......
 :D



Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil

nån måtta får det vara på brallisarna*
 :P

Äh, du var mig en kräsen jävel. :P
Skicka hit den rika tanten till mig. Ett ligg kostar en Gibson typ.  :D Angående tant Kim är jag inte förvånad. Hon hårdflörtade med mig på söder nånstans där när jag var 25.
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
en Gibson??? för att besudla sig, du var mig en billig jävel  :P ... vem vet hur många mil den damen åkt för att uttrycka sig på ett icke föragelseväckande vis...och vad för slags sjukdomar man kan få där huvva  :wacko:


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
En dag i slutet på 80-talet. Jag kliver in i en tunnelbanevagn någonstans i Stockholms city.
Sätter mig ner mittemot en farbror i sextioårsåldern, stor som ett hus och med tjock svart peruk på skallen.
Plötsligt inser jag att jag sitter mittemot JOCKMOCKS-JOCKE !!
Ett par hållplatser senare ser jag att han förbereder sig för att kliva av, så jag häver ur mig ett rungande " KOCK-KOOO" innan han går.
Han såg inte ett dugg road ut......
 :D

Lyllos dig som träffat Jockmocks-Jocke!

Jag mötte Janne Schaffer för ett halvår sen. Också en gammal farbror men inte lika ärovördigt...

...ett rungande Ko-koo  :lol:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
en Gibson??? för att besudla sig, du var mig en billig jävel  :P ... vem vet hur många mil den damen åkt för att uttrycka sig på ett icke föragelseväckande vis...och vad för slags sjukdomar man kan få där huvva  :wacko:

Äh, jag har alltid varit en billig slampa. :lol:  Äh, vad då det är ju bara att använda skydd: tre droppar alkohol i vänster öra och håll tummarna bara sen så är det bara att köra och hoppas på det bästa. :D
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
du får köra det gamla sjömanstricket, pissa icke före samlag utan efter och knip igen därframme så strålen med tryck rengör ev bakterierester i rören... ;)


Utloggad Heathenwomb

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
    • Gitarr
Träffade Janick Gers, Steve Harris och Blaze Bayley på Hard Rock café i Stockholm, kan det ha varit 1998? Blaze var inte helt otippat den mest pratsamma (kanske var han inte lika van vid så mycket fans?). Jag frågade efter autograf och passande nog bar jag med mig en skojig kulspetspenna med en liten lampa längst fram så man skulle kunna skriva i mörkret. Blaze skrev sin autograf, vart stormförtjust i pennan och riktigt tjatade om hur ball den var. "En sån här skulle jag behöva när jag... bla bla bla..." Han försökte verkligen tigga till sig den och jag var ju inte dummare än att jag fattade det. Han tänkte kanske att det skulle varit ballt att ge sin penna till honom? Men jag bara log och tog tillbaka pennan.

(Hade det varit Bruce Almighty så hade han naturligtvis fått pennan.  ^_^)