Forum > Färdiga produktioner
Lazarus - The Lamplighter
MaxB:
--- Citat från: Eddi skrivet 22.04.2011, 18:16:50 ---Absolut en bra låt som dock saknar sjung som skulle limma ihop det hela på ett bra sätt. Hör med Nad som är en medlem å detta forum fast han inte är inloggad särskilt ofta men hans röst till det här skulle absolut göra susen - i andra hand Karl.
Gör en text bara så blir det hela kanoners.
--- Slut citat ---
NAD är nog lite svårflörtad... men kan ju vara värt att försöka.
Lazarus:
Tack för kommentarer.
En icke-instrumental låt kunde vara kul att testa någon gång men just denna tycker jag passar ganska bra som instrumental.
Kan väl stämma att trumsoundet inte är optimalt. Det är mest pukorna som jag inte riktigt blir nöjd med.
Harpan, pianot, stråkarna och blåset kommer från Kontakt-biblioteket. Utöver det har jag använt Softubes förstärkaremuleringar, BFD2, Omnisphere, mm.
/Lazarus
Mr Artrock:
Hej, jag kör på som vanligt utan krusiduller, fram till 155 är den lite seg och inte speciellt progressive, du kanske tänker på Svensk progg när du nämner ordet i rubriken, i så fall hamnar den mer rätt, den låter stiff och saknar djup, blir ok när gitarren kommer in och man tänker ok skönt här är det i alla fall en musiker som spelar, arret och instrumentvalet i första delen blir lite lek/experimentlåda och passar inte tycker jag!
Sedan kommer du loss och plötsligt blir det jätteintressant och gillas starkt av mig, instrumentval, spel och arr är kanon fr.o.m. nu så känn dig nöjd gosse*
Frågan är alltså varför denna i mina öron stora kvalitetsskillnad mellan del 1 & 2?
Du vill skapa en kontrast och det är i detta fall en god idé, men jag tror du vinner på att tänka om gällande de kvasiklassiska instrumentgrupperna i 1:a delen, blöt sedan upp det lite det är för torrt och saknar något i nuläget, gör om och välj ev. folk/medeltidsinstrument istället då blir det mer spännande och du behåller överraskningsmomentet + det blir mer pro och naturligt!!!
B)
MikaelEdebro:
Jävligt bra! Måste passa på att tipsa om ett riktigt bra band från min hemstad Skellefteå. Moon Safari heter dem, och påminner stundtals om detta, med mycket goa synth-leads och sånt.
Du borde skaffa dig "riktiga" mellotron-samplingar så hade det låtit bättre i mina öron iaf. Man hör ju att det är dessa ljuden du vill åt, men samplingarna håller inte riktigt måttet och har inte det där magiska över sig.
Gitarr och keyboard är grymma. Synthen som kommer in vid runt 175 är jävligt go men kan gärna höjas lite.
Introt hade kunnat kortas av vid strax efter minuten.
Ska bli riktigt kul att höra mer grejer från dig!
Lazarus:
--- Citat från: Mr Artrock skrivet 23.04.2011, 10:12:13 ---Hej, jag kör på som vanligt utan krusiduller, fram till 155 är den lite seg och inte speciellt progressive, du kanske tänker på Svensk progg när du nämner ordet i rubriken, i så fall hamnar den mer rätt, den låter stiff och saknar djup, blir ok när gitarren kommer in och man tänker ok skönt här är det i alla fall en musiker som spelar, arret och instrumentvalet i första delen blir lite lek/experimentlåda och passar inte tycker jag!
Sedan kommer du loss och plötsligt blir det jätteintressant och gillas starkt av mig, instrumentval, spel och arr är kanon fr.o.m. nu så känn dig nöjd gosse*
Frågan är alltså varför denna i mina öron stora kvalitetsskillnad mellan del 1 & 2?
Du vill skapa en kontrast och det är i detta fall en god idé, men jag tror du vinner på att tänka om gällande de kvasiklassiska instrumentgrupperna i 1:a delen, blöt sedan upp det lite det är för torrt och saknar något i nuläget, gör om och välj ev. folk/medeltidsinstrument istället då blir det mer spännande och du behåller överraskningsmomentet + det blir mer pro och naturligt!!!
B)
--- Slut citat ---
Tackar för kommentarer. Du har rätt. Den första delen är nog inte speciellt progressiv, svensk progg var väl inte direkt vad jag menade. Jag såg den mer som inledning. Att välja medeltids- folkinstrument till del 1 var faktiskt en jävligt bra idé!! Harmonierna hade passat ganska bra till det.
Kul att du i alla fall blir kompis med del 2.
/Lazarus
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida