Forum > Färdiga produktioner

Lazarus - The Lamplighter

<< < (3/3)

MaxB:

--- Citat från: MikaelEdebro skrivet 23.04.2011, 14:30:18 ---Måste passa på att tipsa om ett riktigt bra band från min hemstad Skellefteå. Moon Safari heter de...

--- Slut citat ---

Aha de är från Skellefteå! Riktigt intressant grupp. Påminner ibland om Yes och Queen och allt möjligt. Otroligt duktiga på instrument och grymma på sång!  ;)  Deras stämsång går inte av för hackor!

Lazarus:

--- Citat från: MikaelEdebro skrivet 23.04.2011, 14:30:18 ---Jävligt bra! Måste passa på att tipsa om ett riktigt bra band från min hemstad Skellefteå. Moon Safari heter dem, och påminner stundtals om detta, med mycket goa synth-leads och sånt.

Du borde skaffa dig "riktiga" mellotron-samplingar så hade det låtit bättre i mina öron iaf. Man hör ju att det är dessa ljuden du vill åt, men samplingarna håller inte riktigt måttet och har inte det där magiska över sig.

Gitarr och keyboard är grymma. Synthen som kommer in vid runt 175 är jävligt go men kan gärna höjas lite.

Introt hade kunnat kortas av vid strax efter minuten.

Ska bli riktigt kul att höra mer grejer från dig!

--- Slut citat ---

Kul att du gilla det (lite grand i alla fall:) )

Nä, mellotronsoundet var inte vad jag var ute efter. Jag använder det så mycket i mina andra låtar (http://lazarus.bandcamp.com/).

Moon Safari får jag kolla upp. Tack för tipset.

/Lazarus

Clemens:
Spot on!  :) Kan väl tycka att första stycket, introt, inte är lika vasst som när allt drar igång..trummorna har nämts å kan tycka att det mest är virveln som känns lite tung och onyanseard...annars grymma gitarrer... :)

Ola:
BFD2 säger du 
kul har inte hört dem förr
tack för info bra att veta
tyckte det lät lite typ alesis, roland trummodul etc

SYNTH:
Grymt gitarr lir gillart! :wub: B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion