Jeg liker KR.
Jeg er ikke av dem som bruker forumet mest, men jeg synes det fungerer utmerket som det er. Bør ikke være for mange regler. Sunn fornuft. Egen samvittighet. Vennskap og samarbeid. Ting pleier å ordne seg helt av seg selv. Oppfører man seg som folk får man ofte god respons. Gjør man det ikke.. vel.
Jeg synes det er kul å få respons på mine prosjekter. Er selvfølgelig svak for ros, det er vi vel alle... men jeg må tilstå at dersom jeg detekterer ærlighet bak kommentarene føles det enda bedre. Ikke like kul med ryggdunk dersom du vet at det er bullshit av typen "du ga meg ros, så da får vel jeg gi deg noe tilbake". Et ryggdunk fra noen du vet mener alvor er bra. Men også kritikk. Særlig om den er konstruktiv. Men legger man seg ut her får man tåle det som kommer... Jeg har ved et par anledninger lagt opp demos som har passert gjennom forsiden uten en eneste kommentar, og det er også et hint.
Jeg synes også det er kul å høre på andres. Og, jeg liker å kommentere, spesielt dersom jeg synes jeg har noe interessant å komme med. Og om jeg bare ønsker at vedkommende skal vite at jeg liker det (s.k. ryggdunk), selv om jeg ikke har noe spesielt å bidra med annet enn det.
Slik jeg ser det er dette hele basisen for et slikt forum. Det er da vel ingen som gidder å bruke sin fritid på dette fordi de føler seg forpliktet? Vi synes det er kul, rett og slett. Noen liker best å legge ut sine prosjekter for kommentarer. Andre liker best å lytte og kommentere. Jeg synes det ser ut som om det balanserer bra, stort sett. Det er derfor jeg (og dere!) stadig kommer tilbake hit.

Dette ble innforjævli langt, jeg ser det nå. Unnskyld, og takk for oppmerksomheten

-Robert